Problem z DTL

szubrawy

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 08 cze 2008, 11:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Częstochowa/Jaskrów
Kontakt:

#21

Nieprzeczytany post autor: szubrawy »

ja mam DTL wiec nie ma sensu bym dawal ci fotke. Ale tez myslalem nad ic lecz nigdy nikt mi nie powiedzial dokladnie jak bedzie z moca. Podlaczylem dzis te przewody podcisnienia i zastanawiam sie czy pompa podcisnienia mi nie zdechla bo nie ma zadnej roznicy lub pompa paliwa po 300tys jest mniej wydajna jak myslicie :?:
Lewy pas gaz i płyne...

wujasss

Astro-maniak
Posty: 60
Rejestracja: 03 mar 2009, 9:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: P_ń
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: wujasss »

A kiedy czysciłes ostatnio dolot i EGR rozbierajac go? Filtry paliwa, powietrza swieze sa?
W VP 44 najczescie padaly rzekomo sterowniki, ale mozliwe, ze mechanicznie ma dosyc. Podjedz pod kompa, przejedz sie z facetem troche to bedziesz wiedział jaka jest dawka.

Jutro najprawdopodobniej bede mial IC od E60, albo T5, zobaczymy co lepiej podpasuje;)


Zdr

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

duzy kooler i mala turbina zrobi mega laga. Nie jest powiedziane ze im wieksza turbina to tym lepiej. DTL sie troskz elepiej zbuera na niskich obrotach jak DTH. Jak juz tak chcesz dlubac to walnij turbo od vaga gt 174 i icek taki sredni- moze byc taki jak od golfa 4 czy 3 i styknie. Jak chcesz dawac IC od T5 czy nawet od megany to bez turbo od ASZ czy ARL i duzo bardzo duzo wydajnieszych wtryskow to nie ma sensu.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

wujasss

Astro-maniak
Posty: 60
Rejestracja: 03 mar 2009, 9:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: P_ń
Kontakt:

#24

Nieprzeczytany post autor: wujasss »

wesoł

Po co większe wtryski, skoro pompa nie da rady?
Zreszta zeby dostac sie do wtrysków trzeba sciagnac kape, wałek- strasznie duzo roboty i minimum 300zł za robocizne :evil:

Jak chcesz dawac IC od T5 czy nawet od megany
IC od Megany ma wiekszą pojemność, dzisiaj go kupiłem :m
Dlaczego padło na niego? Bardzo odpowiada mi rozmieszczenie rur, najmniej roboty i cały aluminiowy jest:) Jezeli sie okaze, ze ma za duzo pojemność kupie mniejszy

szubrawy

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 08 cze 2008, 11:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Częstochowa/Jaskrów
Kontakt:

#25

Nieprzeczytany post autor: szubrawy »

ok poczytalem wyczyscilem ten erg i sa zmiany ale nie wielkie zastanawiam sie czy kolektora ssacego nie wyczyscic tylko jak sciagam ta plastikowa listwe powyzej erg pojawiaja sie 4 metalowe przewody ktore uniemozliwiaja wyjecie tego kolektora czy mozecie mi opisac jak rozbroic kolektor ssacy :?:
Lewy pas gaz i płyne...

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#26

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

wujasss pisze:Po co większe wtryski, skoro pompa nie da rady?
zawsze sie zaczyna o wtryskow i zalezy w jaka moc celujesz ale nie martw sie -do opla nie ma wydajnieszych w sprzedaży wiec problem masz rozwiazany.

wujasss

Astro-maniak
Posty: 60
Rejestracja: 03 mar 2009, 9:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: P_ń
Kontakt:

#27

Nieprzeczytany post autor: wujasss »

szubrawy pisze:ok poczytalem wyczyscilem ten erg i sa zmiany ale nie wielkie zastanawiam sie czy kolektora ssacego nie wyczyscic tylko jak sciagam ta plastikowa listwe powyzej erg pojawiaja sie 4 metalowe przewody ktore uniemozliwiaja wyjecie tego kolektora czy mozecie mi opisac jak rozbroic kolektor ssacy :?:
.

