Kalendarz AKP 2019

Etap I: zgłoszenia zdjęć: tutaj (do 07.10.2018 12:00)
Etap II: głosowanie: tutaj (od 08.10.2018 08:00)

Wymiana linki fotela przedniego Astra G 3 d

makiel Nie określono
Awatar użytkownika
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 11 kwie 2008, 17:29
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #21 autor: makiel » 11 kwie 2008, 17:41

5h roboty i po złożeniu linka spadła. nie wiem jak zaczepić to u góry (przy wajsze do przesuwania fotela), żeby nie spadło. jest tam jakies zabezpieczenie, żeby po włożeniu zakończenia linki w tą dziurkę zablokować tak by nie wypadło więcej?

cichy^kk Nie określono
Klubowicz AKP
Posty: 421
Rejestracja: 27 sie 2007, 15:42
Imię: Cichy
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: StOliCa

Nieprzeczytany post #22 autor: cichy^kk » 11 kwie 2008, 17:43

makiel, kawałek drucika pewnie wystarczy :mrgreen:
Audi A6 C6 3.0TDI + virus

makiel Nie określono
Awatar użytkownika
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 11 kwie 2008, 17:29
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #23 autor: makiel » 11 kwie 2008, 17:45

pewnie tak, ale gdyby tam bylo choc troche miejsca by to zaczepic:) jurto drugie podejscie;)
dzieki i pozdro

[ Dodano: 2008-04-12, 14:47 ]
linka założona;)

hoses Nie określono
Awatar użytkownika
Astro-maniak
Posty: 402
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
Imię: hoses
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #24 autor: hoses » 25 kwie 2008, 18:57

No i chyba u mnie jest problem z tą cholerna linką. Dzisiaj tak poprostu z niczego fotel ani drgnie do pochylania. Mam wrazenia tak jakby jedna strona póściła a druga trzyma. Pytanie taklie czy tam jest jedna czy dwie linki. próbowałem dzisiaj cos zdemontowac ale ja mam fotele kubełkowe, poduchy boczne i w dodatku ze skóry. Jedno co mi sie udało zdjąć to tylko taką osłaona plastykowa od strony lewarka, ale ja tam nic nie widzę. Widziałem tam taka linkę w koloże żółtym (moze to przewód do poduchy?). Czy to jest własnie ta linka. Może ktos jeszcze da jakieś wskazówki jak to rozebrać najlepiej fotki. Prosze.
PS
Czy ten wystający element do naciskania z bogu fotela tez sie zdejmuje
Pytam bo przeszkadza mi on zdjać maskownice na boku fotela.
Obrazek
Czy to tez trzeba zdjąć i jak?
Obrazek

[ Dodano: 2008-04-25, 19:39 ]
Czy ta linka bedzie pasować.link

makiel Nie określono
Awatar użytkownika
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 11 kwie 2008, 17:29
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #25 autor: makiel » 28 kwie 2008, 12:31

hmmm, nie wiem jak rozebrac ten fotel, bo moj jest tradycyjny, ale jesli chodzi o żółty przewód, to jest on z poduszki powietrznej, a linka z allegro jak najbardziej bedzie pasowac. pozdrawiam

hoses Nie określono
Awatar użytkownika
Astro-maniak
Posty: 402
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
Imię: hoses
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #26 autor: hoses » 28 kwie 2008, 12:53

Jeszcze raz zapytam jak wyjąć ten języczek z boku siedzenia bo on blokuje mi dostep do tej pieprz.... linki. chodzi o ten na zdjęciu http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 24599815fd No chyba że nie tzreba go zdejmować ale ja nie wiem.

Gość

Nieprzeczytany post #27 autor: Gość » 30 kwie 2008, 16:03

u mnie problem niezatrszakującego zamka oparcia nadal nie rozwiązany.dzisiaj rozbierałem fotel i nie byłem w stanie zlokalizowac usterki...skoczy sie chyba na kupnie drugiego fotela...

[ Dodano: 2008-04-30, 16:19 ]
ha!
problem rozwiązany w 3 minuty :D

http://forum.opel24.com/krzywe-siedzeni ... ht=oparcie

hoses Nie określono
Awatar użytkownika
Astro-maniak
Posty: 402
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
Imię: hoses
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #28 autor: hoses » 01 maja 2008, 18:44

Linka wymieniona. Zajeło mi to 3 godziny. Teraz wymienił bym w godzine hehe. Oczywiście robiłem fotki podczas wymiany. Jak bede miał chwilkę czasu to wrzuce i opisze co i jak szło pokolei. Ten języczek o który pytałem wcześniej koniecznie trzeba wyjać bo nie wyciagnie się starej linki. Boczków plastykowych nie tzreba wogóle zdejmować.

gorbizone Nie określono
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 09 mar 2008, 9:43
Lokalizacja: Sanok
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #29 autor: gorbizone » 01 maja 2008, 19:45

Jak bede miał chwilkę czasu to wrzuce i opisze co i jak szło pokolei

No to ja czekam szczególnie, bo zbierając informacje, dochodzę do wniosków, że problem z moim fotelem, to twój problem + problem Cornholio.

