Muli i nie przespiesza powyzej 3 tyś, słabnie i nie chce iść
- bartazon
- Posty: 8
- Rejestracja: 24 sty 2009, 20:42
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Muli i nie przespiesza powyzej 3 tyś, słabnie i nie chce iść
Mam problem z astrą, nie wiem dokładnie czym to jest spowodowane cos napewno co jest odpowiedzialne za obroty powyzej 3 tys. Otóz problem pojawia sie podczas gwałtownego przyspieszania i ogolnie przyspieszania powyzej 3 tys obrotów auto zaczyna zamulac gdy pedał w podłodze auto nie chce isc dusi sie obroty nie ida w gore albo ida bardzo powoli , odpuszczenie gazu pomaga na krotka mete bo tez do pewnego poziomu obroty sie zwiekszaja i znowu zawieszaja znowu odjecie gazu i idzie ale z trudem, co to moze byc, dodam ze kilka dni wczesniej jak to zawsze bywa na rozgrzanym silniku przeciagniete na 1 2 biegu oraz na 3 prawie do odcięcia. Nie wiem co mam poradzić i za co sie wziąśc gdzie szukac usterki.
w Aucie nie mam instalacji gazowej. Byc moze cos z obrotami co jest odpowiedzialne za obroty albo cos z gazem chociaz gdy gaz w podłodze to do 3 tys idzie normalnie pozniej pojawia sie problem, dodam ze wczesniej tak nie było teraz to sie nagle stało, wczesniej stra przyspieszała cały czas w kazdej fazie obrotów a teraz jak na tych gornych klapa taki zamuł i wystepuje jakby odcinanie paliwa.
To jest takie uczucie ze przyspieszasz i po 3 tys wpadasz w jakas dziure tzn brak mocy a do 4tys predkosmciomierz idzie bardzo wolno w gore natomiast obroty nie chca isc czuc takie przyhamowywanie, pedał w podłodze opor i nie chce isc lekkie odpuszczenie gazu idzie puszczenie gazu całkowicie i gwałtowne danie w podłoge szarpniecie i przyhamowywanie wręcz predkość i oborty zaczynaja spadać.
w Aucie nie mam instalacji gazowej. Byc moze cos z obrotami co jest odpowiedzialne za obroty albo cos z gazem chociaz gdy gaz w podłodze to do 3 tys idzie normalnie pozniej pojawia sie problem, dodam ze wczesniej tak nie było teraz to sie nagle stało, wczesniej stra przyspieszała cały czas w kazdej fazie obrotów a teraz jak na tych gornych klapa taki zamuł i wystepuje jakby odcinanie paliwa.
To jest takie uczucie ze przyspieszasz i po 3 tys wpadasz w jakas dziure tzn brak mocy a do 4tys predkosmciomierz idzie bardzo wolno w gore natomiast obroty nie chca isc czuc takie przyhamowywanie, pedał w podłodze opor i nie chce isc lekkie odpuszczenie gazu idzie puszczenie gazu całkowicie i gwałtowne danie w podłoge szarpniecie i przyhamowywanie wręcz predkość i oborty zaczynaja spadać.
