Proszę o poradę Wielce Szanownych Kolegów Klubowiczów.
1. Jak zdjąć fajkę ze świecy żarowej? (silnik Y20 DTH)- próbowałem ją pociągnąć do góry ale ani drgnie- nie robiłem tego na maxa bo się boję że coś s......, a podejrzewam że być może są jakiejś zaczepy?
2. Drugie pytanie z prośbą o poradę-diagnozę. Do niedawna auto nawet przy -30 st (oczywiście poprzednich zim) paliło na dotyk. Od niedawna przy temperaturach takie jakie są obecnie czyli w okolicach 0 wymaga kilkakrotnego(3-4 sekundowego) zakręcenia rozrusznikiem (rano na zimnym) Jak chwyci idzie równiutko jak gdyby nic ale zapala się ta lampka Chec. Po chwili albo sama albo jak się nieco naciśnie gaz- gaśnie. Na ciepło jak i w ciągu dnia nawet po kilkugodzinnych postojach pali na ryz. Akumulator wymieniony w tym roku, przebieg 110 tkm. Zastanawiam się czy to nie świece(dlatego chciałem zdjąc fajki) ale z drugiej strony jak by która nie paliła to chyba po zapaleniu silnik przez chwilę chyba pracowałby nierówno?
Podpowiedżcie co i jak bo nie mam specjalnego zaufania do mechaników.Ostatnio chcieli mi ściągać głowicę bo miałem olej w zbiorniczku płynu chłodniczego (byłem u kilku) a okazało się że to walnięta była chłodnica oleju.
FAJKI ŚWIEC ŻAROWYCH
Podobno w tym silniku pracują nawet przy plus 10 stopni C poptawiając spalanie.Dalej nie wiem jak ściągnąć te fajki- niby banalne ale nie takie proste jak się człowiek obawia żeby coś nie urwać. Może ktryś z kolegów już to przerabiał i mi podpowie?Najprościej jechać do serwisu ale za samo otwarcie maski każą sobie pewnie słono płacić- chiałbym to sprawdzić(świece) sam bo i koszty niższe no i nabiera się doświadczenia.
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 06 kwie 2007, 17:32
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: okolice wawy
- Kontakt:
Witam jesli bys miał uszkodzone swiece chociaż jedna to po odpaleniu silnika zapaliła by ci sie kontrolka "samochodzik z kluczykiem" poczym po paru minutach by ci zgasła. a dzieje sie to dlatego ze swiece żarowe pracuja nawet jak jest dodatnia temperatura do chwili gdzy komora spalania nie osiagnie odpowiedniej temperatury. Ja moiałem uszkodzona jedna świece i miałem taki obiaw w postaci tej kontrolki. silnik nie wskazywał na jakies uszkodzenie i pracował równo. Wymiana świec w zwykłym warsztacie zapłaciłem 50zł plus za świece sam kupowałem po 40 zł za sztuke.
Moc jest bogiem, predkość nałogiem, nitro zabawą ,turbo podstawą ......
- nowy
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 sty 2008, 14:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Witam mam ten problem z "samochodem z kluczykiem", zapala sie po uruchomieniu silnika i gasnie po kilkunastu sek, na kompie wyskoczyl blad swiec wiec chcialem je sam wymienic, odkrecilem rure od turbiny zeby miec lepsze dojscie ale nie moge (a raczej tez nie chce niczego spi..... ) sciagnac nasadek. Zlamanie swiec to podobno ''kosztowny'' problem wiec tez udam sie do jakiegos mechanika pozdro
[ Dodano: 2008-05-28, 09:37 ]
Wiec tak co do zdjecia fajek ze swiec zarowych w 2.0 dti przydaja sie jakies szczypce zeby dobrze scisnac gore fajki i poluzowac zatrzask, wtedy fajki ladnie schodza. Palcami raczej nie da rady bo dojscie jest jak pewnie wiecie kiepskie pozdro
[ Dodano: 2008-05-28, 09:37 ]
Wiec tak co do zdjecia fajek ze swiec zarowych w 2.0 dti przydaja sie jakies szczypce zeby dobrze scisnac gore fajki i poluzowac zatrzask, wtedy fajki ladnie schodza. Palcami raczej nie da rady bo dojscie jest jak pewnie wiecie kiepskie pozdro
[External Link Removed for Guests]