Wymiana linki fotela przedniego Astra G 3 d

Gość

Wymiana linki fotela przedniego Astra G 3 d

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość » 21 lis 2007, 18:00

Witam, jestem świeżo upieczonym klubowiczem i mam zapytanie. Czy Po zakupie zauważyłem że siedzenie pasażera się nie otwiera i jest problem aby wsiąść na tylną kanapę. Rozebrałem fotel na tyle ile sie dało, poprzednia linka okazała się zerwana więc ją zdemontowałem i zakupiłem nową. Problem leży w tym że nie wiem jak ją zaczepić, w którym dokładnie miejscu i jak - linkę przy uchwycie do podnoszenia oparcia (na dole nie ma problemu). Proszę o pomoc osoby które mają wiedzę na ten temat.

Pozdrawiam
MN

allen

Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 01 paź 2007, 0:18
Lokalizacja: wałbrzych
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: allen » 21 lis 2007, 19:09

a szukałeś w książce "opel astra sam naprawiam..."????może tam coś o tym jest????

Gość

#3

Nieprzeczytany post autor: Gość » 21 lis 2007, 19:27

Tak przejrzałem książkę, opisany jest tylko proces wymontowania/zamontowania całego fotela, niestety nie rozdrobnili się do opisu wnętrza fotela... :( a szkoda

[ Dodano: 2007-11-23, 18:29 ]
Udało się :) zajęło mi to dwa dni, bardzo żmudna i czasochłonna robota, doszedłem do tego metoda prób i błędów, nie polecam nikomu...

gacek237

#4

Nieprzeczytany post autor: gacek237 » 16 gru 2007, 18:47

Witam Cie Nakon.
A może byś tak jednak rzucił na forum sposób w jaki poradziłeś sobie z tym problemem. Nie tylko ty miałeś ten problem (ja właśnie go mam, a z forum wynika, że jest to dość częsta usterka w 3-drzwiówkach).
W końcu fajnie jest sobie pomagać, a najlepiej dzielić się doświadczeniami z usuwaniem usterek. :)
Pozdrawiam. Gacek. :m

marcinpsk

Astro-maniak
Posty: 493
Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: marcinpsk » 17 gru 2007, 8:33

Dolacze sie tez pod temat bo mam ten sam problem.

ArekDziadzia

Astro-maniak
Posty: 100
Rejestracja: 12 kwie 2007, 16:04
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: ArekDziadzia » 17 gru 2007, 16:57

Ja tez sie dołanczam do tematu znaczy u mnie jeszcze niepekła linka ale cos czasami niechce zadziałac jak powinna jak maszjakies fotki z instrukcja było by dobrze :)
ASTERKA BY SKALPEL :)

Awatar użytkownika
misiex

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 19 lis 2007, 21:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: misiex » 17 gru 2007, 18:25

Nie ukrywam, że też bym był zainteresowany informacją na ten temat. Od pewnego czasu nie mogę go otworzyć, i coraz bardziej mnie to denerwuje. a słyszałem że trzeba sie przy tym trochę natrudzić więc narazie odkładałem to z dnia na dzień licząc na jakąś pomoc.
Misiek

Gość

#8

Nieprzeczytany post autor: Gość » 20 gru 2007, 17:31

Niestety fotek z całego zabiegu nie mam ale postaram się pomóc...
Jeżeli chodzi o sam zakup linki to nigdzie oprócz ASO nie mogłem jej dostać - koszt 50zł z VAT.
krok 1:
Rozebranie fotela - jest to jedna z prostszych czynności ponieważ fotele rozkładają się jak klocki od dołu i od boków są listewki które należy porozczepiać aby podwinąć materiał.
Trzeba wyciągnąć regulację lędźwi oraz nachylenia oparcia - są na wcisk.

krok 2:
Demontaż linki - na dole podłączona jest do dwóch bolców(z lewej i prawej strony fotela) i zabezpieczona jest pół okrągłymi nakładkami - najpierw trzeba podważyć ją (uwaga bo lubią strzelić, a są niezbędne i trudno je dostać) Potem należy odłączyć linkę u góry i wyciągnąć.

Krok 3:
Montaż linki - najpierw przeprowadźcie linkę w taki sam sposób jak była fabrycznie - w innym wypadku źle będzie naciągnięta i oparcie nadal nie będzie się podnosić i wszystko trzeba będzie od początku. Następnie zacznijcie montaż linki od góry jest to najtrudniejszy element zabawy(trzeba linkę włożyć w odpowiednią dziurkę) Montaż na dole jest banalny wsuwacie oczko na końcu linki na bolec i zabezpieczenie nakładką.

krok 4:
Złożenie fotela - najprostszy krok analogiczny do kroku 1

Zajęcie przeznaczone jest dla cierpliwych osób, nie proponuje zabierania się za to pod gołym niebem tylko w jakimś garażu, wypada zaopatrzyć się w dobra latarkę i jakieś szczypce.

Wskazówki : przed demontażem linki zwróćcie uwagę jak jest zaczepiona na górze przy uchwycie na górze oparcia oraz którędy jest przeprowadzona fabrycznie

Wskazówka 2 : uważajcie na blachę która jest konstrukcją (szkieletem fotela bo jest strasznie ostra i łatwo sie o nią pociąć.

Mam nadzieje że moje porady na coś się komuś przydadzą jakby co piszcie na prv to w miarę możliwości postaram się pomóc.

Pozdrawiam
MN

gacek237

#9

Nieprzeczytany post autor: gacek237 » 20 gru 2007, 22:59

Nakon.
Gdybyś był kobietą, to ....
Dzięki za podpowiedzi. Teraz wiem jak się zabrać do mojego fotela (jeżdżę w chwili obecnej z częsciowo rozebranym - niesprawnym).
Najpierw więc ASO, a potem jazdeczka z wymianą. Jak sobie z tym poradzę, melduję się na forum i zdaję relację.
Hej. Gacek. :m

Awatar użytkownika
Arci9

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 31 sty 2008, 20:41
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Arci9 » 14 lut 2008, 15:51

Odkopię trochę temat...
W mojej Astrze 3d, nie mogę uchylić fotela. Udało mi się jakiś czass temu dostać do środka, ale to zerwana linka jest przyczyną, i teraz mam dwa pytania:
1.Mam poduchy boczne, wystarczy odłączyć klęmę abym móg dalej rozkręcać fotel (nie chcę aby wybuchły)???
2.Czy ktoś wie jak działa ten mechanizm od kładzenia fotela?Gdy podnosi się wajchę od kładzenia, na całej zębatce widać zapadkę, która zamiast (jak mi się wydaje na chłopski rozum) odpuszczać zębatce to tak jak by miała zamiar ją naciskać?!
Próbowałem się przyjżeć temu mechanizowi i dale rozkręcać fotel, narazie boję sie poduszki.Może jednak ktoś wie jak to naprawić?

Zablokowany