uszczelka pod głowicą pasek rozrządu auto przestało odpalać

Awatar użytkownika
czarnyziutek

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 16 mar 2009, 4:54
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

uszczelka pod głowicą pasek rozrządu auto przestało odpalać

#1

Nieprzeczytany post autor: czarnyziutek »

witam

mam opla astrę g 1.4 16V (X14XE ]98r

jakieś 3tygodnie temu kiedy jechałem temperatura silnika skoczyła znacznie do góry dochodząc do czerwonych kresek wyłączyłem silnik sprawdziłem płyn chłodniczy a w zbiorniku
suchutko dolałem płynu wróciłem do domu sprawdziłem olej i miał kolor kawy z mlekiem
do tego po dolaniu płynu samochód po odpaleniu bardzo dymił cały dolany płyn zniknął bardzo szybko a więc dolałem zwykłej wody 2litry i ponownie odpaliłem auto musiałem długo kręcić zanim zaskoczył a kiedy odpalił zakryłem cały dom wielką biała chmurą
mechanik powiedział uszczelka pod głowicę pasek rozrządu bo już czas i przy uszczelce to już trzeba podobno i powiedział że skoro jest taki kolor oleju w silniku znaczy że woda tam właśnie idzie i najlepiej będzie jak nie będę używał auta do czasu remontu [koszt wyliczono na 600-700e nie ukrywam że kwota mnie przerosła a więc postanowiłem sprowadzić części z Polski i tak właśnie zrobiłem
w ciągu tych 3tygodni odpalałem auto 2razy i jechałem odpowiednio 3 i 4 mile zaznaczę że dolewałem płynu chłodniczego i auto jechało zupełnie normalnie nie dymiąc tylko problemy z odpaleniem
dziś miałem termin do mechanika a więc spakowałem wszystkie części dolałem płynu chłodniczego po około 4próbach kręcenia odpaliłem auto
astra chodziła może z 20s zupełnie normalnie i nagle zgasła tak jakbym ją wyłączył bez żadnego dziwnego dźwięku i nie mogę jej już odpalić przekręcam kluczyk i nie kręci jest tylko dźwięk w momencie przekręcania kluczyka [cyk] tak jakby się zbierał do odpalenia ale nie kręci
nie zaobserwowałem wzrostu temperatury silnika bo wydarzyło się to szybko i nie zwróciłem uwagi


czy zatarłem silnik??bo olej w sumie miał okropny kolor jasna kawa z mlekiem rozmazana na cały patyczku


czy zerwałem pasek rozrządu??

czy może coś mniej strasznego jak bateria albo starter??

co mogę zrobić w tej sytuacji??

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

ello ...

Co zrobiles okaze sie po rozebraniu silnika ....ale
Kawa z mlekiem to olej wymieszany z plynem jak dolales wody i cała zeszła nie wykluczone ze całosć zmiesząła sie z olejem potem sie wutrącila i opadła na dno miski wiadomo olej pływa po wodzie.

Pompa olejowa bierze wode z dna miski ... czyli mogla pobrac wode >> mogles zatrzec silnik :(

Zerwanie paska rozrzadu >> zbieg okoliczniosci >> natychmiastowe zgaszenie silnika przy okazji kolizja tłoki zawory >> gruba naprawa


Bateria starter jak wyzej zbieg okolicznosci ale proste do sprawdzenia
Aku >> kontrolki nie swieca lub gasna przy prubie odpalenia ...
Rozrusznik przy sprawnym aku nie przygasaja swiatla przy prubie odpalenia, nie kreci ale brak reakcji rozrusznika moze byc tez spowodowane innymi usterkami ... stacylka, przekaznik rozrusznika....

Pozdro

łata

Astro-maniak
Posty: 421
Rejestracja: 16 sty 2009, 16:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: goleniów
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: łata »

czarnyziutek pisze:mechanik powiedział uszczelka pod głowicę pasek rozrządu bo już czas i przy uszczelce to już trzeba podobno i powiedział że skoro jest taki kolor oleju w silniku znaczy że woda tam właśnie idzie i najlepiej będzie jak nie będę używał auta do czasu remontu [koszt wyliczono na 600-700e nie ukrywam że kwota mnie przerosła
gdybyś posłuchał mechanika to może byś się zmieścił w tej cenie
a teraz ,na pewno koszt większy będzie .
teraz to można gdybać co poszło ,ale jak zapiekły się pierścienie to masz problem ,
nie wierz niczemu co słyszysz
i tylko w połowie temu co widzisz
-----------------------------------
czytaj FAQ .

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: wencik »

Objawy wyglądają na to,że spuchły tłoki... tzn zatarłeś silnik.... ale ja ponoć jestem pesymistą... ale ja tak to widzę
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

ODPOWIEDZ