Astra II Kombi 2000r 1.7 DTI (isuzu) Rozrząd+ turbodziura

Awatar użytkownika
Dzidzia_2

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 16 sty 2009, 22:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Astra II Kombi 2000r 1.7 DTI (isuzu) Rozrząd+ turbodziura

#1

Nieprzeczytany post autor: Dzidzia_2 »

Witam!

Czytałem wiele tematów odnośnie rozrządu, kupiłem Astrę II Kombi 2000r silnik 1.7 DTI (isuzu) przebieg 152tyś (100% oryginalny, nie kręcony, sam ją z kumplem z dojczów przywoziłem jak ją kupował), samochód był kupiony od znajomego, który twierdzi, że rozrząd był wymieniany (w zasadzie nie mam podstaw, żeby nie wierzyć kumplowi).

Niestety mam problem z Asterką, objawy są takie:

1. Ciężko jest wyczuć zmianę biegu z 1 na 2 tzn obroty silnika spadają wolno i nie mogę się wbić w płynne przejście.. Nie mogę się wczuć nawet po 1500 km

2. Po dodaniu gazu na biegu jałowym obroty spadają do 1000 tyś zatrzymują się na jakieś 1-2 sekund następnie spadają do 800

3. Auto zdaje się nie mieć siły... Wydaje mi się, że przy 1800obr powinno być wyraźnie odczuwalne podbicie mocy natomiast od 2300obr wcisnąć w fotel w skutek doładowania turbiny, jest tak, że czasami ten efekt występuje dobrze, czasem słabo, a czasem ciągnę go na 2-ujce i w ogóle nic nie odczuwam

4. Byłem na komputerze.. mechanik powiedział, że nie ma żadnych błędów, sprawdził komputerem przepływomierz, egr i powiedział, że wszystko jest prawidłowo, dodał, że turbina wkręca się bardzo dobrze

5. Byłem u innego mechanika, powiedział, że turbina do wymiany bo przy doładowaniu węże od inter-coolera nie są twarde co oznacza, że turbina nie dmucha z odpowiednią ilością atmosfer. Inaczej węża nie dałoby rady zgnieść a jest inaczej.

6. Przy jeździe i wciśnięciu gazu odczuwam jakby samochód miał zbyt mało koni. Nie wymagam wiele od samochodu i wiem, że 75 koni to mało, ale nie potrzebuję więcej. Nie miałem okazji jechać podobną Astrą, ale sprawia wrażenie jakby trochę samochód był zbyt ciężki, jakby mulił. Wy też tak macie w tym silniku?

7. Świece nagrzewają się ok 2 sek, jak rano odpalam to samochód chodzi wyraźnie głośniej, wyraźniej słychać klekotanie diesla, ale odpala wszystko od kopa

8. Kontrolka ciśnienia oleju gaśnie po ok 4-5 sek po odpaleniu silnika, gdy jest ciepły to czasem gaśnie odrazu a czasem po kilku sekundach

9. Po odpaleniu i przez jakiś czas kiedy jeszcze jest zimny z rury leci biały dym, ale tak naprawdę to jest zimno i ciężko stwierdzić czy to nie jest przypadkiem zwykła para spowodowana niską temp. po jakimś czasie przestaje, nie kopci na czarno przy dodawaniu gazu...


Panowie ja sam nie wiem już co o tym wszystkim myśleć, mechanicy najchętniej wymieniliby wszystko razem z kierownicą i chlapaczami a ja pójdę z Torbami jak będę się dawał naciągać na kolejne naprawy :roll:

Pytania:

1. Czy zużyty rozrząd w dieslu może powodować takie objawy? Tzn mulenie i zakłucać poprawną pracę Turbiny? Nie jestem fanem szybkiej jazdy. Raz tylko jechałem nią 130 bo chciałem zobaczyć czego mogę się po niej spodziewać... Napewno pojechałaby więcej, ale nie próbowałem

2. Czy ktoś mógłby ewentualnie podpowiedzieć co zrobić z tym samochodem, żeby nie dać się naciągać mechanikom, albo ich nakierunkować jakoś?

Wszystkie filtry wymienione...

BŁAGAM WAS O POMOC BO RĘCE MI JUŻ OPADAJĄ.. A dziewczyna mówiła mi.. Najpierw mieszkanie a potem fura, to się uparłem....

password

Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 23 paź 2008, 22:41
Imię: jacek
Auto: AG x 2
Silnik: 1.7 dti , 1.4 x14xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: miechów
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: password »

opd listopada walczę z tym samym autem , nie bede sie rozpisywał co i jak .

ostatnio ustalono że mam zły kąt wyprzedzenia wtrysku , na środe jestem umówiony w zakładzie który zajmuje się tylko pompami i wtryskami po regulacji dam znać czy coś sie poprawiło .

dodam jeszcze dla uspokojenia że jak mnie wysiadła przepływka to zdarzało się że nagle w czsie jazdy jakby odżywała na krótki czas i ciągnął jak szalony a potem znowu kicha , w koncu wymieniłem i jest ok.

co do reszty to jedynym sposobem jest znalezienie naprawde dobrego mechesa od diesli , ja takiego jeszcze niestety nie znalazłem i dlatego nadal walcze z róznymi problemami.

podałes że jesteś z chełmna , nie wiem gdzie to jest ale z najczystszym sumieniem zapodam ci namiar do jednego z najlepszych mechesów w kraju

[External Link Removed for Guests] oraz 2 linki na forum o dieslach

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

i jedna jeszcze rada , spokojnie nie gorączkuj się , najprawdopodobniej dokucza wózkowi jakaś pie rduł ka i może troche potrwać zanim dojdziesz do ładu i składu , a jedynym minusem jest to że te pier duł ki do tego auta sa niestety bardzo drogie !!!!!!!

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4902
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Hmm. Ciekawa teoriaz tym ze wezow nie da sie zgniesc jak turbina doladowuje juz swoje cisnionko szkoda tylko ze bledna. Co Ty myslisz ze tam jest z 5 atmosfer tego cisnienia? Zejdz na ziemie. Zreszta turbo doladowkuje caly czas z tym z en apoczatku nie daj ewlasciwego jeszcze cisnienia i za duzo sie naczytales ze powinno Cie wgniesc w fotel. Turbo jest dosc male i tra turbo dziura praktycznie w tym aucie nie istnieje.Do tego jeszcze ta moc powalajaca- to nie TDI ASZ czy ARL ze ma 130 czy 150 KM i turbo dwa razy wieksze.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
Dzidzia_2

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 16 sty 2009, 22:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Dzidzia_2 »

wesoł pisze:Hmm. Ciekawa teoriaz tym ze wezow nie da sie zgniesc jak turbina doladowuje juz swoje cisnionko szkoda tylko ze bledna. Co Ty myslisz ze tam jest z 5 atmosfer tego cisnienia? Zejdz na ziemie. Zreszta turbo doladowkuje caly czas z tym z en apoczatku nie daj ewlasciwego jeszcze cisnienia i za duzo sie naczytales ze powinno Cie wgniesc w fotel. Turbo jest dosc male i tra turbo dziura praktycznie w tym aucie nie istnieje.Do tego jeszcze ta moc powalajaca- to nie TDI ASZ czy ARL ze ma 130 czy 150 KM i turbo dwa razy wieksze.
Słuchaj kolego... Ja opisałem słowo w słowo co powiedział mechanik i dodałem potem ironicznie, że wymieniliby wszystko najlepiej z chlapaczami i kierownicą.. Jeździłem tym autem wcześniej to, że wgniata w fotel to odczucie subiektywne a teraz tego nie ma... Dla jednych wgniatanie w fotel to jest gdy czujesz, że ciało cofa się do tyłu i czuć, że samochód zaczął ciągnąć a dla drugich jak nie pier*** łbem o zagłówek i nie zatrzyma się z fotelem w bagażniku to nie ma efektu turbo.... Taka prawda, że jednym wystarcza auto z 75konnym silnikiem i tak jest u mnie a drugi potrzebuje 200koni + dwa razy turbo i narzeka, że mu mało i nie ma efektu... Jednym słowem jeździłem wcześniej autem i w odczuciu subiektywnym było fajnie czuć jak to się wkręca a teraz tegao nie ma i czasem wręcz muli auto...

snajpi84

Astro-maniak
Posty: 205
Rejestracja: 15 paź 2008, 13:40
Imię: Michal
Auto: Astra G / Mondeo IV
Silnik: 1,7 DTI / 2,0 TDCI
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gostomko
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: snajpi84 »

Dzidzia_2, moja też czasem zamula, ale wtedy przedmucham autko i jest ok. nie zamulaj autka nie spuszczaj ponizej 1800 obrotów, przeciagnij troche do 4 tysi , ja tak robie 2-3 razy na miesiac na trasie 40 kilometrow i autko wraca do normy a jak tego nie robie to tez mam wrazenie ze zamula, a i jeszcze jedna rzecz ktorej to auto mnie nauczylo -> zamulając silnik wcale nie oszczędzimy ropy.

mam nadzieje ze problemy ustaną
[External Link Removed for Guests] - jeździdło - Astra G Kombi
[External Link Removed for Guests] - zabawka - Vectra C GTS

Awatar użytkownika
Dzidzia_2

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 16 sty 2009, 22:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Dzidzia_2 »

snajpi84 pisze:Dzidzia_2, moja też czasem zamula, ale wtedy przedmucham autko i jest ok. nie zamulaj autka nie spuszczaj ponizej 1800 obrotów, przeciagnij troche do 4 tysi , ja tak robie 2-3 razy na miesiac na trasie 40 kilometrow i autko wraca do normy a jak tego nie robie to tez mam wrazenie ze zamula, a i jeszcze jedna rzecz ktorej to auto mnie nauczylo -> zamulając silnik wcale nie oszczędzimy ropy.

