Astra 2.0 DTL

gacek237

#21

Nieprzeczytany post autor: gacek237 »

A dzięki za podpowiedź w sprawie regulacji kierownicy (Astra G 1999'). Tak sprytnie schowana, że myślałem, że nie mam. A tu miła niespodzianka. A w sprawie temperatury na wskaźniku, to faktycznie "ten typ tak ma", że długo nie pokazuje, a potem (po jakichś 10 km) wskazówka się podnosi do jakichś 88 stopni i trzyma (wcześniej mi głupiała, wzrastała, spadała, ale jak wymieniłem termostat - 150 zł - to wszystko jest git).
Wesołych Świąt. I sprawnego odpalania Asterek w okresie zimowym. :m

slavo

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 24 paź 2007, 22:02
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: slavo »

nie kazda Astra am regulowana kieorwnice, kolega ma wersje na 100 lat opla i nie ma. Jesli masz obok stacyjki takie cos to odciagnasz to do siebie i masz regulacje. Sam sie o tym dowiedizlaem po 2 miesiacach jazdy ;)
1. ja wlalem 10w40 elf przy przebiegu 88 000km
2. kabinowego sa 2 wersje najlepije wykrec schowek, wyciagnij to co masz i pokaz w sklepie
3. nie widze sensu
4. nie wiem nie znam sie ;)
5.195 to szerokosc fabryczna a 185 to zamiennik, na zime im wezsza i wyzsza tym lepsza (ja mam 185/65/15 klebera i jestesm bardzo zadowolony) na lato sprawie sobie jakies 195

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

slavo pisze:5.195 to szerokosc fabryczna a 185 to zamiennik, na zime im wezsza i wyzsza tym lepsza (ja mam 185/65/15 klebera i jestesm bardzo zadowolony) na lato sprawie sobie jakies 195
Nie zawsze fabryczna bo ja mialem fabrycznie 205 a QP maja nawet 215 a waga auta podobna jest.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

slavo

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 24 paź 2007, 22:02
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

#24

Nieprzeczytany post autor: slavo »

wesoł pisze:
slavo pisze:5.195 to szerokosc fabryczna a 185 to zamiennik, na zime im wezsza i wyzsza tym lepsza (ja mam 185/65/15 klebera i jestesm bardzo zadowolony) na lato sprawie sobie jakies 195
Nie zawsze fabryczna bo ja mialem fabrycznie 205 a QP maja nawet 215 a waga auta podobna jest.
Byc moze tak jest, jak kupowalem zimowki to facet sprawdzal w katalogu z parametrami felg i opon dla roznych aut i dla mojej Astry (2.0dth, 3 drzwi) i tam byly takei parametry.

Gość

#25

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Podepnę się do tematu w kwestii nt. termostatu i nagrzewaniu się silnika. Mianowicie, zauważyłem, że nawet przy temp. +20 st. potrzebuje on ok 10km na osiągnięcie 80st. Ale druga sprawa jest taka, że po ok. 2km z nawiewów leci juz ciepłe powietrze, a rura od termostatu do chłodnicy i chłodnica, są może nie tak gorące, że parzą ale gorące. A w tym samym czasie wskazówka od temp. "leży" poniżej 2 pierwszych kresek. Czy ten wąż nie powinien taki być dopiero w tedy gdy otworzy się termostat, czyli przy jakichś 70.. paru stopniach nie wiem dokładnie ile tu mają.

A druga sprawa to czasami, jak zapalę silnik to gdy zgasną te kontrolki to czasem zapali sie na pare sekund ta kontrolka - "Poziom emisji, układ elektroniczny silnika, immobilizer" - wg. instrukcji, w której jest napisane, że gdy miga to jest jakas awaria, a czy samo jej palenie przez pare sekund ozn. też jakąs awarie?? Aha i czy to jest odpowiednik tej kontrolki silnika z błyskawicą w starszych oplach?

grzelo_sokolow

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 16 kwie 2008, 14:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontakt:

#26

Nieprzeczytany post autor: grzelo_sokolow »

Mam to samo i jest to chyba normalne. Temperatura bardzo wolno się podnosi. Nawet teraz, jest cieplo, i tylko jak długo jeżdze po miescie to osiaga niecałe 90 st.. Nawet wymieniałem termostat, tamten jakby nie dokońca się domykał bo od razu wąż robił się ciepły, teraz później robi sie ciepły, ale niewiele to dało.

W kwestii kontrolki silnika; na pewno sygnalizuje jakiś błąd. Z dużym prawdopodobieństwem mogę stwierdzić, że może to sygnalizować spaloną którąś ze świec żarowych. To też przerabiałem :-). Da się to samemu łatwo sprawdzić.

Pozdrawiam

mmichaal

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 10 maja 2008, 16:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

#27

Nieprzeczytany post autor: mmichaal »

Witam. Mam Asterke z silnikiem 2.0 DT i w czasie jazdy (wczesniej sie pojawial tylko jak wylaczalem silnik) pojawil mi sie komunikat OLIPEIL CONTROL - czyli nalezy sprawdzic poziom oleju. Gdy sprawdzam na bagnecie jego poziom jest ok. Olej i filtry wymienilem 2 tys. km temu. Czym moze byc to spowodowane?

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#28

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

mmichaal pisze:Witam. Mam Asterke z silnikiem 2.0 DT i w czasie jazdy (wczesniej sie pojawial tylko jak wylaczalem silnik) pojawil mi sie komunikat OLIPEIL CONTROL - czyli nalezy sprawdzic poziom oleju. Gdy sprawdzam na bagnecie jego poziom jest ok. Olej i filtry wymienilem 2 tys. km temu. Czym moze byc to spowodowane?
Ten typ tak ma. Komunikat wyskoczy jak juz masz pomiedzy min a max.

ODPOWIEDZ