stukanie pukanie pykanie burczenie itp.

NeXeS

stukanie pukanie pykanie burczenie itp.

#1

Nieprzeczytany post autor: NeXeS »

Witam.
Hmmm od czego by tu zacząć ..... może tak: jechałem dziś ze znajomymi na paluch do schroniska, po przejechaniu kilku kilometrów, silnik się odpowiednio nagrzał, więc postanowiłem troszkę zwiększyć temperaturę w autku, ustawiłem regulator nawiewu na 2 i ustawiłem pokrętło temperatury w czerwonym polu, no i zaczęło się, a konkretnie coś zaczęło stukać pukać, odgłosy te wydobywały się zza konsoli środkowej, w momencie gdy przekręciłem pokrętło na niebieskie pole, owe stukania ucichły, panie i panowie, co to może być??? może to coś jest związane z elektryką??? Hmm??? drgania (od tego pukania) wyczuwałem nad zegarem konsoli środkowej... .

Nadmieniam, że owe obiawy ustępują tylko w momencie ustawienia pokrętła od temperatury na samym końcu niebieskiego pola. Czekam na sugestie.

Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-01-19, 22:56 ]
odświeżam, nikt nie miał takiego objawu w swoim asterixie?

Awatar użytkownika
duzers

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 06 lut 2008, 9:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: duzers »

dokladnie mam to samo, wczoraj zaczelo cos stukac i sa dokladnie te same objawy, dodam ze nie ma wplywu na to stukanie praca dmuchawy, czy pracuje czy nie caly czas dopiega ten sam stukot ze srodkowej konsoli...wyglada to tak jakby do krecacych sie szybko lopatek wiatraka byl przytlozony jakis patyk.... :?: niewiem juz co to moze byc a jest na tyle gloscne ze :evil:

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: wencik »

Tam są chyba takie klapki i pewnie jedna spadła , urwał się zaczep itp itp i wadzi o dmuchawę. Takie przypadki były w mercedesach. Nie wiem jak w łoplach
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

Awatar użytkownika
duzers

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 06 lut 2008, 9:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: duzers »

A wiec sa 3 rozwiazania problemu i wiadomosc dobra i zla, ale po kolei...diagnoza niestety nie jest zachwycajaca...jest to uszkodzony zawor ktory steruje praca nagrzewnicy, sa tam zebatki ktore po prostu ulegly zuzyciu (koszt w ASO okolo 600zl jesli wogole czesc bedzie), jesli przekreci sie pokretlo cieple/zimne w pozycje zimne zawor ten zamyka doplyw do nagrzewnicy i analogicznie w pozycji gorace otwiera, problem w tym ze zawor ten juz od jakiegos czasu nie jest produkowany, wiec ewentualnie uzywka lub tez inne wyjscie, zastosowanie tzw przelotki (koszt w ASO okolo 120zl), czyli doplyw do nagrzenicy bedzie caly czas, jednak pozostanie mozliwosc sterowania cieplo/zimno normalnie pokretlem, malym mankamentem tego rozwiazania jest podwyzszenie o 2-3 stopnie celsjusza temperatury przy pracy klimatyzacji, jednym slowem nie bedzie chlodzic na max mozliwosci, ale bez obaw GM standardowo poleca to rozwiazanie wiec chyba przewidzieli ze tak bedzie, jest to tzw komplet naprawczy i to jest wlasnie dobra wiadomosc :mrgreen: Jednak glowna niedogodnoscia jest koniecznosc wypatroszenia praktycznie calego srodka zeby dostac sie do tej nagrzewnicy i ja wciagnac, wiec naprawde sporo zabawy i to jest ta zla wiadomosc...Ale nie ma tego zlego... :-) Pozostaje jeszcze ostatnie rozwiazanie...hehe wydaje mi sie ze najmniej kosztowne i najprostsze....czyli odlaczyc wtyczke od istniejacego, uszkodzonego zaworu :m ot i cale rozwiazanie :mrgreen: PS.Dojscie do wtyczki jest od strony schowka... :mrgreen:
Moze ten opis sie przyda jako rozwiazanie problemu

Rhaaziel

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 18 lip 2007, 11:50
Imię: Przemek
Auto: Astra G (3D)
Silnik: X16SZR
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy

#5

Nieprzeczytany post autor: Rhaaziel »

Oj to mnie zmartwiliście ja mam ten sam problem.

Na max zimnym ustawieniu wszystko jest okej, jednak każdy ruch pokrętłem ogrzewania w stronę czerwonego pola powoduje trajkotanie z konsoli środkowej.
Klima działa w miarę normalnie choć mogłaby pewnie mrozić lepiej, pewnie spowodowane to jest uszkodzonym zaworem.
NIE ODMAWIAJ SOBIE NICZEGO :)
---------------------------------------
Oplomaniak = Astra G + Zafira B + Corsa D

Awatar użytkownika
slawekslik

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 24 paź 2008, 20:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: slawekslik »

Też mam ten problem.

Na początku stukało, a od wczoraj to tylko stuka i nie grzeje w dodatku.

Jeżeli odłączę zawór to czy będzie grzało i przestanie stukać? Gdzie dokładnie jest ten zawór?

kubabuba

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 15 lip 2008, 13:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kłaj
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: kubabuba »

Witam ja panowie to samo przechodzę właśnie teraz. Na szczęście już wszystko składam. Po wyciągnięciu zaworu rozbierzcie go, często przesuwa się tam tylko zębatka i przeskakuje, wystarczy ją dosunąć na miejsce dać na nią malutki dystans około 4mm i można składać. Dystans zapobiegnie ponownemu przesunięciu.

Awatar użytkownika
slawekslik

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 24 paź 2008, 20:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: slawekslik »

U mnie po rozebraniu okazało się, że silniczek już nie wydala i nie jest w stanie się poruszyć. Więc rada, żeby jak tylko zacznie tyrkotać lepiej wyłączyć bezpiecznik i od razu naprawić - wtedy zawsze jest szansa na reaktywacje zaworku.

ODPOWIEDZ