opozniacz wylaczenia silnika disla

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

marcinpsk pisze:Panowie tu nie chodzi do konca o schlodzenie tylko o to zeby przed zgaszeniem pozostawic na chwilke auto na wolnych obrotach zeby olej naciekl do turbo, aby pozniej przy odpalaniu nie bylo sytuacji ze turbo zaczyna pracowac prawie na sucho si sie powoli zaciera i szybciej zuzywa. To samo powinno sie robic po uruchomieniu zimnego silnika po to zeby olej sie rozgrazl. Kumpel zajmuje sie regeneracja turbin wiec sie go podpytalem troche.
Kolejny glupi mit. "zeby olej naciekl do turbo" nadaje sie na najglubszy tekst miesiaca bo co jestw tym turbo jak nie ma oleju- próżnia?
davidof pisze:a ja slyszalem i w instrukcji jest napisane ze nie trzeba rozgrzewac samochodu tylko zeby ruszac i jechac na poczatku na wolnych obrotach.
ksiazki podaj wyraznie ze odpalajac silnik z turbo nie nalezy go zoastawiac na postoju na wolnych obrotach tylko odrazu jechac. Pytanie dlaczego? Moze ktos wyjasni co??
tomala72 pisze:Marcinpsk dobrze prawisz turbo po wyłączeniu silnika nie ma smarowania ale temperatura też ma znaczenie bo jak na sucho chodzi mocno rozgrzane to wi ęcej dostaje w dupę:)))

[ Dodano: 2008-03-24, 11:11 ]
po długiej trasie lub mocniejszym piłowaniu przez kilkadziesiąt sekund silniczek chodzi na wolnych a turbo stygnie i ma smarowanie, zawsze jak wyłączysz silnik sprężarka będzie się chwilę kręcić siłą rotacji ale jak jest schłodzona to nic jej nie grozi.
Otoż to. Turbina po palowaniu ma wysoka temp i jak zgasimy silnik to automatycznie nie jest podawany olej i w konsekwencji turbo nie jest studzone oraz smarowanie ustepuje z powodu wygotowania sie oleju pozostalego w tyrbinie. Zaciera sie wirnik i wtedy mamy juz "papa turbo".
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

marcinpsk

Astro-maniak
Posty: 493
Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: marcinpsk »

[quote="wesoł"]

Kolejny glupi mit. "zeby olej naciekl do turbo" nadaje sie na najglubszy tekst miesiaca bo co jestw tym turbo jak nie ma oleju- próżnia?

otoz przy wiekszych obrotach olej jest szybciej odprowadzany do miski olejowej i jak zgasisz odrazu auto ne pozostawiajac go na wolnych obrotach przez chwile to znikoma ilosc zstaje w turbo i w konsekwencji tego przy ponownym odpaleniu zanim olej znow nacieknie do turbo to wystepuje chwilowy brak smarowania i w konsekwencji turbo szybciej sie zaciera i szybciej zuzywa. Otoz dokladnie wiem co pisze i nie wyssalem sobie tego z palca i nie palnalem glupoty. Widzialem wiele turbin z przebiegiem 50 kkm oddanych do regeneracji z tego powodu ze ludzie odrazu gasza auto. Kolego wesol rozpisujesz sie wiele na temat ale wiedze to masz czysto teoretyczna a praktyka okazuje co innego wiec nie wyskakuj z tekstami ze to najglupszy tekst roku bo chyba nie jestes doinformowany o co tak naprawde chodzi z gaszeniem turbo.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Bo nie moge zrozumiec niby dlaczego w turbo nie ma oleju gdy jest na wysokich obrotach a na niskich jest. Co tam sie tworzy jak nie ma oleju powietrze czy proznia?? Olej tam jest caly czas. Polecam Ci rozkrecic weze od turbo nawet po nocy i zobaczysz ze olej bedzie w niej. Braku tam nigdy nie ma tylkonie ma wymiany oleju(krążenia) bo silnik zgaszony. Jak sie montuje turbo to nalezy je zalac olejem a nie suche zakadac. Troszke mialem do czynienia z turbinami i na studiach i conieco wiem od kolegow co maja LETy. LET maja dodatkowo studzenie woda czyli idzą 4 weze(dwa do oleju i dwa wodne).
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

cinekvip

Astro-maniak
Posty: 57
Rejestracja: 19 lis 2007, 20:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: cinekvip »

mi sei wydaje chociaz nie jestem fachowcem, ze gdy zgasimy odraazu silnik, przestaje byc podawany olej do turbinki a ona biedna musi ' wyhamowa" z tych wysokich obrotow na sucho i zaciera sie.dla odpalenia na rozruch wiadomo takze nie ma smarowania.
wesoł pisze:Jak sie montuje turbo to nalezy je zalac olejem a nie suche zakadac.
malo tego trzeba odpowietrzyc caly uklad

ODPOWIEDZ