stukanie pukanie pykanie burczenie itp.
stukanie pukanie pykanie burczenie itp.
Witam.
Hmmm od czego by tu zacząć ..... może tak: jechałem dziś ze znajomymi na paluch do schroniska, po przejechaniu kilku kilometrów, silnik się odpowiednio nagrzał, więc postanowiłem troszkę zwiększyć temperaturę w autku, ustawiłem regulator nawiewu na 2 i ustawiłem pokrętło temperatury w czerwonym polu, no i zaczęło się, a konkretnie coś zaczęło stukać pukać, odgłosy te wydobywały się zza konsoli środkowej, w momencie gdy przekręciłem pokrętło na niebieskie pole, owe stukania ucichły, panie i panowie, co to może być??? może to coś jest związane z elektryką??? Hmm??? drgania (od tego pukania) wyczuwałem nad zegarem konsoli środkowej... .
Nadmieniam, że owe obiawy ustępują tylko w momencie ustawienia pokrętła od temperatury na samym końcu niebieskiego pola. Czekam na sugestie.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-01-19, 22:56 ]
odświeżam, nikt nie miał takiego objawu w swoim asterixie?
Hmmm od czego by tu zacząć ..... może tak: jechałem dziś ze znajomymi na paluch do schroniska, po przejechaniu kilku kilometrów, silnik się odpowiednio nagrzał, więc postanowiłem troszkę zwiększyć temperaturę w autku, ustawiłem regulator nawiewu na 2 i ustawiłem pokrętło temperatury w czerwonym polu, no i zaczęło się, a konkretnie coś zaczęło stukać pukać, odgłosy te wydobywały się zza konsoli środkowej, w momencie gdy przekręciłem pokrętło na niebieskie pole, owe stukania ucichły, panie i panowie, co to może być??? może to coś jest związane z elektryką??? Hmm??? drgania (od tego pukania) wyczuwałem nad zegarem konsoli środkowej... .
Nadmieniam, że owe obiawy ustępują tylko w momencie ustawienia pokrętła od temperatury na samym końcu niebieskiego pola. Czekam na sugestie.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-01-19, 22:56 ]
odświeżam, nikt nie miał takiego objawu w swoim asterixie?
- duzers
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 lut 2008, 9:38
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
dokladnie mam to samo, wczoraj zaczelo cos stukac i sa dokladnie te same objawy, dodam ze nie ma wplywu na to stukanie praca dmuchawy, czy pracuje czy nie caly czas dopiega ten sam stukot ze srodkowej konsoli...wyglada to tak jakby do krecacych sie szybko lopatek wiatraka byl przytlozony jakis patyk.... niewiem juz co to moze byc a jest na tyle gloscne ze
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
- duzers
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 lut 2008, 9:38
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
A wiec sa 3 rozwiazania problemu i wiadomosc dobra i zla, ale po kolei...diagnoza niestety nie jest zachwycajaca...jest to uszkodzony zawor ktory steruje praca nagrzewnicy, sa tam zebatki ktore po prostu ulegly zuzyciu (koszt w ASO okolo 600zl jesli wogole czesc bedzie), jesli przekreci sie pokretlo cieple/zimne w pozycje zimne zawor ten zamyka doplyw do nagrzewnicy i analogicznie w pozycji gorace otwiera, problem w tym ze zawor ten juz od jakiegos czasu nie jest produkowany, wiec ewentualnie uzywka lub tez inne wyjscie, zastosowanie tzw przelotki (koszt w ASO okolo 120zl), czyli doplyw do nagrzenicy bedzie caly czas, jednak pozostanie mozliwosc sterowania cieplo/zimno normalnie pokretlem, malym mankamentem tego rozwiazania jest podwyzszenie o 2-3 stopnie celsjusza temperatury przy pracy klimatyzacji, jednym slowem nie bedzie chlodzic na max mozliwosci, ale bez obaw GM standardowo poleca to rozwiazanie wiec chyba przewidzieli ze tak bedzie, jest to tzw komplet naprawczy i to jest wlasnie dobra wiadomosc Jednak glowna niedogodnoscia jest koniecznosc wypatroszenia praktycznie calego srodka zeby dostac sie do tej nagrzewnicy i ja wciagnac, wiec naprawde sporo zabawy i to jest ta zla wiadomosc...Ale nie ma tego zlego... Pozostaje jeszcze ostatnie rozwiazanie...hehe wydaje mi sie ze najmniej kosztowne i najprostsze....czyli odlaczyc wtyczke od istniejacego, uszkodzonego zaworu :m ot i cale rozwiazanie PS.Dojscie do wtyczki jest od strony schowka...
Moze ten opis sie przyda jako rozwiazanie problemu
Moze ten opis sie przyda jako rozwiazanie problemu
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 18 lip 2007, 11:50
- Imię: Przemek
- Auto: Astra G (3D)
- Silnik: X16SZR
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Tychy
Oj to mnie zmartwiliście ja mam ten sam problem.
Na max zimnym ustawieniu wszystko jest okej, jednak każdy ruch pokrętłem ogrzewania w stronę czerwonego pola powoduje trajkotanie z konsoli środkowej.
Klima działa w miarę normalnie choć mogłaby pewnie mrozić lepiej, pewnie spowodowane to jest uszkodzonym zaworem.
Na max zimnym ustawieniu wszystko jest okej, jednak każdy ruch pokrętłem ogrzewania w stronę czerwonego pola powoduje trajkotanie z konsoli środkowej.
Klima działa w miarę normalnie choć mogłaby pewnie mrozić lepiej, pewnie spowodowane to jest uszkodzonym zaworem.
NIE ODMAWIAJ SOBIE NICZEGO
---------------------------------------
Oplomaniak = Astra G + Zafira B + Corsa D
---------------------------------------
Oplomaniak = Astra G + Zafira B + Corsa D
- slawekslik
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 paź 2008, 20:33
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lip 2008, 13:31
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kłaj
- Kontakt:
Witam ja panowie to samo przechodzę właśnie teraz. Na szczęście już wszystko składam. Po wyciągnięciu zaworu rozbierzcie go, często przesuwa się tam tylko zębatka i przeskakuje, wystarczy ją dosunąć na miejsce dać na nią malutki dystans około 4mm i można składać. Dystans zapobiegnie ponownemu przesunięciu.
- slawekslik
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 paź 2008, 20:33
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: