Strona 1 z 1

Problem z mocą Astry!!!

: 26 maja 2008, 11:14
autor: Gość
Witam!
Mam Astrę G 2000 r 2,0 DTI automat, problem jaki pojawia się w samochodzie jest następujący:
1. Praktycznie zawsze po odpaleniu auta i przejechaniu kilkuset metrów odpala mi się kontrolka "CHECK" (oznaczona silnikiem na konsoli), a co za tym idziesamochód w tym momencie traci moc (wciskanie pedału gazu nic nie daje, samochów poprostu się toczy).
Po przekroczeniu prędkości 35-40 km/h( lub magicznej bariery 2100 obrotów) kontrolka gaśnie a samochód jedzie jakby się nic nie działo.
2. Często przy jednostajnej jeździe z prędkością ok 110 km/h sytuacja się powtarza, lecz by przywrócić auto do normalnej pracy należy zatrzymać auto (zgasić, wyciągnąć kluczyk, itd).
Byłem z tym u elektromechanika, który wymienił mi przepływomierz (nic nie dało), a teraz chciał mi wymieniać elektrozawór lub zawór egr.
Jeśli ktoś z Was miał taki problem to proszę o pomoc. Interesuje mnie szczególnie jaką część należy wymienić by zlikwidować ten problem. Tą:
[External Link Removed for Guests]
?
czy tą:
[External Link Removed for Guests]
?
To są propozycje mojego elektromechanika, chyba że macie inne propozycje.
Proszę o pomoc.
flowhere

: 27 maja 2008, 20:39
autor: suchy
no dobra... ale czemu elektromechanik nie zaczął od odczytania błedów sygnalizowanych kontralką EC? czy odczytał i na ich podstawie przepływkę zmienił?

mogę się mylić, ale twój silnik można odczytać jedynie przy pomocy odpowiedniego "fejsa" do kompa...

odp

: 27 maja 2008, 22:14
autor: Gość
Odczytałem błędy i niby je skasował, lecz jak się okazuje to nic nie pomogło. Przed zmianą przepływki samochód był słaby cały czas, a teraz tylko w pewnych zakresach obrotów (lub prędkościach) - bardziej chodzi na pewno o zakres obrotów.

Re: odp

: 13 mar 2009, 22:48
autor: OBERSCHLESIEN71
Anonymous pisze:Odczytałem błędy i niby je skasował, lecz jak się okazuje to nic nie pomogło. Przed zmianą przepływki samochód był słaby cały czas, a teraz tylko w pewnych zakresach obrotów (lub prędkościach) - bardziej chodzi na pewno o zakres obrotów.
A mi asterka bardzo muli i check się zapala - byłem dziś na kompie wyswietla PO 400
ktoś kuma - egr ?? czy dziurawe przewody ?? a może zawór do turbo lub elektrozawory ???

: 19 mar 2009, 15:52
autor: kaczorek
Witam i zaraz bardzo proszę o pomoc. moja asterka ma problem z przyspieszeniem ale dzieje sie tak w granicach obrotów do 1500 a po przekroczeniu 1500obrotów/minutę dostaje jakby nagle kopa i rwie się do przodu...do tego rzecz się dzieje również , że jak jest zimna to rownież gaśnie po odpaleniu...natomiast jak ją podtrzymać okolo 1500 obrotów/minutę przez okolo 10 sekund to juz nie gaśnie...co może tu być przyczyną??
nadmienię , że przepływka jest w porządku...tylko nadal nie wiem co jest przyczyną , na komputer jej nie wrzucałem , a taki problem wyszedł rano ostatniego dnia....
POMÓŻCIE!!

: 19 mar 2009, 19:06
autor: Grzana_Pl
Zacznij od podpięcia pod komputer i zobacz czy są jakieś błędy jeżeli tak to wtedy można coś pokombinować.

: 21 mar 2009, 14:54
autor: kaczorek
ok , slyszalem ze sa 2 rodzaje: obd i tech 2...czy za pomoca obd dojde co jest nie tak??

: 21 mar 2009, 16:08
autor: wesoł
Jakimkolwiek sie dojedzie co jest nie teges. Czy to bedzi etech 2 na PC( laptopa czy stacjonara) czy ten oryginalny tech z ASO. OBD2 to standard wtyczek jaki wszedl w1996 roku i producenci aut po tym czasie zaczeli je stosowac. OBD- on board diagnostic. Wczesniej byla wolna amerykanka i kazdy mial swoje wtyczki itp.

: 21 mar 2009, 16:49
autor: kaczorek
ok dzieki trzeba jednak poprobowac...