luz na lewarku zmiany biegów

wampir_wawelski

Astro-maniak
Posty: 64
Rejestracja: 30 lis 2008, 17:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Kontakt:

luz na lewarku zmiany biegów

#1

Nieprzeczytany post autor: wampir_wawelski »

dla własnego bezpieczeństwa zacznę od tego, że nie znalazłem nic w opcji szukaj :m

Mam luz na lewarku, gdy jest na biegu czy też na luzie, to delikatnie ale jednak odbija w prawo czy w lewo lub na wspak - właściwie to w każdą stronę. Luz jak cholera. Przymierzam się to zmiany mieszka i chciałem się dowiedzieć, czy mogło się coś poluzować i czy ewentualnie można to jakoś wyregulować - dokręcić? jezeli po ściągnięciu mieszka to byłoby idealnie!

Awatar użytkownika
Konradopel

Astro-maniak
Posty: 607
Rejestracja: 02 wrz 2007, 19:24
Imię: Konrad
Auto: "Czekoladka"
Silnik: A14NET
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Konradopel »

W pierwszej kolejności stawiał bym na krzyżak przy skrzyni biegów. Jak otworzysz maskę i zerkniesz na skrzynię i na wchodzący do niej drążek idący od lewarka to zobaczysz tam mały przegub krzyżowy. złap i szarpnij kilka razy na różne strony. Jak poczujesz luz to już wiesz że to tu, jeśli nie to problem jest przy lewarku.
Jeżeli jest to przy lewarku to najlepsze dojście chyba jest od spodu czyli przyda się kanał. Okazja wymiany mieszka chyba nic tu nie wnosi. Nie sądzę żeby ułatwiło to pracę.
MOC BŁYSKAWICY W ZAKLĘTYM KRĘGU - OPEL
Fotki ze zlotów i wypraw - [External Link Removed for Guests]
Moja Astra - [External Link Removed for Guests]

master22221

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 24 sty 2009, 19:06
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: master22221 »

wampir_wawelski pisze:Mam luz na lewarku...
Masz wytartą tuleję wokół "jabłka". Zobaczysz, jak to wygląda, jeśli zdejmiesz mieszek i zajrzysz pod dźwignię zmiany biegów, na te biało-żółte plastyki. Niestety, tylko w Astrze F naprawa polega na wymianie specjalnego gumowego pierścienia, u nas tego pierścienia nie ma. Słyszałem o naprawie w taki sposób: na jabłko należy nakładać odpowiedniej średnicy koszulkę termokurczliwą i obkurczać ją na gorąco zapalniczką. Ilość warstw zależy od wielkości obytków. Najlepiej jednak byłoby jednak rozwiercić tuleję i wprasować w nią plastykową rurkę cienkościenną, np. kawałek tuby po silikonie sanitarnym... Pozdr.

Robcio

Astro-maniak
Posty: 834
Rejestracja: 05 maja 2008, 13:55
Imię: Robert
Auto: Astra F
Silnik: 1.8 16V X18XE
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Robcio »

sprawdz luz na wybieraku biegów ... ten krzyzak co wychodzi ze skrzyni biegów ... tam są dwa prety łaczące metalowe blaszki od wybieraja i lewarka z takim platikowym czymś ...... ja ostatnio miałem luz jak diabli i wymieniłem bolce ktore to łączą jeden bolec kosztuje 12,80zł wymieniłem i biegi lepiej wchodzi .... i luzy znikneły :) luz na przod tył to pół biedy ... ale na boki straszna lipa bo nawet biegi dobrze wchodzić nie chcą... zorientowałem sie również ze cały mechanizm wyberajacy biegi kosztuje 150zł w intercars :) ....


PS. wymień bolce i będzie duzo lepiej :) one sie po pewnym czasie wycieraja i dlatego jest luz przerabiałem to juz w 2 astrach
Moja Asterka Hachback: [External Link Removed for Guests]
Naklejki na Tylną Boczna Szybe [External Link Removed for Guests]

GG: 4248226, tel. 505-816-217

lukas_piotr

Astro-maniak
Posty: 138
Rejestracja: 17 lis 2007, 21:01
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: lukas_piotr »

master22221 pisze:
wampir_wawelski pisze:Mam luz na lewarku...
Masz wytartą tuleję wokół "jabłka". Zobaczysz, jak to wygląda, jeśli zdejmiesz mieszek i zajrzysz pod dźwignię zmiany biegów, na te biało-żółte plastyki. Niestety, tylko w Astrze F naprawa polega na wymianie specjalnego gumowego pierścienia, u nas tego pierścienia nie ma. Słyszałem o naprawie w taki sposób: na jabłko należy nakładać odpowiedniej średnicy koszulkę termokurczliwą i obkurczać ją na gorąco zapalniczką. Ilość warstw zależy od wielkości obytków. Najlepiej jednak byłoby jednak rozwiercić tuleję i wprasować w nią plastykową rurkę cienkościenną, np. kawałek tuby po silikonie sanitarnym... Pozdr.
To jest dokładnie ten luz.
Opisywałem w zeszłym roku. Wszystko powinno być na forum.
Posiadam zdjęcia "fotosrotry" ;)

A propo.. 25tys kilometrów po naprawie i nadal nie mam luzu!
Hatori Hanso!

ODPOWIEDZ