mam nadzieje ze problemy ustaną
Dzięki.. Cenna rada ;) Być może.. Wiesz mi akurat wcale nie na paliwie zależy bo i tak paliwo idzie w koszta mojej firmy, więc mi nie robi czy na miesiąc zapłacę 100zł mniej czy więcej i tak dużo bulę :roll: Jeżdżę powiedzmy w takim stylu, że jak motor jest nie rozgrzany to do 2tyś a później do maks 3 tyś na 5-tym biegu.. Raczej nie szaleję samochodem i może to jest problemem, że się zamulił.. Naoglądałem się ludzi z wypadku to tak jakoś noga sama dalej nie chce iść ;) Ale myślisz, że to możliwe żeby auto się zamuliło przez 1,5 tyg takiej jazdy? Zrobiłem około 1tyś km... Jutro go pogonie to zobaczymy jak będzie :m

[ Dodano: 2009-01-31, 00:27 ]
a co do wypowiedzi Wesoła to trochę mi głupio bo następny post napisałem jakbym na Ciebie naskakiwał... Sorki stary to nie tak miało wyglądać... Nic do Ciebie nie mam i każda rada czy wypowiedź jest dla mnie tak samo ważna 8)

snajpi84

Astro-maniak
Posty: 205
Rejestracja: 15 paź 2008, 13:40
Imię: Michal
Auto: Astra G / Mondeo IV
Silnik: 1,7 DTI / 2,0 TDCI
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gostomko
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: snajpi84 »

Dzidzia_2, można powiedzieć że jak tak jeździłem to w sumie kończyło się na tym że nie przekraczałem 90 na godzinę a teraz na nierozgrzanym podciagam do 2200 obrotów a później staram się nie spuszczać poniżej 1800 obr spróbuj ze dwa razy przegonić auto i zobaczymy jak będzie
[External Link Removed for Guests] - jeździdło - Astra G Kombi
[External Link Removed for Guests] - zabawka - Vectra C GTS

2.0Dti16V101km

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: 2.0Dti16V101km »

A kolega WESOŁ znowu z tym TDI wyskakuje... :mrgreen:
Przeciwko Kurestwu I Upadkowi Zasad

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4902
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

2.0Dti16V101km pisze:A kolega WESOŁ znowu z tym TDI wyskakuje... :mrgreen:
Tak wiem ale mam zal do opla ( ogolnie jest dobry) ze dal slaba pompe wtryskowa a i nie ma jeszcze wydajniejszych wtryskow ( nawet nie jest znana ich srednica). VAG przynajmniej oferuje pompe VP 37 ktora wg. opinii starcza nawet dla silnika pojemnosci 3 L zreszta sa te pompy w roznych odmianach. Są tez dostepne 10mm jak i podrasowane 11mm a nawet 12mm. Wtryski to sa tez dostepne- np w 90 konnych sa 0,185mm a w 110 konnych 0,205. Jak komus malo to sa jeszcze wieksze w wielu odmianach ( 0,216mm 0,230mm i tak dalej). Opel mi sie podoba z wygladu i budowy wnetrza, zawieszenia ale silniki sa malo rozwojowe.

2.0Dti16V101km

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: 2.0Dti16V101km »

wesoł pisze:
2.0Dti16V101km pisze:A kolega WESOŁ znowu z tym TDI wyskakuje... :mrgreen:
Tak wiem ale mam zal do opla ( ogolnie jest dobry) ze dal slaba pompe wtryskowa a i nie ma jeszcze wydajniejszych wtryskow ( nawet nie jest znana ich srednica). VAG przynajmniej oferuje pompe VP 37 ktora wg. opinii starcza nawet dla silnika pojemnosci 3 L zreszta sa te pompy w roznych odmianach. Są tez dostepne 10mm jak i podrasowane 11mm a nawet 12mm. Wtryski to sa tez dostepne- np w 90 konnych sa 0,185mm a w 110 konnych 0,205. Jak komus malo to sa jeszcze wieksze w wielu odmianach ( 0,216mm 0,230mm i tak dalej). Opel mi sie podoba z wygladu i budowy wnetrza, zawieszenia ale silniki sa malo rozwojowe.
No tak moze i masz racje ale nie kazdy potrzebuje "Demona mocy" jednemu wystarczy 75Km w turbo dieslu i ma frajde z jazdy a drugi potrzebuje czegos wiecej wiec nie mozesz mowic ze 75km nie wciska w fotel :mrgreen: bo takie uczucie w kazdym chyba turbo dieslu jest pozdrawiam
Przeciwko Kurestwu I Upadkowi Zasad

ODPOWIEDZ