POMOCY ! Za dużo oleju 1.7 DTI

PiotrekAW

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 29 wrz 2007, 17:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: PiotrekAW »

A może autko poprostu "krzywo" zaparkowane w garażu?I dlatego może masz powyżej maxa?! :roll: :roll: :roll:

Gość

#12

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Garaż mam w poziomie :)

Spotkalem sie na forum z takim stwierdzeniem ze w tych silnikach "olej splywa z filtra oleju podczas postoju" czy to jest prawda? choc mi sie wydaje ze jest to dosc dziwne bo sie z czyms takim nie spotkalem, a mialem juz kilka autek starszych i o wiekszym przebiegu. Dodam ze jak silnik po chodzi troche i po 15 min sprawdze poziom to jest ok "max" a jak po stoi dluzej to zbiera sie wiecej oleju.

Wymienie olej i zobacze co bedzie sie dziac.
Dzieki za wszystkie podpowiedzi :)

Wesołych Świąt

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: wencik »

Olej spływa z filtru ? Nie wiem jak w dieslu - ale w benzyniakach (1.6 i 1.8) filtr jest od dołu i jest pod takim kontem ,że raczej nie powinien olej spływać.
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

Gość

#14

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Dlamnie jest to tez dziwne zeby olej splywal z filtra. ale cos takiego znalazlem na forum.
Gdzies musi lezec przyczyna tego ze oleju jest za duzo ale juz nie mam pojecia co to moze byc. Autko chodzi jak gdyby nigdy nic :) Zadnych objawow slabosci.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Moze sie przedostwac ropa do oleju i dlatego bedzie go przybywac. Oleju generalnie moze i ubywac jak i przybywac zalezy od kondycji silnika. Dosc czesto w starych autobysach tak bylo ze przybywalo oleju ale to nie byl olej tylko ropa sie przedostawala.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

art

Astro-maniak
Posty: 107
Rejestracja: 05 lut 2008, 21:54
Imię: Artur
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: art »

A sprawdzasz zawsze na zimnym silniku? Lub po rozgrzaniu należy odczekać ok. 5 min. aby olej spłynął ze ścianek silnika. :>
Astra G 1.6 16V Caravan

Gość

#17

Nieprzeczytany post autor: Gość »

wesoł
Moze sie przedostwac ropa do oleju i dlatego bedzie go przybywac. Oleju generalnie moze i ubywac jak i przybywac zalezy od kondycji silnika. Dosc czesto w starych autobysach tak bylo ze przybywalo oleju ale to nie byl olej tylko ropa sie przedostawala
W jaki sposob w dieslu moze sie ropa dostawac do oleju? troche to dlamnie dziwne - chyba jedynie przez pompe. jezeli by tak bylo to by autko wiecej spalalo i czuc by bylo rope po odkreceniu korka.

art
A sprawdzasz zawsze na zimnym silniku? Lub po rozgrzaniu należy odczekać ok. 5 min. aby olej spłynął ze ścianek silnika.
Zawsze sprawdzam na calkowicie zimnym silniku np. po nocy. Na cieplym moim zdaniem oleju zawsze bedzie mniej bo nie splynie wszystko w 5-10min. Jak sprawdzxalem u siebie na cieplym to oleju bylo MAX a jak po nocy to powyzej MAX.

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: wencik »

na ciepłym CHYBA będzie więcej - bo olej w zależności od temp zmienia swoją objętość. Tak mi się wydaję - jak się mylę niech ktoś mnie poprawi
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

Gość

#19

Nieprzeczytany post autor: Gość »

na ciepłym CHYBA będzie więcej - bo olej w zależności od temp zmienia swoją objętość. Tak mi się wydaję - jak się mylę niech ktoś mnie poprawi

umnie jest odwrotnie wlasnie ;/ na zimnym wiecej

Awatar użytkownika
krzysiekp

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 30 mar 2008, 9:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: lubuskie
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: krzysiekp »

varek84 pisze:MAM autko od 3 miesiecy i jeszcze nie wymienialem oleju :oops: Przy zakupie sprawdzalem bylo ciut ponizej MAX wiec wszystko bylo dobrze po jakims czasie rowniez bylo dobrze a jak dzis sprawdzilem poziom to jest ponad MAX :/
Autkiem jest malo jezdzone okolo 5km dziennie od czasu do czasu zdazy sie 20km.
czy niewielki ubytek plynu chlodzacego moze miec z tym zwiazek?
:(

Zastanawia mnie delikatyny ubytek płynu chładzacego co by mogło wskazywać na dostawanie sie plynu do oleju (uszkodzenie uszczelki pod głowicą). Nie chcę 'krakać" ale radzę monitorować płyn chłodnicy przed każdym wyjazdem oraz olej ale nie chodzi o poziom tylko wygląd na bagnecie oraz na korku wlewomy jeżeli olej będzie "delikatnie jaśniał" albo a korku odkładała sie zwiesina 'masłowa" będzie czas na uszczelkę

ODPOWIEDZ