Spadające obroty

wampir_wawelski

Astro-maniak
Posty: 64
Rejestracja: 30 lis 2008, 17:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: wampir_wawelski »

Podpinam się pod temat.
Mam podobne objawy, tyle, że falujące obroty pojawiają się generalnie, gdy mam uruchomione kilka elektrycznych rzeczy. Np kilka dni temu padało - jadąc fruwają mi wycieraczki przód, załączam ogrzewanie tylnej szyby i do tego dmuchawa na ciepło- przynajmniej na 2 biegu, standardowo światła i radio. Gdy już mam taki schemat to redukując na ciepłym lub na zimnym silniku, obroty fruwają mi od 1000 - 400. Raz mi się zdarzyło, że zgasł.

Mam teraz pytanie, czy to może być alternator? jak sprawdzić czy nie wydala? jakie powinno być właściwe ładowanie akumulatora?
Gdy np ruszam wieczorem to widzę po światłach mijania, że nie dodając gazu są słabsze zanim wcisnę pedał gazu i ruszę. Nie wiem czy to normalne, bo jeździłem inną astrą i też tak było.
Pomóżcie.

Michał86

Astro-maniak
Posty: 258
Rejestracja: 01 sty 2008, 13:24
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wawa - Yelonki
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Michał86 »

Moja astra jest po wymianie alternatora i chodzi o wiele lepiej łapie wyższe obroty najlepiej sprawdzić miernikiem ładowanie


ps.Objawy były podobne zazwyczaj przy dużym użyciu prądu zaczynały falować z czasem zaczęły migać wszystkie światła a raz nawet wspomaganie wysiadło

wampir_wawelski

Astro-maniak
Posty: 64
Rejestracja: 30 lis 2008, 17:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: wampir_wawelski »

Wczoraj Astra dała mi popis.
na odcinku 40 km 4 razy mi zgasła. Tego jeszcze nie było. Żadna z kontrolek się nie świeciła aby coś wskazać. Obroty falują - generalnie zaczęło się od momentu gdy włączyłem klimatyzację - z której swoją drogą zimne powietrze to aż tak bardzo nie leci. Raz mi zgasło, gdy nacisnąłem sprzęgło i w tym samym momencie uruchomił mi się wentylator.
Mam pytanie, bo na forum pojawiło się wiele już informacji, zwłaszcza na temat czyszczenia przepustnicy - gdy samochód szarpie, czasem również przy falujących obrotach. Czy mogę coś jeszcze we własnym zakresie sprawdzić z wyjątkiem przepustnicy? jest zawór ERG, ale czy do niego można się jakoś dobrać? gdyby był silniczek krokowy to wystarczyło go przeczyścić, a tutaj jak jest? Mam do czyszczenia filtr powietrza bo jest brudny, sprawdzić rury dolotowe....

ODPOWIEDZ