przy jakich obrotach włancz sie turbina w astrzeG 2.0 dti

miku

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 20 gru 2007, 13:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

przy jakich obrotach włancz sie turbina w astrzeG 2.0 dti

#1

Nieprzeczytany post autor: miku »

Witam wszystkich mam pytanie czy we wszystkich astrach G 2.0 DTI (101KM) włącza sie turbo sprerzarka przy 2500obr/min, bo u mnie tak jest.
Czy da sie to znienic np na 2000obr/min? bo moim zdaniem jest to troche za późno.
Czekam na odpowiedzi.
DZIEKI I POZDRAWIAM

Snoopy

Astro-maniak
Posty: 65
Rejestracja: 06 kwie 2007, 17:32
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: okolice wawy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Snoopy »

U mnie jest tak samo mniejwięcej załącza sie przy 2500 obr. po przeczyszczeniu elektrozaworów od podcisnienia troche sie poprawiło ale różnica jest niewielka ale trochę żywsza sie zrobiła.
Moc jest bogiem, predkość nałogiem, nitro zabawą ,turbo podstawą ......

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Najlepsze jest to ze obaj nie wiecie co piszecie bo turbo jest wlaczone od samego poczatku- ono nie ma zadnego włącznika!!!! Jest tylko zawor WG ktory zapobiega wkreceniu sie turbawki na szkodliwe jej obroty.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

miku

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 20 gru 2007, 13:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: miku »

Dzieki za informacie, wiem ze tak jest ale musi cos byc takiedo ze akutat przy 25000obr/min wkreca sie całkowicie na obroty, czy mozna to zmienic?
Bo np. w wv tą moc osiąga przy 2000obr/ min

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

miku pisze:musi cos byc takiedo ze akutat przy 25000obr/min wkreca sie całkowicie na obroty, czy mozna to zmienic?
Taka jest chcrakterystyka turbiny a wlasciwie jej bezwladnosc. W DTLu troszke szybciej sie wkteca turbina bo nie ma IC a w DTH ciutke pozniej. Nie jest to zalezne od nas. VWejowskie TDI ma jeszcze pozniej zaskok bo ma wieksza turbine- to tak dla pocieszenia.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

wesoł pisze:WG
dla wyjasnienia WESTGATE


Najpierw działanie.

Jest niezbędny z wielu powodów:
- Ustala maksymalne ciśnienie doładowania
- Ratuje turbinę przed ukręceniem wirnika
- Służy jako ogranicznik mocy

Jak to się dzieje?
Turbina produkuje nadciśnienie, które podłączone jest z westgate valve (2) on poprzez membranę popycha dźwignie, (3) która otwiera boczny wylot spalin (4). Część spalin kierowana jest inną drogą omijając łopatki wirnika, co zmniejsza jego prędkość, czyli zmniejsza ilość tłoczonego powietrza do cylindrów.
Obrazek

---------------------------------------------------------------------
źródło: [External Link Removed for Guests]

miku

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 20 gru 2007, 13:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: miku »

Dzięki za wszystkie informacie SZKODA ZE NIC NIE DA SIE Z TYM ZROBIC.
POZDRAWIAM ;)

Apollo79

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:42
Imię: Karol
Auto: Opel Astra
Silnik: 2.0 DTI 74kw 101 KM
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Apollo79 »

Witam,

Podepnę się pod temat :-).

U nie jest tak, że jak silnik jest zimny, czyli zaraz po odpaleniu i przejechaniu kilkuset metrów - turbo wkręca się odczuwalnie :-). Na 2 tak przy 2,5 tys obr.. Natomiast gdy silnik jest już rozgrzany to turbo czasami jest słabo wyczuwalne, jak wciskam gaz dynamicznie to łapie wcześniej, ale jak daję gazu spokojnie to niestety turbo ledwo wyczuwalne, a o kopie można zapomnieć na 3 przy takim dodawaniu gazu.

Jak może być tego przyczyna. Dodam że jestem początkujący i z mechaniką nie miałem doczynienia, jak również z samochodami :-)/

Pomożecie............... :-)

Pozdrawiam,
Nie bić - NOWY!!!

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Apollo79 pisze:jak wciskam gaz dynamicznie to łapie wcześniej, ale jak daję gazu spokojnie to niestety turbo ledwo wyczuwalne, a o kopie można zapomnieć na 3 przy takim dodawaniu gazu.
Tu mowisz o overboost'cie. Opel chyba tego nie stosuje ale np w silnikach PSA jak HDI to jak najbardziej praktykowane. Taka dopalaka jak sie chce wyprzedzic czy ruszyc ze zrywem.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Apollo79

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:42
Imię: Karol
Auto: Opel Astra
Silnik: 2.0 DTI 74kw 101 KM
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Apollo79 »

A może powiecie mi jakie prędkości i obroty na poszczególnych biegach. Bo u mnie jedynka i dwójka to zazwyczaj porażka. Jakby był bez turbo.
Nie bić - NOWY!!!

[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