wibracje auta

Gość

wibracje auta

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Witam

jestem tu nowy , szukalem podobnych tematow (ale albo zle , albo nie byly podobne)

Bylem kilka dni temu w warsztacie zmienialem zimowki na letnie (michelin energy - nowe) i wymienialem tuleje tylne wahacza przedniego , od tego czasu auto niemilosiernie wpada w wibracje (kierownica , pedaly , lusterka i wszystkie luzne plastiki) i poziom szumu jest potwornie wysoki
(rozumiem ze szumy to kwestia opon - choc zawsze mialem uzywki sredniej klasy to po premium spodziewalem sie ciszy) , ale te drganie ?

myslicie ze zbieznosc ma cos z tym wspolnego ? (w sobote podjade na ustawienie zbieznosci - moze naprezenia na drazkach to powoduja(?))

czy przytrafilo wam sie wymieniac opony w sklepie ze wzgledu na poziom szumu ? (sorry ale tanie nie byly w porownaniu z uzywkami no name ktore mialem ostatnio)

A moze jak sie "dotra" to nadmiary gumy nie beda powodowaly wibracji i szumow ?

Tak to jest jak sie chce wydac wiecej kasy zeby bylo "lepiej" :(

Poradzicie mi cos ?(kilka lat w takim szumie mam w perspektywie albo zrobic cos teraz)

Pozdrawiam

nelson04

Astro-maniak
Posty: 241
Rejestracja: 19 sty 2008, 22:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: nelson04 »

Możesz mieć nie wyważone koła, brak zbieżności albo opony sa lekko wyząbkowane(niestety w nowych też się czasem zdarza)
Astra G 1.7 CDTI [External Link Removed for Guests]
CB: President Herbert I + Sirio ML-145 + Nokia HFS-12
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

budrys

Astro-maniak
Posty: 125
Rejestracja: 22 sty 2008, 16:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: budrys »

masz nie wywarzone kola lub brak pierscieni centrujacych co moze powodowac wymienione efekty zbieznosc raczej nie mam na to wplywu ale jak robiles cos z mechanizmem zawieszenia to trzeba ustawic zbierznosc bo auto traci geometrie czy jakos tak to sie nazywa ;)
TTI 770 + PRESIDENT ALABAMA
5 dB 145CM

Usunięty użytkownik 5195

#4

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 5195 »

Ja tam bym pojechał do tego punktu, gdzie mi te opony zakładali i opieprzył ich, że mi maniane odstawili w samochodzie i że jeździć się nie da... W takim przypadku nawet jeżeli to nie będzie ich wina, to powiedzą Ci, gdzie tkwi problem :) bo raczej będą wiedzieć :)

Gość

#5

Nieprzeczytany post autor: Gość »

miikii83 - bez przesady
rozmawialem z serwisem , wywazenie powtorzymy (bo jak mi zakladali opony na felge to wywazali - dlatego tez pytam co moge jeszcze zrobic) , geometrie i tak mielismy robic

ale ten szum ....jak w sobote po serwisie nie zniknie to chyba sprzedam opony z przebiegiem 500km i kupie jak zwykle sredniej klasy uzywki zeby bylo ciszej kosztem bezpieczenstwa:(

a moze nowe opony tez trzeba "docierac"?
nigdy nie mialem nowych

Pozdrawiam i dzieki za odzew

Gość

#6

Nieprzeczytany post autor: Gość »

po 300-500km powinno się powtórnie wyważyć nową oponę
już kilka osób mi to mówiło więc to będzie raczej prawda

art

Astro-maniak
Posty: 107
Rejestracja: 05 lut 2008, 21:54
Imię: Artur
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: art »

A może naładowali ci za dużo powietrza do kół? I autem trzęsie jak wozem drabiniastym. ;)
Astra G 1.6 16V Caravan

Damiano

Astro-maniak
Posty: 400
Rejestracja: 06 sty 2008, 20:08
Imię: Damian
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 dCi 130 km
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Sławków
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Damiano »

albo masz walnieta jedną z tych nowiutkich Michelinek! Niestety czasami tak bywa... ale lepiej jedz do tego warsztatu i powiedz im co i jak bo my tega ani nie widzimy ani tym nie jezdziliśmy... :mrgreen:
a odnośnie szumu to jaki masz kolego rozmiar kół ??? Bo ja mam 15/195/50 i tez mi szumią i to bardzo... ale wszystko zalezy od nawierzchni...

Gość

#9

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Chlopcy w warsztacie wywazyli ponownie , ponoc bylo OK , pojechali na jazde probna i bylo OK , zrobili geometrie (mieli problemy z zapieczonymi srubami rzymskimi i musieli wymienic drazki , czy jakos tak) , po kolejnej wycieczce powiedzieli ze ciagle jest OK

Po wszystkim wsiadlem , docisnalem mocniej auto .... i jest tak jak bylo pod wzgledem drgan jak na zimowkach
Znaczy bylo OK , a ja sie chyba czepialem (ale dla mnie skutecznie)
Nie wiem czy ponowne wywazanie pomoglo czy geometria .... szkoda - nauczylem sie ze nastepne auto albo mam zostawic nawet na kilka dni i odebrac sprawdzajac czy wszystko gra , albo robic tylko jedna rzecz na raz - gdybym zrobil tuleje i nie zmienial opon albo zmienil opony i nie ruszal zawieszenia bylbym pewny po czym tak sie trzesie ;)

Co do szumu .....szumi jak jasny gwint - zimowki byly znacznie cichsze mimo iz uzywki noname
Juz nie mialem sily bawic sie w reklamacje z powodu szumu i .....jak ktos chce kupic szumiace opony z przebiegiem 300km to chetnie sprzedam - jak nie to zrobie to za rok :P - jak ktos ma lepiej wyciszone auto to nawet moze nie zauwazyc roznicy

Mysle ze po tym co wyczytalem o oponach (nie tylko tych moich) problem w tym ze moje maja taki maly nadruk ktorym wyjasniam sobie ten szum "made in russia"

@Damiano
poruszam sie ciagle po tych samych trasach i mimo iz rodzaj nawierzchni ma znaczenie to poznaje ogolny wyzszy poziom halasu ;)
mam 175/70/R13 - cisnienie OK (jak na klapce paliwa :P)

Pozdrawiam

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: dresat »

wilqu,
wilqu pisze:wyjasniam sobie ten szum "made in russia"
Oni dosypują piasku do gumy bieżnika, jako wypełniacza i dla lepszej przyczepności, gdyby nagle ślizgawica jakowaś się objawiła... ;)
myśleć...też bym umiał!

Zablokowany