Źle napisałem, bo tak to pompę się zapowietrzy, myślałem o czym innym i wyszło jak wyszło . Wyciągasz strzykawką stary płyn ze zbiorniczka, zalewasz zbiorniczek nowym płynem do poziomu max. Zakładasz gumowy przewód na odpowietrznik, druga osoba pompuje pedałem hamulce, żeby zrobić ciśnienie w układzie, potem ty luzujesz odpowietrznik (podczas gdy druga osoba nadal trzyma wciśnięty i napompowany pedał hamulca), żeby stary płyn z układu zleciał do podstawionego naczynia. Druga osoba pompuje ponownie a ty robisz to samo z kolejnym odpowietrznikiem.
Za każdym razem kontroluj poziom płynu w zbiorniczku. Operację odpowietrzania należy przeprowadzić tyle razy, aż w płynie nie będzie pęcherzyków powietrza, a ty w całym układzie będziesz miał nowy płyn.
Sorry jeszcze raz za wprowadzenie w błąd...
Tarcze hamulcowe BOSCH i odpowietrzanie układu hamulcowego
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
- Imię: Maciej
- Silnik: 2.0
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
analyzer64, spoko Uzupelnie tylko dla jasnosci. Gdy odkreci sie odpowietrznik pedal hamulca zacznie wpadac w podloge. Osoba ktora pompuje pedal musi go trzymac ciagle wcisnietego.. Gdy pedal wpadnie juz max w podloge, zakreca sie odpowietrznik i znowu pompuje..i tak w kolko az do momentu braku pecherzykow( o czym juz analyzer64, wspomnial) i czystosci plynu. Owa rurka zalozona na odpowietrzniku powinna byc na stale zanuzona w czystym zaczyniu z odrobina czystego plynu w srodku. Zapobiega to wlasnie zapowietrzaniu Kola odpowietrzamy w kolejnosci od najdalszego do najblizszego czyli...
1) tyl pasazer
2) tyl kierowca
3) przod pasazer
4) przod kierowca
1) tyl pasazer
2) tyl kierowca
3) przod pasazer
4) przod kierowca
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.