- kaslo
- Posty: 327
- Rejestracja: 17 mar 2008, 15:34
- Imię: Paweł
- Auto: Astra , Zafira, Corsa
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Wszystko ok, tylko napisz czy auto więcej pali, czy zapaliła ci się kontrolka silnika, jak wygadają świece. Sam opis tego co się dzieje nie wystarczy do zlokalizowania usterki.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Elektryka, mechanika, klimatyzacja, regeneracja - czyszczenie dpf, modernizacja oprogramowania, diagnostyka Tech 2-MDI
Norwida 4 T. 501807749
Elektryka, mechanika, klimatyzacja, regeneracja - czyszczenie dpf, modernizacja oprogramowania, diagnostyka Tech 2-MDI
Norwida 4 T. 501807749
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 02 gru 2007, 15:25
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra GTC
- Silnik: 1.9 CDTi
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- bartazon
- Posty: 8
- Rejestracja: 24 sty 2009, 20:42
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- kaslo
- Posty: 327
- Rejestracja: 17 mar 2008, 15:34
- Imię: Paweł
- Auto: Astra , Zafira, Corsa
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Pierwsze co zrób to sprawdź stan oleju w silniku oraz odkręć świeczki i zobacz jak one wyglądają ( Czarne, mokre czy popielate). Druga sprawa to zobacz czy z wydechu nie leci ci tłustawa para( Można przystawić rękę do wydechu a potem spróbować czy ma smak gorzkawy.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Elektryka, mechanika, klimatyzacja, regeneracja - czyszczenie dpf, modernizacja oprogramowania, diagnostyka Tech 2-MDI
Norwida 4 T. 501807749
Elektryka, mechanika, klimatyzacja, regeneracja - czyszczenie dpf, modernizacja oprogramowania, diagnostyka Tech 2-MDI
Norwida 4 T. 501807749
- bartazon
- Posty: 8
- Rejestracja: 24 sty 2009, 20:42
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 27 gru 2007, 23:06
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontakt:
- bartazon
- Posty: 8
- Rejestracja: 24 sty 2009, 20:42
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 31 sty 2008, 17:56
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- bartazon
- Posty: 8
- Rejestracja: 24 sty 2009, 20:42
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Pragne podziekować i poinformowac ze wszystko jest juz oki udało sie zrobic autko smiga jak nowe, odzyło chodzi nawet lepiej niz przed usterka.
Po krótce co robiłem u mechanika, najpierw podłaczyłem go do kompa: wyskoczyły 2 błedy:
P0105 to jest chyba sonda lambda , usterka dostrajania paliwa
i P0170 to chyba czujnik cisnienia bezwzglednego
Skasowalismy od razu te dwa błedy, powiem tylko ze wczesniej, zeby sprawdzic co jest grane odłaczałem map sensor i sonde ale pozniej podłaczyłem spowrotem. Tylko nadmieniam byc moze ma to jakis zwiazek ze te błedy sie pojawiły.
Po skasowaniu wzielismy sie za egr lekkie czyszczenie zwierzchu przedmuchany powietrzem i luz, nastepnie poszła przepustnica okazało sie ze jest czysciutka jak zła ale zapobiegawczo przedmuchana powietrzem jak i weze doporwadzajace powietrze rowniez. Jedyne co to trzeba było ja troche dokrecic w sensie ukłąd wtryskowy bo był luz na przepustnicy byc moze jakies lewe powietrze łapała. No to na sam koniec zostały nam swiece wymienilem na nowe NGK, chciałem Beru ale ojcu kolo z intercarsu wcisnał to wiec pal licho, po tym filtr paliwa no i mysle ze tu była przyczyna bo stary był juz zajechany, zuwazyłe ze prawdopodobnie zostałem oszukany bo jak go sprowadziłem z niemiec to od razu wszystkie filtry były wymieniane sam kupowałem czesci, najwidoczniej z tym filtrem mnie porobili bo chyba go nie wymienili czesci nie dostałem ale mnie skasowali za niego wiec trudno.
No i po tych zabiegach autko odzyskało swoja moc idzie rowno nie szarpie rwie do przodu.
Kilka kwestii i pytań przy sprawdzaniu techem patrzylismy z mechanikiem na odczyty parametrów auta i zwrociła moja uwage kilka rzeczy mianowicie:
czujnik temperatury powietrza pokazuje -31 stopni i pytanie czy wogole w tym sioniku jest taki czujnik ktory za cos takiego odpowiada?? Silnik x16szr 99 r 75 KM. sonda pokazywała 548-570,06 czy jakos tak mV nie wiem czy dobrze czy to by wskazywało na kiepską sondea czujnik połozenia przepustnicy pokazywał 507 mV nie wiem czy to odpowiedni stan wskazania. No i to by było na tyle. Jakbyscie wiedzili to miło by mi było
PS. Co jest odpowiedzialne w aucie za zapalanie sie swiatła wewnatrz. Poniewaz nie mam swiatła, jezeli chodzi o właczenie po lewej storny przełacznikiem od swiateł to jest ale nie ma po otwarciu drzwi, czyzby wyłacznik czasowy czy jakos tak nawalił??
