Zbieżność tylnich kół, ustawianie

Awatar użytkownika
zbyszekw

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 08 wrz 2008, 10:48
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Piaski
Kontakt:

Zbieżność tylnich kół, ustawianie

#1

Nieprzeczytany post autor: zbyszekw »

Witam.

Mam asterkę II kombi, 1.7 cdti, 2004 r.

Otóż, przy jeździe po śliskiej nawierzchni (śnieg, lód) odczuwam coś jakby lekkie zarzucanie tyłu samochodu.
Nie ma tego problemu przy jeździe po suchej, czarnej drodze.

Byłem u specjalistów (?) w celu sprawdzenia i ustawienia zbieżności kół.
Powiedzieli, że styłu nie jest ona dobra (ale nie tragiczna) i, że nie mogą jej ustawić, bo się jej nie ustawia.
Za możliwą przyczynę złej zbieżności podali zużycie tłumików gumowych na wahaczach tylnich (czyli do wymiany).

Czy ktoś miał/ma podobnie ?
Co jeszcze może być przyczyną złej zbieżności z tyłu ?
Dodam, że z przodu wszystko jest poprawnie.

Dzięki
Ostatnio zmieniony 02 lut 2009, 18:03 przez zbyszekw, łącznie zmieniany 1 raz.
Czaj nie wodka, mnogo nie wypijosz.

Tucio

Astro-maniak
Posty: 184
Rejestracja: 24 wrz 2007, 19:38
Imię: Krzysztof
Auto: GsiT
Silnik: 20LET by Emu Black
Rocznik: 1994
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Tucio »

a jakimi przyzadami ci ustawiali ( patrzyli na zbierznosc ) bo zawsze sie robi tak ze ustawiasz przod a sugerujesz sie tylem , a na przodzie patrzysz czy miesci sie w tolerancji np 10N + / - 20
a samego tylu nie ustawisz , chyba ze simerbloki tylnej belki beda wychustane . albo krzywa belka.

Awatar użytkownika
zbyszekw

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 08 wrz 2008, 10:48
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Piaski
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: zbyszekw »

Zakładali 4 obręcze na koła, całość była podłączona do komputera.
Badał, a później ustawiał kierownicę i drążki.

Gumy z tyłu pójdą do wymiany, w przyszłym tygodniu mam przegląd, jeszcze je sprawdzę.
A co do belki to nie wiem jak to sprawdzić czy prosta.
W ogóle, co może ją skrzywić ?
Stłuczka, krawężnik, duży ciężar z tyłu (to kombi) ?

Dzięki za radę.
Czaj nie wodka, mnogo nie wypijosz.

xeroman

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 06 lip 2008, 19:34
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gorlice/Kraków
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: xeroman »

czasami się zdarza że belki mają jakies wady fabryczne, gdzies źle odlany metal itp. Lecz najcześciej stłuczka i pujście w najniższe koszta naprawy, czyli prostowanie starej albo nieznana a zarazem niepewna belka ze szrotu. Wymień symerbloki i się wszysto okaże :)
Niech moc Opla będzie z Wami:D

----->[External Link Removed for Guests]<----- :D

Awatar użytkownika
Quakow

V.I.P.
Posty: 877
Rejestracja: 21 gru 2006, 21:30
Imię: Tomek
Auto: Astra J ST OPC Line 160+++
Silnik: A20DTH
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3City
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Quakow »

zbyszekw pisze:Witam.

Mam asterkę II kombi, 1.7 cdti, 2004 r.

Otóż, przy jeździe po śliskiej nawierzchni (śnieg, lód) odczuwam coś jakby lekkie zarzucanie tyłu samochodu.
Nie ma tego problemu przy jeździe po suchej, czarnej drodze.

Byłem u specjalistów (?) w celu sprawdzenia i ustawienia zbieżności kół.
Powiedzieli, że styłu nie jest ona dobra (ale nie tragiczna) i, że nie mogą jej ustawić, bo się jej nie ustawia.
Za możliwą przyczynę złej zbieżności podali zużycie tłumików gumowych na wahaczach tylnich (czyli do wymiany).

Czy ktoś miał/ma podobnie ?
Co jeszcze może być przyczyną złej zbieżności z tyłu ?
Dodam, że z przodu wszystko jest poprawnie.

Dzięki

Proponuję przejechać się na zbadanie zbieżności z tyłu ,ja miałem podobnie, tylko mi to na mokrej nawierzchni potrafiło nieźle zarzucić ,na śniegu powyżej 40 km/h nie dało rady jechać .Załatwiłem to w ten sposób ,że panowie -fachowcy (starej daty ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu)zmierzyli mi zbieżność i wyszło "20 na zewnątrz" ,a powinno być -1do +2 .Panowie dopasowali podkładki na piaście metodą --przypasować i zmierzyć-- i za 4 razem wyszło na 0 .Od tamtej pory wszystko jest OK .
----Diagnozy OP-COM-programowanie także ASTRA J---

Awatar użytkownika
zbyszekw

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 08 wrz 2008, 10:48
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Piaski
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: zbyszekw »

OK, dzięki za informacje.
Mógłbyś tylko bardziej rozwinąć Twoją metodę "Panowie dopasowali podkładki na piaście metodą" ?
Zaproponuje to swoim panom mechanikom :)
Dzięki

[ Dodano: 2009-02-13, 08:59 ]
No niestety to nie simmerbloki, są właściwie jak nowe.
Zdecyduję się na propozycję Quakow'a i poszukam jakiegoś fachury do ustawienia kół za pomocą podkładek.

Ale zauważyłem coś jeszcze: koła tylne są pochylone tak / \, niby delikatnie ale jednak widocznie.
Opony letnie lekko mi zdarło od wewnątrz.

Czy takie ustawienie kół w kombi jest poprawne ?
Czy mają na to wpływ np. zużyte amortyzatory ?
Jeśli nie to co ?

Dzięki za rady.
Czaj nie wodka, mnogo nie wypijosz.

ODPOWIEDZ