Problem z kierownicą przy skręcie

bartboro

Astro-maniak
Posty: 128
Rejestracja: 29 maja 2007, 22:03
Imię: Bartek
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4 16V
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Problem z kierownicą przy skręcie

#1

Nieprzeczytany post autor: bartboro »

Mam taki problem, że przy skręcie (konkretnie tylko w prawo) czuć czasami przy pewnym obrocie kierownicy lekie drgnięcie na kierownicy. To jest coś jaky stuknięcie - ale nic nie słychac jest to tylko wyczuwalne na kierownicy i nie zawsze się ono pojawia. Jest raczej częsciej wyczuwalne przy skręcie ok 90 st ale też nie zawsze. Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną?

Grifter

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 16 lip 2007, 14:46
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Grifter »

hmm, moze cos z przegubem ? ewentualnie moze jakas guma wybita *zgaduje*

Adamo

Astro-maniak
Posty: 287
Rejestracja: 23 lut 2007, 6:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Adamo »

Grifter pisze:hmm, moze cos z przegubem
Prawdopodobnie z wewnętrznym, u mnie go na początku nie było słychać, a drgania były, dopiero jaki się do końca rozkrzaczył jest słyszalny wyraźnie. W następnym tygodniu wymiana.

[ Dodano: 2007-08-02, 10:45 ]
bartboro pisze:nie zawsze się ono pojawia
U mnie też nie było zawsze go słychać i miałem problem aby to zaprezentować u mechanika, ale po czasie jak troszkę bardziej się wyrobił zacząłem czasami słyszeć dźwięk jakby stukotu pod skrzynią biegów podczas zmiany biegów i puszczeniu sprzegłą, ale też tylko do 3 biegu, wyżej już był nie słyszalny (mniejsze obciążenie) później trafiłem na sposób aby wymusić ten dźwięk. Auto jadące na 3 biegu zwalniałem do minimum, aby prawie zaczął się dusić, wtedy przegub wewnętrzny napierd... jak opętany.

bartboro

Astro-maniak
Posty: 128
Rejestracja: 29 maja 2007, 22:03
Imię: Bartek
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4 16V
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: bartboro »

Przeguby to raczej nie są bo na postoju też jest wyczuwalne puknięcie. Możliwe jest to że ta przekładnia kierownicza ma takie coś. Czy ktoś jeszcze miał taki objaw w swoim aucie?
Przy skręcie na postoju przy max skrecie w jedną stronę słychać puknięcie

miśku

#5

Nieprzeczytany post autor: miśku »

Ja miałem podobnie w vectrze B , ponoć jest to normalne a przynajmniej 80% tych aut tak ma. Winą tego jest łącznik krzyżowy w kolumnie kierowniczej, gdzieś tam ma minimalne otarcia lub łącznik kolumny ( niewiem jak to się fachowo nazywa ale to jest coś w rodzaju wchodzącej do siebie jedna w drugą rurkę ktura właśnie wchodzi podczas wypadku aby chronić kolana kierowcy). Poza stukotaniem nie ma większych obaw żeby się coś stało.

Adamo

Astro-maniak
Posty: 287
Rejestracja: 23 lut 2007, 6:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Adamo »

Przy skręcie na postoju przy max skrecie w jedną stronę słychać puknięcie
Tak miałem z przegubem zewnętrznym lewym, jak skręcałem maksymalnie w prawo, wtedy było słychać metaliczny jakby dźwięk, po wymianie nie ma objawów już, teraz mam ale na wewnętrznych przy ruszaniu, nierównościach drogi, zmianie biegów (do 3 tylko). Sprawdź dla pewności przeguby zewnętrzne

bartboro

Astro-maniak
Posty: 128
Rejestracja: 29 maja 2007, 22:03
Imię: Bartek
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4 16V
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: bartboro »

Adamo pisze:
Przy skręcie na postoju przy max skrecie w jedną stronę słychać puknięcie
Tak miałem z przegubem zewnętrznym lewym, jak skręcałem maksymalnie w prawo, wtedy było słychać metaliczny jakby dźwięk, po wymianie nie ma objawów już, teraz mam ale na wewnętrznych przy ruszaniu, nierównościach drogi, zmianie biegów (do 3 tylko). Sprawdź dla pewności przeguby zewnętrzne
Ale to jst raczej głuche i bezdźwięczne puknięcie wyczuwalne na kierownicy.
Szczerze mówiąc podejrzewam, że to może być krzyżak w kolumnie kierowniczej tzn ten łącznik krzyżakowy, czy jak on tam się nazywa - dziś wszystko sprawdzę to napiszę jakie wnioski i spostrzeżenia :)

Bast

Astro-maniak
Posty: 633
Rejestracja: 25 gru 2006, 13:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Bast »

Zerknij tez na łożyska amortyzatorów w kielichach.Może jedno z nich wysiada?
>>> [External Link Removed for Guests] <<<
...............................................................................................................................
>>> [External Link Removed for Guests] <<<

leniuch

Astro-maniak
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2007, 16:09
Imię: Leniuch
Auto: Zafira B
Silnik: A18XER
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

#9

Nieprzeczytany post autor: leniuch »

W mojej Astrze jest podobnie. Przy skręconej kierownicy, szczególnie podczas wolnej jazdy po dziurach pojawia się jakby luz i pukanie na kierownicy. Moje odczucie podczas tego stukotu jest takie jakby kierownica chodziła sobie przód-tył ;) Mechanik powiedział, że to normalne, w jego starym Kadecie też tak było.
Oczywiście nie za każdym razem to pukanie się pojawia.
Obrazek [External Link Removed for Guests] & [External Link Removed for Guests]

bartboro

Astro-maniak
Posty: 128
Rejestracja: 29 maja 2007, 22:03
Imię: Bartek
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4 16V
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: bartboro »

mechanik m izdiagnozował ze to maglonica ale bardzo delikatnie narazie tego nie robic bo ciezko bedzie zdiagnozowac co dokldnie w przekladni i koszt nowej przekladni mnie dobija ....

ODPOWIEDZ