Wczoraj sciagałem caly kolektor ssacy, łapy mam pociete bo usuwałem ta całą galarete az po blok silnika, babrałem sie z tym 3 godziny, myłem sie z tego godzine ale było warto.
Mniej kopci i nie ma tego "zastanawiania sie" po dodaniu gazu.
8 kanałów dolotowych po sam silnik miało ponad 1,5cm mniej na srednicy. :roll:

Z przewodami tez sie nakombinowałem wczoraj. Odkrecilem tylko góre wtrysków, i łaczniczki ponizej kapy. Wyjałem akumulator. Odkreciłem zawór, który otwiera i zamyka dolot. .Wysunałem przepustnice w prawo. Egr był czysty bo mechanik czysicł dolot, ale czujnik pow był strasznie ubabrany. Pozniej odkrecasz miedziane nakretki, zdjemujesz to przepustnice i macasz kanaliki dolotowe(8 szt). Przypuszczam, ze nagaru jest tam multum.
Delikatnie palcem wszystko wydłubac, potem wymyc, uwazajac, zeby przypadkiem cos nie wleciało Tobie do środka. Kup nowe uszczelki i do roboty.

Dodam, ze nie rozwiazało to moich problemów z pierwszej strony :evil:



Wesoł

Domyslam sie, dlatego zostawiam to w spokoju.



Dzisiaj dojdzie nierdzewka i kolanka do IC :m

[ Dodano: 2009-03-15, 13:15 ]
Jest IC, jeszcze tylko małe modyfikacje rur, bo teraz maska zamyka sie na sile.

Jezeli chodzi o wrazenia.

Pomimo duzego IC i małej turbawki nie ma laga. (IC od 2.0 DCi megane)

Dymienie ustało.

Inny dziek silnika :m
Słychac Turbo

Mocno odczuwalny wzrost mocy, id 3 biegu.


Tak jak obiecałem zrobie kilka fotek, z opisem instalacji w osobnym temacie.
Dorzuce wykres z hamowni przed i po:)

szubrawy

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 08 cze 2008, 11:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Częstochowa/Jaskrów
Kontakt:

#28

Nieprzeczytany post autor: szubrawy »

ok bylem wczoraj u mechanika i powiedzial ze musze zrobic geometrie turbiny i nie mam pojecia na czym to polega a turbinka byla zmieniana 2 miesiace temu i mechanik co ja zmienial nic nie mowil o geometri na dodatek mam zawor recylkulacji spalin do wymiany i przeplywomierz zdechl na dzien dzisiejszy jestem po wymianie przeplywki i roznica mocy znikoma

cena geometrii - 400zl
zawor - 300 bez kolektora ssacego
przeplywke nie oryginalna zaplacilem 165zl oryginal ok 300zl
:roll:
Lewy pas gaz i płyne...

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#29

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Najlepsze jest to ze silniki opla 2.0 DTL i DTH ni emialy zmiennej geometrii jedynie 2.2 DTR mial.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

wujasss

Astro-maniak
Posty: 60
Rejestracja: 03 mar 2009, 9:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: P_ń
Kontakt:

#30

Nieprzeczytany post autor: wujasss »

Zawór kupowalem 3 dni temu, zapłaciłem 320 zł za nowy oryginał WAHLERA, przyczyna kopcenia, to na 90% lejace wtryski. To pewnie przez nie wieksze spalanie, dymienie szczegolnie pow 3 tys/obr mniejsza predkosc maksymalna, spadek osiagów, zgadza sie?

Wymieniałem ostatnio filtr paliwa i byl cały czarny, jak by olej. Tankuje tylko na ORLEN,BP czesto ultimate, verva. Czyzby uszczelniacze na wtryskach tez miały dosyc?

ODPOWIEDZ