Brak mocy Astra G

Gość

Brak mocy Astra G

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Silnik chodzi idealnie na wolnych obrotach odpala od kopa ale brak mu mocy. Jedzie bo jedzie ale nie ma w ogole przyspieszenia zachowuje sie jakby mial 30KM. jezdzilem vectra b z tym samym silnikiem i jest 100 razy mocniejsza.
Moj silnik 16.16 v X16XEL 101KM. Ma ogromny problem zeby zamielic kołami na 1 biegu i to na piachu. :evil: to samo jest na gazie i na benzynie. CZy ktos ma podobny problem i wie o co chodiz? EGR wyczyszczony swiece zmienione i nic. Filtr powietrza ok.

kaes

Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 21 lut 2008, 21:57
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: kaes »

Być moze zapchany któryś z tłumików.Albo coś z kompem. Jedź na diagnostyke zczytać błędy z kompa. Jak wchodzi na obroty?Wysoko?

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Check się pali?

Gość

#4

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Sprawa załatwiona rwie asfalt :D przyczyna bylo poluzowanie sie kola tego co napedza pasek klinowy. Wyrobila sie tam dziorka i klinik i byl maly luz i kolo sie przestawilo i czujnik zle wyczytywal polozenie zapłonu i dlatego tak sie dzialo. Zapłon był spozniony Poprawienie tego kola pomoglo:) Pozdrawiam check sie nie palił

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Za słabo było dokręcone koło.
Już czytałem o kilku takich przypadkach.

rostex

Astro-maniak
Posty: 325
Rejestracja: 25 lut 2008, 21:46
Imię: Mateusz
Auto: Focus MK2 FL
Silnik: 1.8 TDCI
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: rostex »

A czy techem/opelscannerem mozna odczyatc ze zaplon jest opozniony? Mam podobne objawy jak kol.Mgruba74 i niedlugo bede sprawdzal droznosc wydechu na analizie spalin ale takze przy okazji chcialbym sprawdzic zaplon.
Zafira Z18XER

Gość

#7

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Nie mozna.... Bylem u goscia podpial techa zadnych bledow... pogazowal troche i stwierdzil ze zaplon jest spozniony. sorki ze tak dlugo nie widzialem posta.. Ale mam jeszcze jedno pytanie do posiadaczy astr 1.6 16v benzyna. Mianowicie czy wasza astra jest zrywna?? np na czystym asfalcie w suchy dzien to mojej jest ciezko dac ostro po piskach.. jak puszcze sprzeglo tak przy 2tys obrotow to tylko spadaja do 1tys i astra nie piszczy tylko spokojnie nabiera predkosci. Czy to sa za mlae obroty czy jak?? Jak jezdzilem vectra b znajomego to wydaje mi sie jeszcze jakby byla mocniejsza i szybciej wchodzila na obroty a jest to ten sam silnik 1.6 16v. Zrobilem te kółko i mam przesuniety cech na kółku o jakis milimetr do tego na obudowie. Czy to robi jakąs róznice?? czy dopiero o caly zabek zaczyna inaczej pracowac?
rostex jak Ci sie to jeszcze przyda to ja sam sprawdzalem ustawienie zapłony. Mianowicie ustawialem rozrzad na cechach(fabrycznych) i patrzylem jak wg cechów ułozone jest te kolo pasowe. Pozdrawiam

rostex

Astro-maniak
Posty: 325
Rejestracja: 25 lut 2008, 21:46
Imię: Mateusz
Auto: Focus MK2 FL
Silnik: 1.8 TDCI
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: rostex »

U mnie objawy sa nastepujace:
1. Gdy jade powiedzmy ok. 60 km/h to gwaltowne dodanie gazu na 3 biegu nie rozni sie niczym od zwyklego, stopniowego dodawania gazu.
2. Podobnie jest na 5 biegu przy predkosci 100 km/h, auto nie ma takiej dynamiki jak na swoje 100 koni. Predkosc zwieksza sie jakby normalnie dodawac gazu, nie zwaza na depniecia.
3. Po uruchomieniu silnika obroty faluja i przy zwyklym ruszaniu az przygasaja swiatla. Gdy silnik sie rozgrzeje jest ok. Przy wlaczonej klimie na zimnym silniku nieprawidlowosci zwiazanych z obrotami brak.

EGR, krokowca i przepustnice mialem czyszczona. Rozrzad wymieniany przez goscia z ASO, wiec nie podejrzewam nic co zwiazane z rozrzadem.
Na autokaciku wiele userow x16xel ma takie same objawy i do tej pory nie znaleziono na to lekarstwa :cry:
Bylem przedwczoraj w ASO i mechanior powiedzial, ze ciezko jest zbadac droznosc kata i tlumikow, byc moze okaze sie to na analizie, ale nie ma pewnosci.

Gość

#9

Nieprzeczytany post autor: Gość »

No to ja mam praktycznie to samo. Chodz z tymi swiatłami to jest u mnie dobrze.... ale z tymi biegami to podobnie gwałtowne dodanie gazu praktycznie nie wprowadza zadnych zmian.. samochód zaczyna tak naprawde ciagnac od około 3 tys obrotów wtedy naprawde czuc ta moc i wciska w fotel. Ale ponizej to jest no mozna powiedziec mul. Mam 2 samochod punto z 2001 roku silnik 1.1 tyle ze 8v i ciagnie chyba lepiej od astry. wiem ze 16 v rozkrecaja sie dopiero na wysokich obrotach ale jak mowilem vectra z tym smamym silnikiem 1.6 16v bije moja asterke na łeb! tam czuć te przyspieszenie odrazu po wcisnieciu gazu..... niestety nikt nie ma oczywiscie takiej astry jak ja no i niemoge porownac ale ta wektra jest mocniejsza... zeby dac po "zrywach" to tez jest ciezko. ostatnio wkładalem w tłumik drut o długosci siegajacej do kata i wszedł cały wiec chyba wydech jest ok... jeszcze moge po kombinowac z tym kołem pasowym ale mysle ze tam przesuniecie o 1 milimetr nie gra zadnej roli.. no i licze na pomoc... a moze te x16xel juz takie sa?? pozdrawiam rostex napisz co wyjdzie po tych badaniach

ODPOWIEDZ