Czy warto usunąć katalizator ?

bartboro

Astro-maniak
Posty: 128
Rejestracja: 29 maja 2007, 22:03
Imię: Bartek
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4 16V
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Czy warto usunąć katalizator ?

#1

Nieprzeczytany post autor: bartboro »

Witajcie!!!
Do wymiany w swojej astrze mam tłumik końcowy - jest już zupełnie przerdzewiały (od nowości 215000 km). Wymieniając go spec od tłumików radzi mi też usunąć katalizator i w jego miejsce wstawić strumienice. Na katalizatorze nie widać śladów zużycia. Czy faktycznie muszę też wycinać katalizator i w jego miejsce wstawić strumienice? Mówił mi, że katalizator może mi się rozsypać i zapchać tłumik końcowy... czy to prawda?
Ostatnio zmieniony 22 sie 2014, 11:10 przez Darian, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa tytułu.

volfy

#2

Nieprzeczytany post autor: volfy »

Hej!
W żadnym wypadku nie ma konieczności wymiany katalizatora skoro jeszcze działa, możesz to zrobić szkodząc jedynie środowisku, ponieważ przestanie filtrować spaliny. Generalnie to jedyna zmiana. Wiele osób stwierdza że zamiana katalizatora na strumienice zwiększa moc silnika, ale to bajki :lol: . Taki efekt będzie oczywiście, ale gdy usuwa się uszkodzony lub azpchany kat. ! A ze strumienicą auto doczuwalnie głośniej chodzi.

bartboro

Astro-maniak
Posty: 128
Rejestracja: 29 maja 2007, 22:03
Imię: Bartek
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4 16V
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: bartboro »

Czyli to co mowił "spec" od tłumików, że katalizator może się w każdej chwili rozsypać i zapchać tłumik mozna wsadzić między bajki ??

mariocccp

Astro-maniak
Posty: 297
Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
Imię: Mariusz
Auto: Astra G
Silnik: X18xe1 @ 161
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: mariocccp »

Czego ci mechanicy nie wymyślą zeby zarobić pare groszy...
Wezmie taki katalizator sobie bo tobie "zużyty" nie bedzie potrzebny i sprzeda go za trzy stówki. Skup katalizatorów to cały rynek, przyłażą do wszystkich mechaników i odkupują.
Zapchanie tłumika to pikuś, gorzej jakby np przy hamowaniu silnikiem smieci dostały sie do silnika.
Wymień ten tłumik, jak chcesz miec uczucie wzrostu mocy i przy okazji ładną koncówkę to zapodaj dedykowany ok 350 na allegro.
Obrazek

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

bartboro

Astro-maniak
Posty: 128
Rejestracja: 29 maja 2007, 22:03
Imię: Bartek
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4 16V
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: bartboro »

mariocccp pisze: gorzej jakby np przy hamowaniu silnikiem smieci dostały sie do silnika.
a czemu miałyby sie dostac smieci (z kata?) do silnika przy hamowaniu silnikiem ?
Jest faktycznie taka możliwosc ?!? :)

Awatar użytkownika
miroos

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:26
Imię: Mirek
Auto: Astra-G Caravan automat
Silnik: x16xel
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: miroos »

hmm... z tego co wyczytałem to przy Twoim silniku 1,6 16v (mam identyczny) nie można wyciąć katalizatora bo za nim znajduje się druga sonda lambda i autko będzie świrowało ...

Awatar użytkownika
Bartek89

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 03 mar 2009, 9:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Bartek89 »

Podepne sie, moj tlumik tez jest do wymiany. Myslalem o czyms takim:
[External Link Removed for Guests]
Czy poczuję jakikolwiek wzrost mocy? Jak z głośnością? No i najważniejsze... jak jest z jakością takiego tłumika?

Tommy

Astro-maniak
Posty: 473
Rejestracja: 16 mar 2007, 23:23
Imię: Tommy
Auto: Opel Astra H (hatchback)
Silnik: 1,6 16V 115KM/A16XER
Województwo: mazowieckie

#8

Nieprzeczytany post autor: Tommy »

ostatnio wymienialem caly wydech, rowniez tlumik koncowy. polecalbym Ci tlumik dedykowany Ulter Sport. Sa bardzo trwale. polecam. Choc jest drozszy niz ten z linku.
pozdrawiam,
Tommy

Awatar użytkownika
kaslo

Astro-maniak
Posty: 327
Rejestracja: 17 mar 2008, 15:34
Imię: Paweł
Auto: Astra , Zafira, Corsa
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#9

Nieprzeczytany post autor: kaslo »

Słuchajcie bo prawda leży tak gdzieś po środku:) Jeśli w katalizatorze słychać przy trząchaniu że coś się tam sypie i lata luzem, a bywa i tak to istnieje możliwość zapchania układu wydechowego i wtedy kat jest do wymiany, ale jeśli kat jest drożny to nie ma sensu go zamieniać strumienicą która nie poprawi osiągów pojazdu
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Elektryka, mechanika, klimatyzacja, regeneracja - czyszczenie dpf, modernizacja oprogramowania, diagnostyka Tech 2-MDI
Norwida 4 T. 501807749

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

przede wszytskim nie w miejsce kata sie wstawia strumienice. Dwa to ze mozna kaa bez wycinania czy nawet otwierania wybebeszyc ( i to jest wg mnie najlepsza opcja) Poprostu wydlubac jakim pretem zawartosc kata- zostanie tylko puszka i bedzie drozny. Przy 200 tys przebiegu na 100% kat juz nie spelnia swojego bo tak jest projektowane auto zeby kat wytrzymal okolo 150 tys km- bynajmniej tak mielismy gadane na uczelni.

ODPOWIEDZ