Wiem ze jak ktos ma centralny w pilocie to z reguły było tak ze jak auto stało na parkingu i było ciemno idac do niego gdy sie go otwierało z pilota to sie swiatło zapalało a po wejsciu do srodka i zamkniecu drzwi ono powili sie wygaszało. Ja w tej chwili tak nie mam, Zna ktos sposób, w czym twki przyczyna??
Po krótce co robiłem u mechanika, najpierw podłaczyłem go do kompa: wyskoczyły 2 błedy:
P0105 to jest chyba sonda lambda , usterka dostrajania paliwa
i P0170 to chyba czujnik cisnienia bezwzglednego
Skasowalismy od razu te dwa błedy, powiem tylko ze wczesniej, zeby sprawdzic co jest grane odłaczałem map sensor i sonde ale pozniej podłaczyłem spowrotem. Tylko nadmieniam byc moze ma to jakis zwiazek ze te błedy sie pojawiły.
Po skasowaniu wzielismy sie za egr lekkie czyszczenie zwierzchu przedmuchany powietrzem i luz, nastepnie poszła przepustnica okazało sie ze jest czysciutka jak zła ale zapobiegawczo przedmuchana powietrzem jak i weze doporwadzajace powietrze rowniez. Jedyne co to trzeba było ja troche dokrecic w sensie ukłąd wtryskowy bo był luz na przepustnicy byc moze jakies lewe powietrze łapała. No to na sam koniec zostały nam swiece wymienilem na nowe NGK, chciałem Beru ale ojcu kolo z intercarsu wcisnał to wiec pal licho, po tym filtr paliwa no i mysle ze tu była przyczyna bo stary był juz zajechany, zuwazyłe ze prawdopodobnie zostałem oszukany bo jak go sprowadziłem z niemiec to od razu wszystkie filtry były wymieniane sam kupowałem czesci, najwidoczniej z tym filtrem mnie porobili bo chyba go nie wymienili czesci nie dostałem ale mnie skasowali za niego wiec trudno.
No i po tych zabiegach autko odzyskało swoja moc idzie rowno nie szarpie rwie do przodu.
Kilka kwestii i pytań przy sprawdzaniu techem patrzylismy z mechanikiem na odczyty parametrów auta i zwrociła moja uwage kilka rzeczy mianowicie:
czujnik temperatury powietrza pokazuje -31 stopni i pytanie czy wogole w tym sioniku jest taki czujnik ktory za cos takiego odpowiada?? Silnik x16szr 99 r 75 KM. sonda pokazywała 548-570,06 czy jakos tak mV nie wiem czy dobrze czy to by wskazywało na kiepską sondea czujnik połozenia przepustnicy pokazywał 507 mV nie wiem czy to odpowiedni stan wskazania. No i to by było na tyle. Jakbyscie wiedzili to miło by mi było
PS. Co jest odpowiedzialne w aucie za zapalanie sie swiatła wewnatrz. Poniewaz nie mam swiatła, jezeli chodzi o właczenie po lewej storny przełacznikiem od swiateł to jest ale nie ma po otwarciu drzwi, czyzby wyłacznik czasowy czy jakos tak nawalił??
Wiem ze jak ktos ma centralny w pilocie to z reguły było tak ze jak auto stało na parkingu i było ciemno idac do niego gdy sie go otwierało z pilota to sie swiatło zapalało a po wejsciu do srodka i zamkniecu drzwi ono powili sie wygaszało. Ja w tej chwili tak nie mam, Zna ktos sposób, w czym twki przyczyna??