przy jakich obrotach włancz sie turbina w astrzeG 2.0 dti
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 20 gru 2007, 13:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
przy jakich obrotach włancz sie turbina w astrzeG 2.0 dti
Witam wszystkich mam pytanie czy we wszystkich astrach G 2.0 DTI (101KM) włącza sie turbo sprerzarka przy 2500obr/min, bo u mnie tak jest.
Czy da sie to znienic np na 2000obr/min? bo moim zdaniem jest to troche za późno.
Czekam na odpowiedzi.
DZIEKI I POZDRAWIAM
Czy da sie to znienic np na 2000obr/min? bo moim zdaniem jest to troche za późno.
Czekam na odpowiedzi.
DZIEKI I POZDRAWIAM
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 06 kwie 2007, 17:32
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: okolice wawy
- Kontakt:
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Taka jest chcrakterystyka turbiny a wlasciwie jej bezwladnosc. W DTLu troszke szybciej sie wkteca turbina bo nie ma IC a w DTH ciutke pozniej. Nie jest to zalezne od nas. VWejowskie TDI ma jeszcze pozniej zaskok bo ma wieksza turbine- to tak dla pocieszenia.miku pisze:musi cos byc takiedo ze akutat przy 25000obr/min wkreca sie całkowicie na obroty, czy mozna to zmienic?
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
dla wyjasnienia WESTGATEwesoł pisze:WG
Najpierw działanie.
Jest niezbędny z wielu powodów:
- Ustala maksymalne ciśnienie doładowania
- Ratuje turbinę przed ukręceniem wirnika
- Służy jako ogranicznik mocy
Jak to się dzieje?
Turbina produkuje nadciśnienie, które podłączone jest z westgate valve (2) on poprzez membranę popycha dźwignie, (3) która otwiera boczny wylot spalin (4). Część spalin kierowana jest inną drogą omijając łopatki wirnika, co zmniejsza jego prędkość, czyli zmniejsza ilość tłoczonego powietrza do cylindrów.
---------------------------------------------------------------------
źródło: [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:42
- Imię: Karol
- Auto: Opel Astra
- Silnik: 2.0 DTI 74kw 101 KM
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Witam,
Podepnę się pod temat .
U nie jest tak, że jak silnik jest zimny, czyli zaraz po odpaleniu i przejechaniu kilkuset metrów - turbo wkręca się odczuwalnie . Na 2 tak przy 2,5 tys obr.. Natomiast gdy silnik jest już rozgrzany to turbo czasami jest słabo wyczuwalne, jak wciskam gaz dynamicznie to łapie wcześniej, ale jak daję gazu spokojnie to niestety turbo ledwo wyczuwalne, a o kopie można zapomnieć na 3 przy takim dodawaniu gazu.
Jak może być tego przyczyna. Dodam że jestem początkujący i z mechaniką nie miałem doczynienia, jak również z samochodami /
Pomożecie...............
Pozdrawiam,
Podepnę się pod temat .
U nie jest tak, że jak silnik jest zimny, czyli zaraz po odpaleniu i przejechaniu kilkuset metrów - turbo wkręca się odczuwalnie . Na 2 tak przy 2,5 tys obr.. Natomiast gdy silnik jest już rozgrzany to turbo czasami jest słabo wyczuwalne, jak wciskam gaz dynamicznie to łapie wcześniej, ale jak daję gazu spokojnie to niestety turbo ledwo wyczuwalne, a o kopie można zapomnieć na 3 przy takim dodawaniu gazu.
Jak może być tego przyczyna. Dodam że jestem początkujący i z mechaniką nie miałem doczynienia, jak również z samochodami /
Pomożecie...............
Pozdrawiam,
Nie bić - NOWY!!!
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Tu mowisz o overboost'cie. Opel chyba tego nie stosuje ale np w silnikach PSA jak HDI to jak najbardziej praktykowane. Taka dopalaka jak sie chce wyprzedzic czy ruszyc ze zrywem.Apollo79 pisze:jak wciskam gaz dynamicznie to łapie wcześniej, ale jak daję gazu spokojnie to niestety turbo ledwo wyczuwalne, a o kopie można zapomnieć na 3 przy takim dodawaniu gazu.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:42
- Imię: Karol
- Auto: Opel Astra
- Silnik: 2.0 DTI 74kw 101 KM
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt: