Intercooler

kbjanek

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 11 lut 2007, 11:28
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#21

Nieprzeczytany post autor: kbjanek »

Borek pisze:W dieslu to zdecydowanie dostanie kopa
wyslalem maila do zastec.pl
i o to ich odpowiedz
ok. 20% przyrost mocy i momentu obr. 1400zł, z montażem i pomiarami na hamowni.
Grasz w HT? Ja też - kbjanek prezes Bayer'ky

Borek

Administrator
Posty: 2788
Rejestracja: 22 gru 2006, 1:02
Imię: Pawel
Auto: Nissan Murano
Silnik: 3,5 V6
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: GDANSK
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: Borek »

poczytaj tutaj o chip tuningu moze przydatne info bedzie

[External Link Removed for Guests]
Tel.: 0.605.223.517

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Oba silniki nie sa isuzu jak ktoz wyzej pisal-to sa oplowskie silniki!!! Cal pic sie rozchodzi o to zeby dolozyc IC i wtedy muslec o chipie ale mysle za sam IC tez by troche pomogl.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

joseph

Astro-maniak
Posty: 492
Rejestracja: 22 lut 2007, 19:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

#24

Nieprzeczytany post autor: joseph »

Generalnie to IC spowoduje:

1) stłumienie przepływu oraz wydłużenie drogi dolotu powietrza /zaleznie od budowy montażu
IC/ - turbodziura się zwiększy

2) Latem może /ale nie musi/ zapobiec utracie mocy wskutek wysokiej temperatury powietrza
w dolocie.

PS z tych 82 KM to zrobisz ponad 90 pare KM u tunera.

pzdr

elo

#25

Nieprzeczytany post autor: elo »

oj joseph, joseph, :?
Dwulitrowe silniki w Astrze G to generalnie DI (82 PS) bez intercoolera oraz DTI (101 PS) z intercoolerem.
Mam ten drugi i żadnej turbo-dziury nie ma, utraty mocy nie ma i nie będzie bo silnik bez intercoolera też powietrza nie będzie brał z lodówki, a dołożenie IC dało praktycznie temu samemu silnikowi ok. 18 PS-ów.
Bezpieczną granicą jest zaś ok. 100 dla DI, a 120 dla DTI.
A tu nawet wyciągają więcej :
[External Link Removed for Guests]
Proponuję najpierw sprawdzić informacje, które się podaje 8)

joseph

Astro-maniak
Posty: 492
Rejestracja: 22 lut 2007, 19:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

#26

Nieprzeczytany post autor: joseph »

Racja, ale pytanie dotyczyło ogólnie silnika oznaczonego dtl - a wśród silników oznaczonych dtl był także 1.7 - też proponuję czytać.

Co do efektu montażu ic to tu jest trochę: [External Link Removed for Guests]

Te +18 KM po montażu IC to zmierzono na hamowni ? Nie zrobiłeś przypadkiem równocześnie tuningu że dostałeś taki przyrost ? Bez korekty doładowania turbo to mało prawdopodobny rezlutat. Jaki ic założyłeś bo chyba nie tą zabawkę montowaną w silnikach 1.7 ? Pisząc o ic miałem na myśli coś o gabarytach fabrycznego ic z iveco.

pzdr

ps co przez to rozumiesz "utraty mocy nie ma i nie będzie bo silnik bez intercoolera też powietrza nie będzie brał z lodówki" ?

elo

#27

Nieprzeczytany post autor: elo »

ZAPi pisze:czy dokłądał ktos intercooler do silnika dlt
i dalej ...
no własnie niemam w silnikach DTL jest tylko turbina
joseph pisze:Racja, ale pytanie dotyczyło ogólnie silnika oznaczonego dtl
Jakbyś czytał od początku topic, to byś wiedział ze ZAPi ma silnik X20DTL, ale spoko, artykuł który przytoczyłeś też coś wnosi do tematu.
Ale
joseph pisze:Te +18 KM po montażu IC to zmierzono na hamowni ?
Jaja sobie robisz, przecież napisałem że mam DTI (czyli silnik z intercoolerem). Moc na hamowni w tym silniku zmierzył sam Adam Opel.

joseph

Astro-maniak
Posty: 492
Rejestracja: 22 lut 2007, 19:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

#28

Nieprzeczytany post autor: joseph »

Hmm, ale te dodatkowe 18 koni mechanicznych nie jest efektem tylko dodania IC, tak łatwo w życiu nie ma.

pzdr

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#29

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Wlasnie jak to jest bo rozne plotki kraza na ten temat. Ponoc roznia sie te dwa silniki (DTL i DTH) pompami i turbinami.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Pawka87

Astro-maniak
Posty: 612
Rejestracja: 19 mar 2008, 16:24
Imię: Pawka
Auto: Kle kle kle diesel nic nie słyszę.
Silnik: Y17DT
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Zjednoczone Emiraty Kwidzyńskie / Księstwo Gdańskie
Kontakt:

#30

Nieprzeczytany post autor: Pawka87 »

Temat troche stary ale mnie zaciekawił ponieważ mnie dotyczy również.

Mam Asterixa z silnikiem 1.7 DTI 16v 75 koni (silnik isuzu)

Na tej stronie, którą podał Borek jest napisane, że z tego silnika mogą zrobić 106 koni.
Ja zadwolę się po wakacjach jak zwiększą mi o 10 - 15 koni tak żeby mieć 90 - 95 koni ponieważ nie chcę żyłować za mocno silnika, ale sprawić żeby był elastyczniejszy i szybciej się zbierał.

podaje wykazy ze strony:


1.7 DTI...............75 KM 165 NM.....po chiptuningu...........106 KM 240 NM
1.7 CDTI.............80 KM 170 NM......................................97 KM 220 NM

Ciekawe jest to, że z DTI można uzyskać więcej mocy i większy moment niż z CDTI a czemu tak ?? wydawało mi się że silniki CDTI są lepsze w tym względzie.

I moje pytanie odrazu... również zastanawiam się nad zmianą Intercoolera na jakiś lepszy, jak zdecyduje się na chiptunning po wakacjach to chciałbym zadbać i mieć tą pewność, że turbo będzie miało warunki do pracy przy 95 koniach. Jaki Intercooler będzie dobry? w sensie, czy w silnikach 2.0 DTI są większe intercoolery czy takie same??
Stay tuned ;)

ODPOWIEDZ