Astra 2.0 DTL

Roger7

Astra 2.0 DTL

#1

Nieprzeczytany post autor: Roger7 »

Witam

Mam możliwość kupienia Astrę II - z silnikiem 2.0 DTL, wersja kombi,
rocznik 2000 z pewnego źródła - od dobrego kolegi, około 140 tyś km
przebiegu.
Chcę je kupić rodzicom, którzy potrzebują spokojnego, bezawaryjnego
wozidełka na zakupy, działkę, a czasami na dłuższy wypad.

Jakie macie opinie na temat tego auta z tym silnikiem ?
Z tego co wiem to często klima robi się nieszczelna (gdzies na chłodnicy), a
największą bolączką jest awaria pompy wtryskowej boscha (ze względu na
polskie ON), która to kosztuje nie mało i to mnie martwi.

Inne pytanie - czemu taka astra kosztuje tak dużo (18-22 tyś ) w porównaniu
do konkurenta forda focusa też z dieslem czy nawet mondeo ?
Co sprawdzić przed zakupem ?
Czy w tej astrze jest regulowana kierownica - nie mogę nic takie znaleźć.
I pewnie tradycyjne pytanie początkujących oplowców - jak się włącza lampkę
wewnętrzną ?
Jak sprawdzić ile ma poduszek ?
Czy gdzieś po nr VIN można się czegoś dowiedzieć o historii auta lub wyposażeniu ?

Pozdrawiam
Roger

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Hej. Pompą sie nie przejmuj w wiekszosci przypadkow wina sa nieszczelnosci przewodow i uszczelek. Czemu kosztuje tak duzo? Bo jest duzo lepsza od forda-nie kupuje sie samochodow na litere "F" fiat ford i made in france. Astra ma pancerne zawieszenie i blacharka wytrzyma napewno dluzej. Kierownica w astrach G jest regulowana-w kazdej. Lampke wlanczamy pociagajac do siebie galke od swiatel. Po nr vin to tylko w aso sie dowiesz co bylo robione.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Struna

Astro-maniak
Posty: 1562
Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
Imię: Artur
Auto: AG
Silnik: Y20DTH
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

#3

Nieprzeczytany post autor: Struna »

Jeżeli z pewnego źródła to nie ma się o co zbytnio martwić. Wystarczy tylko dopatrzeć wszystkiego za czasu a potem cieszyć się bezawaryjną jazdą przy prawidłowym użytkowaniu auta :) Wiadomo że auta z turbiną nie gasi się od razu po zaparkowaniu, zwłaszcza po ostrzejszej jeździe. No i lepiej jest nie katować na zimnym (zresztą nie tylko z turbiną :D)

Na każdej poduszce powietrznej powinien być napis airbag. Ja na żywo widziałem max 4 poduszki więc mogę powiedzieć gdzie są najczęściej - kierownica, nad schowkiem i na bokach foteli.
Podejrzewam że mogą być jeszcze na słupkach, ewentualnie na boczkach drzwi (analogicznie do innych producentów), ale to tylko domysł.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Standard dwie poduchy-kiera i pasażer. Moga jeszcze byc z boku w siedzeniach no i kurtyny. Łącznie 6 szt.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

dafi

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 21 cze 2007, 6:58
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: dafi »

ja mam taka Astre z 2000, regeneracja pompy to koszt okolo 3500zł (ylko ze nie w ASO bo tam tego nie robią), kłopoty z klima- najpierw chłodnica a teraz kompresor, poza tym autko sprawuje sie bardzo fajnie

Struna

Astro-maniak
Posty: 1562
Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
Imię: Artur
Auto: AG
Silnik: Y20DTH
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

#6

Nieprzeczytany post autor: Struna »

wesoł pisze:Standard dwie poduchy-kiera i pasażer. Moga jeszcze byc z boku w siedzeniach no i kurtyny. Łącznie 6 szt.
W tym ogłoszeniu jest napisane że ma 10 poduszek.
[External Link Removed for Guests]
:) Ale gdzie, to już nie mam pojęcia :P

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Zdaje sie ze w poznieszych latach weszly jeszcze tylne jakies tylne ale to w ostatnich rocznikach 2003-2004
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Roger7

#8

Nieprzeczytany post autor: Roger7 »

Mam jeszcze pytanka:
1. W tym egzemplarzu jest problem z kasowaniem licznika dziennego - chyba jest jakiś problem z mikrostykiem w licznikach. Da się to jakoś napawić ? Przez to świeci się inspekcja, bo nie można jej wykasować.
2. Gdzie się reguluje położenie kierownicy ?
3. Czemu ten silnik tak się długo nagrzewa (przynajmniej tak wskazuje licznik), muszę przejechać z 10 km, żeby osiągnąć 90 stopni ?
4. Silnik czasami gaśnie - gdy stoję i próbuję wrzucić jedynkę, dodaję gazu, puszczam sprzęgło i obroty nagle spadają i auto gaśnie (jakby zaciągnięty był ręczny). Co to może być ?

kszychu

Astro-maniak
Posty: 392
Rejestracja: 30 sty 2007, 10:23
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Międzyrzec Podl.
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: kszychu »

Ad.2 Obok stacyjki, odchylany jest dolny kawałek obudowy kolumny. Odciąga się go do dołu i w lewo.
Ad. 3. Może masz walnięty termostat i cały czas puszcza na duży obieg?
"Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, trzymają język za zębami." /Oscar Wilde/

Struna

Astro-maniak
Posty: 1562
Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
Imię: Artur
Auto: AG
Silnik: Y20DTH
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

#10

Nieprzeczytany post autor: Struna »

Ad.3. Ja w zimny dzień muszę zrobić jakieś 6-8 km żeby silnik się nagrzał, w dodatku może ze 2 razy widziałem żebym miał 90 stopni temp. oleju. Być może że i u mnie coś nie tak, ale mechanik mi mówił że jest wszystko ok.
Obrazek

ODPOWIEDZ