Pytanie o węże od obiegu powietrza
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 09 maja 2008, 19:25
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Astra F 1993 r.
- Silnik: C18NZ
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Solec Kujawski
- Kontakt:
Ten wąż "B" co napisałeś, to w samochodzie z LPG powinien być zdjęty, gdyż to przez niego falują ci obroty przy dojazdach do skrzyżowań.
Chodzi o to, że jak wysprzęglasz silnik, i pownien pracować ja jałowych obrotach, to podczas jazdy przez ten wąż dostaje się powietrze zassane z wlotu powietrza w grillu, i w tym momencie podawana jest za duża ilość powietrza i mieszanka jest za uboga, i silnik "chce" zgasnąć. Jeżeli dostarczonego powietrza nie jest za dużo, to spadną ci obroty a komputer wysteruje odpowiednio bogatą mieszankę, a leżeli pęd powietrza będzie za duży, to może nawet zgasić ci silnik.
Żeby się o tym przekonać, to zrób tak: weź włóż jakiś gumowy wężyk do obudowy filtra powietrza przy pracującym silniku na jałowych obrotach. I jak silnik pracuje to dmuchnij w ten wężyk (czyli dostarczysz za dużo powietrza do mieszanki, tak jak przy wysprzęglaniu) i zobaczysz, że silnik się dławi.
Ja miałem tak samo, gazownik zaproponował mi zatkanie wlotu w obudowie filtra powietrza. Ja zrobiłem to tak. Używaną gąbkę okręciłem w reklamówkę (żeby nie nabierała wilgoci, i związałem gumką. Włożyłem do wylotu (tego co jest przy chłodnicy jeszcze - za grillem) i teraz nawet przy 120km/h, jak wrzucę na luz to nie gaśnie.
Chodzi o to, że jak wysprzęglasz silnik, i pownien pracować ja jałowych obrotach, to podczas jazdy przez ten wąż dostaje się powietrze zassane z wlotu powietrza w grillu, i w tym momencie podawana jest za duża ilość powietrza i mieszanka jest za uboga, i silnik "chce" zgasnąć. Jeżeli dostarczonego powietrza nie jest za dużo, to spadną ci obroty a komputer wysteruje odpowiednio bogatą mieszankę, a leżeli pęd powietrza będzie za duży, to może nawet zgasić ci silnik.
Żeby się o tym przekonać, to zrób tak: weź włóż jakiś gumowy wężyk do obudowy filtra powietrza przy pracującym silniku na jałowych obrotach. I jak silnik pracuje to dmuchnij w ten wężyk (czyli dostarczysz za dużo powietrza do mieszanki, tak jak przy wysprzęglaniu) i zobaczysz, że silnik się dławi.
Ja miałem tak samo, gazownik zaproponował mi zatkanie wlotu w obudowie filtra powietrza. Ja zrobiłem to tak. Używaną gąbkę okręciłem w reklamówkę (żeby nie nabierała wilgoci, i związałem gumką. Włożyłem do wylotu (tego co jest przy chłodnicy jeszcze - za grillem) i teraz nawet przy 120km/h, jak wrzucę na luz to nie gaśnie.
Black Mamba Project [del]started[/del] rejected.
Teraz to Wehikuł Tajemnic
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 12 mar 2008, 10:08
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Jerka
- Kontakt:
No właśnie...silvo44 pisze:Problem rozwiązany, nie musisz odpowiadać skoro już po sprawie....Piterro pisze:wąż "B" co napisałeś, to w samochodzie z LPG powinien być zdjęty
a co do twojej "wypowiedzi" Piterro na ten temat to proponowałbym o wrzucenie jakiś fotek i przedstawisz swój sposób jak to zrobiłeś i jeżeli ktoś w przyszłości będzie miał takowy problem to po znalezieniu tego tematu będzie mógł już sobie sam zaradzić...wiadomo, że po opisie idzie się domyślić jak to zrobić ale fotki zawsze bardziej wszysto wyjaśniają i lepiej jest przedstawione
Pozdrawiam
mam 2 miłości...moja Astra i moja kobieta:)
na każde pytanie jest odpowiedź...tak więc nie ma głupich pytań
na każde pytanie jest odpowiedź...tak więc nie ma głupich pytań
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 12 mar 2008, 10:08
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Jerka
- Kontakt:
- silvo44
- Posty: 2092
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
- Imię: silvo44
- Auto: AF/VC
- Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: OLKUSZ
- Pomocny: 1 raz
...oczywiście każdy ma wolny wybór, ale gąbka w układzie dolotowym mnie nie przekonuje...Pozdro...Piterro pisze:Używaną gąbkę okręciłem w reklamówkę (żeby nie nabierała wilgoci, i związałem gumką. Włożyłem do wylotu (tego co jest przy chłodnicy jeszcze - za grillem) i teraz nawet przy 120km/h, jak wrzucę na luz to nie gaśnie.
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 09 maja 2008, 19:25
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Astra F 1993 r.
- Silnik: C18NZ
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Solec Kujawski
- Kontakt:
Chodziło o znalezienie sposobu na zatkanie wlotu powietrza który jest przy grillu. Gąbka po ściśnięciu idealnie wypełnia otwór i pędzące powietrze się nie dostaje w okolice wlotu powietrza w obudowie filtra i silnik nie gaśnie...silvo44 pisze:ale gąbka w układzie dolotowym mnie nie przekonuje
Sposobów poradzenia sobie z problemem jest kilka; ważne żeby zdawał egzamin.
Black Mamba Project [del]started[/del] rejected.
Teraz to Wehikuł Tajemnic