Pytanie o węże od obiegu powietrza

Piterro

Astro-maniak
Posty: 183
Rejestracja: 09 maja 2008, 19:25
Imię: Piotr
Auto: Opel Astra F 1993 r.
Silnik: C18NZ
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Solec Kujawski
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: Piterro »

Ten wąż "B" co napisałeś, to w samochodzie z LPG powinien być zdjęty, gdyż to przez niego falują ci obroty przy dojazdach do skrzyżowań.
Chodzi o to, że jak wysprzęglasz silnik, i pownien pracować ja jałowych obrotach, to podczas jazdy przez ten wąż dostaje się powietrze zassane z wlotu powietrza w grillu, i w tym momencie podawana jest za duża ilość powietrza i mieszanka jest za uboga, i silnik "chce" zgasnąć. Jeżeli dostarczonego powietrza nie jest za dużo, to spadną ci obroty a komputer wysteruje odpowiednio bogatą mieszankę, a leżeli pęd powietrza będzie za duży, to może nawet zgasić ci silnik.
Żeby się o tym przekonać, to zrób tak: weź włóż jakiś gumowy wężyk do obudowy filtra powietrza przy pracującym silniku na jałowych obrotach. I jak silnik pracuje to dmuchnij w ten wężyk (czyli dostarczysz za dużo powietrza do mieszanki, tak jak przy wysprzęglaniu) i zobaczysz, że silnik się dławi.
Ja miałem tak samo, gazownik zaproponował mi zatkanie wlotu w obudowie filtra powietrza. Ja zrobiłem to tak. Używaną gąbkę okręciłem w reklamówkę (żeby nie nabierała wilgoci, i związałem gumką. Włożyłem do wylotu (tego co jest przy chłodnicy jeszcze - za grillem) i teraz nawet przy 120km/h, jak wrzucę na luz to nie gaśnie.
Obrazek
Black Mamba Project [del]started[/del] rejected.
Teraz to Wehikuł Tajemnic

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#12

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

Piterro pisze:wąż "B" co napisałeś, to w samochodzie z LPG powinien być zdjęty
Problem rozwiązany, nie musisz odpowiadać skoro już po sprawie....

Astra92

Astro-maniak
Posty: 83
Rejestracja: 12 mar 2008, 10:08
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Jerka
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: Astra92 »

silvo44 pisze:
Piterro pisze:wąż "B" co napisałeś, to w samochodzie z LPG powinien być zdjęty
Problem rozwiązany, nie musisz odpowiadać skoro już po sprawie....
No właśnie...:)


a co do twojej "wypowiedzi" Piterro na ten temat to proponowałbym o wrzucenie jakiś fotek i przedstawisz swój sposób jak to zrobiłeś i jeżeli ktoś w przyszłości będzie miał takowy problem to po znalezieniu tego tematu będzie mógł już sobie sam zaradzić...wiadomo, że po opisie idzie się domyślić jak to zrobić ale fotki zawsze bardziej wszysto wyjaśniają i lepiej jest przedstawione

Pozdrawiam
mam 2 miłości...moja Astra i moja kobieta:)

na każde pytanie jest odpowiedź...tak więc nie ma głupich pytań

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#14

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

U mnie jest tak:


[External Link Removed for Guests]

Astra92

Astro-maniak
Posty: 83
Rejestracja: 12 mar 2008, 10:08
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Jerka
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: Astra92 »

może jednak pomyśle nad dołożeniem węża tak jak u ciebie silvo44 (estetyka):)
mam 2 miłości...moja Astra i moja kobieta:)

na każde pytanie jest odpowiedź...tak więc nie ma głupich pytań

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#16

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

Piterro pisze:Używaną gąbkę okręciłem w reklamówkę (żeby nie nabierała wilgoci, i związałem gumką. Włożyłem do wylotu (tego co jest przy chłodnicy jeszcze - za grillem) i teraz nawet przy 120km/h, jak wrzucę na luz to nie gaśnie.
...oczywiście każdy ma wolny wybór, ale gąbka w układzie dolotowym mnie nie przekonuje...Pozdro...

Piterro

Astro-maniak
Posty: 183
Rejestracja: 09 maja 2008, 19:25
Imię: Piotr
Auto: Opel Astra F 1993 r.
Silnik: C18NZ
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Solec Kujawski
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: Piterro »

silvo44 pisze:ale gąbka w układzie dolotowym mnie nie przekonuje
Chodziło o znalezienie sposobu na zatkanie wlotu powietrza który jest przy grillu. Gąbka po ściśnięciu idealnie wypełnia otwór i pędzące powietrze się nie dostaje w okolice wlotu powietrza w obudowie filtra i silnik nie gaśnie...

Sposobów poradzenia sobie z problemem jest kilka; ważne żeby zdawał egzamin.
Obrazek
Black Mamba Project [del]started[/del] rejected.
Teraz to Wehikuł Tajemnic

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#18

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

Piterro pisze:ważne żeby zdawał egzamin.
Właśnie :!: Nie twierdzę, że gąbka to zły pomysł- bo skoro działa...Pozdro...

Zablokowany