Pozdrawiam/Gorbizone

hoses Nie określono
Awatar użytkownika
Astro-maniak
Posty: 402
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
Imię: hoses
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #30 autor: hoses » 02 maja 2008, 11:36

Na początku usilnie chciałem wymontować fotel, żeby było łatwiej, ale akurat nie miałem odpowiedniego klucza T30 więc odpuściłem sobie, jak się później okazało można bez problemów zrobić to w aucie. Postaram się punkt po punkcie opisać cały proces wymiany linki.
1. Odłączamy akumulator. To tak dla bezpieczeństwa. Nie wiem czy to jest konieczne, ale ja odłączyłem. Dość blisko tego wszystkiego jest poduszka boczna więc należy uważać.
2. Odsuwamy fotel maksymalnie do kokpitu, żeby zrobić sobie maksymalną ilość miejsca z tyłu.
3. Nie ma potrzeby zdejmowania bocznych plastyków. Ja to zrobiłem ale niepotrzebnie bo one nic nie zasłaniają jeżeli chodzi o linkę.Chociarz je się bardzo łatwo zdejmuje. Lewy jest na jedden wkręt a prawy na dwa. Ten prawy ma wkręt z boku zasłoniety i z przodu fotela od dołu.
4. Zdejmujemy tylną warstwę tapicerki u mnie akurat skóra. Zaczynamy od dołu. Jest ona tam wsunięta na tzw. „felc” tzn. wyczuwalna jest taka listwa (patrz zdjęcie poniżej), którą należy najlepiej z jej końca ciągnąć w kierunku podłogi a następnie obracać o około 180st.
Obrazek
5. Następnie analogicznie wyciągamy tapicerkę z lewej i z prawej strony. Tam też to wszystko jest wsunięte za pomocą takich listewek. Podczas demontażu wypada taka osłona na poduszkę. Należy ja później analogicznie włożyć.
Obrazek
6. Boczna cześć tylnej tapicerki wyciąga się do wysokości zagłówka, dalej już nie pójdzie, ale nie ma nawet takiej potrzeby. Dodatkowo tapicerka jest przymocowana do zbrojenia fotela za pomocą takich oczek (patrz zdjęcie poniżej). Jest ich dwie z lewej i dwie z prawej strony.
Obrazek
7.Zdjęcie poniżej przedstawia wygląd fotela z odpiętą tapicerką. Tapicerkę trzeba zarzucić na podgłówek i czymś przycisnąć, żeby nam nie przeszkadzała podczas wymiany linki. Linka jest podwójna czego może nie widać na zdjęciu poniżej ale jak już dojdziecie do tego etapu to wszystko jest jasne.
Obrazek
8. Linka prawa dodatkowo jest przymocowana gdzieś po środku fotela za pomocą oczka takiego samego jak wcześniej była przyczepiona tapicerka. Na zdjęciu powyżej widać na dole taki metalowy stelaż za którym są właśnie schowane dźwigienki odpowiedzialne za pochylanie fotela. Ten stelaż na brzegu jest bardzo ostry można sobie pociąć ręce. Trzeba położyć sobie na niego jakąś szmatkę aby się zabezpieczyć. Na zdjęciu poniżej pokazane jest jak linka jest zamontowana.
Obrazek
9. Linka jest zabezpieczona zawleczką którą należy wyciągnąć. Najlepiej zrobić to kombinerkami. Po wyciągnięciu zawleczki linkę trzeba pociągnąć w dół ponieważ jak pokazuje rysunek końcówka to dwa oczka. Małe oczko klinuje linkę a duże pozwala na jej zdjęcie i założenie z bolca. Analogicznie sytuacja wygląda po drugiej stronie.
Obrazek
10.Jak już mamy odpiętą linkę z jednej i drugiej strony przechodzimy do górnej strefy fotela. Na górze linka jest wciśnięta w stelaż fotela. Należy ją wyciągnąć energicznym ruchem. Są tam takie zaczepy. Jak będziecie mieć nową linkę to zobaczycie o co biega. Te zaczepy można też podważać z boku fotela od strony języczka. Oczywiście należy go najpierw wyciągnąć.
11. Acha można jeszcze wyciągnąć taki drut w poprzek fotela. Jego demontaż zwiększy nieco dostęp do mocowania tego plastyku linki. Zdjęcie poniżej pokazuje o czym napisałem. Ten pręt jest wciśnięty w palstyk.
Obrazek
12. Jak już wyciągniemy ten plastyk. To musimy wyciągnąć boczny języczek. Koniecznie należy to zrobić bo on trzyma ten haczyk linki i za cholerę nie wyjmiecie linki. Aby wyciągnąć języczek należy za niego pociągnąć w kierunku przeciwnym do fotela. Nie bać się że siedzi mocno. U mnie musiałem pożądanie szarpnąć żeby go wyciągnąć. A o dziwo od strony kierowcy wychodził leciutko. Poniżej zdjęcie języczka
Obrazek
13. Można też wyciągnąć tą maskownice boczna na fotelu ale nie ma takiej konieczności.
Obrazek
14. Powyżej zdjęcie boczku bez języczka, a poniżej widok od strony języczka. Widać tam jak jest zamocowany haczyk linki.
Obrazek
15. No i oczywiście jak już linkę wyciągniemy to zakładamy nową analogicznie. Może pojawić się problem z włożeniem haczyka w odpowiednie położenie (taką dziurkę). Bynajmniej ja się troszkę namęczyłem. Po prostu jest takie wrażenie jak by ten nowy haczyk nie chciał wejść. Trzeba wtedy właśnie z boku fotela płaskim śrubokrętem wepchnąć go we właściwe miejsce.

No i to by było zgrubsza wszystko. Nie wiem może moderator zrobi z tego odzielny temat jako poradnik. Mogę oczywiście jeszcze odpowiedzieć na jakies pytania, ale myslę że opis odzwierciedlił cały przebieg.


Wróć do „Opel Astra G (1998-)”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość