Witam wszystkich szanownych forumowiczów po raz pierwszy !
Mam pewien problem z moją Asterką 98r. Dokładnie jest to silnik X20XEV bez instalacji gazowej. Problem polega na tym, że z reguły na ciepłym silniku przy odpalaniu rozrusznik musi troszkę dłużej pokręcić zanim zapali. Nie trwa to długo (2-3 sek), słychać że wyraźnie się męczy ale zawsze odpali. Tylko że po takim odpaleniu pali się kontrolka check engine i samochód jest bardzo zmulony.
Dodam, że na zimnym - rano lub po pracy - jest zawsze OK, pali od razu bez problemu i podczas jazdy jest wszystko super. Check engine nie pali się w innych sytuacjach poza tą wspomnianą. Jak dobrze zapali to chodzi jak nowy.
Ostatnio były wymieniane: świece, kable WN, alternator, zczytywane były kody błędów: wywaliło błąd przepływomierza, przepływomierz wyjąłem, pooglądałem na oko wygląda dobrze, druciki czyste i całe, czy to może mieć coś wspólnego z tymi objawami?
Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie i pomoc, nie chcę pakować się w wielkie koszty, jeśli jest to może jakaś pierdoła.
Check Engine przy zapalaniu na ciepłym silniku
- grucha
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 mar 2009, 14:08
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:29
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Brzesko
- Kontakt:
- grucha
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 mar 2009, 14:08
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Dzięki za podpowiedź. Odpiąłem sobie wtyczkę od tego czujnika, przeczyściłem styki, jednak problem nadal aktualny.
Właśnie biorę się za majstrowanie fejsa do Asterki, żeby nie dawać krwiopijcom za każdym razem zdzierać kasy.
A tak na marginesie, jeśli ten czujnik jest winny to dlaczego problem zależy od temperatury silnika? skoro czujnik bada położenie wałka ?co ma wspólnego z temperaturą ?
Sorki za może głupie pytania, nie jestem mechanikiem, chciałbym po prostu krok po kroku poznać co pod maską grzmi i mruczy
Pozdro !
Właśnie biorę się za majstrowanie fejsa do Asterki, żeby nie dawać krwiopijcom za każdym razem zdzierać kasy.
A tak na marginesie, jeśli ten czujnik jest winny to dlaczego problem zależy od temperatury silnika? skoro czujnik bada położenie wałka ?co ma wspólnego z temperaturą ?
Sorki za może głupie pytania, nie jestem mechanikiem, chciałbym po prostu krok po kroku poznać co pod maską grzmi i mruczy
Pozdro !
Fast, Cheap, Good. Choose any two.
-
- Posty: 757
- Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Radzionków
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Nie wiem jak w tym silniku tam to dokładnie wyglada .... ale
Sprawdz czy nie nakleiły ci sie jakies opiłki na czyjnik, pare razy spotkałem sie z takim problemem w ABS`ie a czyjnik wałka działa na tej samej zasadzie.
Sprawdz odlegość czujnika od koronki pomiarowej jak da sie regulowac ustaw około 0,7 - 1 mm
Pozdro
Sprawdz czy nie nakleiły ci sie jakies opiłki na czyjnik, pare razy spotkałem sie z takim problemem w ABS`ie a czyjnik wałka działa na tej samej zasadzie.
Sprawdz odlegość czujnika od koronki pomiarowej jak da sie regulowac ustaw około 0,7 - 1 mm
Pozdro
- grucha
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 mar 2009, 14:08
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Dzięki za zainteresowanie, do tematu będę musiał niestety powrócić pózniej z powodu stłuczki. Auto idzie do warsztatu prawdopodobnie na zasadzie naprawy bezgotówkowej.
Miał może ktoś z Was jakieś doświadczenia z tym związane? Jeśli tak to prosiłbym na priv, żeby nie zaśmiecać wątku.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-04-14, 11:32 ]
Witam ponownie !
Ostatnio skończyłem majstrowanie interfejsu i nawet działa z programami Tech-2 i AB-COM Jeśli ktoś ma z tym jakieś problemy chętnie służę pomocą .
Co do opisywanego wcześniej problemu, tak jak podejrzewałem, wywalił błąd P0340 czyli czujnik położenia wałków rozrządu. Tutaj moje pytanie: jaki czujnik najlepiej kupić ? Proszę o konkretne dane. Ile może kosztować jego wymiana i czy ewentualnie mogę zrobić to samemu (dysponuje tylko podstawowymi narzędziami).
Druga sprawa to taka, jak sprawdzić czy czujnik rzeczywiście jest zwalony? Można go jakoś pomierzyć
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-05-09, 14:39 ]
Witam ponownie !
Wczoraj wymieniłem czujnik położenia wałków rozrządu na taki
[External Link Removed for Guests]
i co się okazało, autko chodzi jeszcze gorzej niż na starym czujniku.
Check engine pojawiał się bez względu na to czy silnik był ciepły czy zimny. Auto strasznie zmulone i szarpało.Więc założyłem spowrotem stary czujnik i jest tak jak było - na zimnym ok na ciepłym check engine i brak mocy.
Posprawdzałem jeszcze wtyczki, pomierzyłem rezystancje kabli pomiędzy wtyczką a komputerem i wyglada ok.
Przeczytałem gdzieś, że takie zamienniki za około 100 lub mniej są nic nie warte, że tylko oryginał sie nadaje.
Proszę o jakieś rady bo już mnie z tym krew zalewa.
Pozdrawiam.
Miał może ktoś z Was jakieś doświadczenia z tym związane? Jeśli tak to prosiłbym na priv, żeby nie zaśmiecać wątku.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-04-14, 11:32 ]
Witam ponownie !
Ostatnio skończyłem majstrowanie interfejsu i nawet działa z programami Tech-2 i AB-COM Jeśli ktoś ma z tym jakieś problemy chętnie służę pomocą .
Co do opisywanego wcześniej problemu, tak jak podejrzewałem, wywalił błąd P0340 czyli czujnik położenia wałków rozrządu. Tutaj moje pytanie: jaki czujnik najlepiej kupić ? Proszę o konkretne dane. Ile może kosztować jego wymiana i czy ewentualnie mogę zrobić to samemu (dysponuje tylko podstawowymi narzędziami).
Druga sprawa to taka, jak sprawdzić czy czujnik rzeczywiście jest zwalony? Można go jakoś pomierzyć
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-05-09, 14:39 ]
Witam ponownie !
Wczoraj wymieniłem czujnik położenia wałków rozrządu na taki
[External Link Removed for Guests]
i co się okazało, autko chodzi jeszcze gorzej niż na starym czujniku.
Check engine pojawiał się bez względu na to czy silnik był ciepły czy zimny. Auto strasznie zmulone i szarpało.Więc założyłem spowrotem stary czujnik i jest tak jak było - na zimnym ok na ciepłym check engine i brak mocy.
Posprawdzałem jeszcze wtyczki, pomierzyłem rezystancje kabli pomiędzy wtyczką a komputerem i wyglada ok.
Przeczytałem gdzieś, że takie zamienniki za około 100 lub mniej są nic nie warte, że tylko oryginał sie nadaje.
Proszę o jakieś rady bo już mnie z tym krew zalewa.
Pozdrawiam.
Fast, Cheap, Good. Choose any two.