Problem z układem chłodzenia
Problem z układem chłodzenia
Witam wszystkich zarejestrowanych.
Posiadam Opla Astre 1998 r. 2,0 dtl około 290000 km przebiegu.
Ogólnie samochód godny polecena
Mam mały problem z temperaturą silnika słyszałem, że te samochody mają wyższą temerature pracy niż wiekszość samochodów i dlatego nie mogą jeździć na wodzie tylko w chłodnicy musi być płyn - jest w tym coś prawdy???
Ostatnio zauważyłem, że w momencie kiedy jade przez kilka chwil 150 - 170 km/godz temperatura rośnie do 100 stopni, a nawet wskazówka wychyla się ponad 100 stopni przypuszczam że gdybym jechał tak dłuższy czas to pewnie by sie zagotował, kiedy ta temperatura jest taka wysoka wystarczy zwolnić do 120 km/godz i maleje do 90 stopni. Dzieje się to tylko na trasie po mieście jest cały czas około 90 stopni. Dodam jeszcze że w chłodnicy mam nowy płyn DYNAGEL, została wymieniona chłodnica, termostat i czujnik temperatury.
Z góry dziekuja za jaką kolwiek podpowiedź.
Posiadam Opla Astre 1998 r. 2,0 dtl około 290000 km przebiegu.
Ogólnie samochód godny polecena
Mam mały problem z temperaturą silnika słyszałem, że te samochody mają wyższą temerature pracy niż wiekszość samochodów i dlatego nie mogą jeździć na wodzie tylko w chłodnicy musi być płyn - jest w tym coś prawdy???
Ostatnio zauważyłem, że w momencie kiedy jade przez kilka chwil 150 - 170 km/godz temperatura rośnie do 100 stopni, a nawet wskazówka wychyla się ponad 100 stopni przypuszczam że gdybym jechał tak dłuższy czas to pewnie by sie zagotował, kiedy ta temperatura jest taka wysoka wystarczy zwolnić do 120 km/godz i maleje do 90 stopni. Dzieje się to tylko na trasie po mieście jest cały czas około 90 stopni. Dodam jeszcze że w chłodnicy mam nowy płyn DYNAGEL, została wymieniona chłodnica, termostat i czujnik temperatury.
Z góry dziekuja za jaką kolwiek podpowiedź.
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Wentylator sprawdzałem i załącza się działają obydwa biegi.
Wiesz może dokładnie przy jakiej temperaturze otwiera się termostat i załącza wentylator?
Może ide w złym kierunku ale zastanawiam sie czy to nie jest koniec tego silnika ????
Dziwi mnie też fakt że po mieście w korkach takie rzeczy sie nie dzieją.
Wiesz może dokładnie przy jakiej temperaturze otwiera się termostat i załącza wentylator?
Może ide w złym kierunku ale zastanawiam sie czy to nie jest koniec tego silnika ????
Dziwi mnie też fakt że po mieście w korkach takie rzeczy sie nie dzieją.
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
oto dane termostatu
[External Link Removed for Guests]
wentylatora nie znalazłem ale pewno koło 95 stopni sie pierwszy gieg powinien załanczać, albo wczesniej.
Co do temperatury to sie nie martw, bo to normalne ze jak lecisz z taką prędkością to masz już spore obroty, jest wytwarzane ogromne ciepło i samochód moze sobie z tym nie radzić. Tu może być wina pompy płynu chłodniczego.
To ze w korku sie to nie dzieje to dobrze, znaczy ze z układem chłodzenia jest wszystko ok, przynajmniej na miasto.
Co do wody to zalej jaki kolwiek silnik wodą na zime efekty będą co naj mniej ciekawe
a co do końca silnika... to raczej inne zeczy o tym świadczą, jak zużycie nadmierne oleju, znikający płyn, biała maź na korku od oleju, słabe ciągnięcie ( tu głównie turbina siada ), słabe odpalanie przy niższych temperaturach ( bądź jego brak ) czyli kompresja do du*y.
[External Link Removed for Guests]
wentylatora nie znalazłem ale pewno koło 95 stopni sie pierwszy gieg powinien załanczać, albo wczesniej.
Co do temperatury to sie nie martw, bo to normalne ze jak lecisz z taką prędkością to masz już spore obroty, jest wytwarzane ogromne ciepło i samochód moze sobie z tym nie radzić. Tu może być wina pompy płynu chłodniczego.
To ze w korku sie to nie dzieje to dobrze, znaczy ze z układem chłodzenia jest wszystko ok, przynajmniej na miasto.
Co do wody to zalej jaki kolwiek silnik wodą na zime efekty będą co naj mniej ciekawe
a co do końca silnika... to raczej inne zeczy o tym świadczą, jak zużycie nadmierne oleju, znikający płyn, biała maź na korku od oleju, słabe ciągnięcie ( tu głównie turbina siada ), słabe odpalanie przy niższych temperaturach ( bądź jego brak ) czyli kompresja do du*y.
[External Link Removed for Guests]
- Pinus
- Posty: 11
- Rejestracja: 16 sie 2008, 21:54
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bukowno
- Kontakt:
Witam szanownych forumowiczów.
Jestem tu nowy. Niedawno nabyłem astrę - jest bez zarzutów tylko mały minusik ta temperatura. Z tą prędkościa to jest identyko jak przekrocze 30 000 to temp. dochodzi do 100 stopni.
GDy stoję w korkach oraz nawet przy światłach gdy pare razy w mieście stane to temp. także dochodzi do 100 (sprawdzane przy temp. otoczenia ok 30 C. i 16 C). Wymieniałem termostat. Wentylator mam jednobiegowy. włancza mi się przy 100 stopniach. Gdy temperatura dochodzi do tych 100 stopni ale za jakis czas spada. Nie wiem czy tak ma być czy moze chłodnice należy przeczyścic ewentualnie wymienić. A dodam ze mam wlany płyn zamiast wody i silnik isuzu diesla 1.7 TDS. Za jakakolwiek pomoc z góry dzieki
Jestem tu nowy. Niedawno nabyłem astrę - jest bez zarzutów tylko mały minusik ta temperatura. Z tą prędkościa to jest identyko jak przekrocze 30 000 to temp. dochodzi do 100 stopni.
GDy stoję w korkach oraz nawet przy światłach gdy pare razy w mieście stane to temp. także dochodzi do 100 (sprawdzane przy temp. otoczenia ok 30 C. i 16 C). Wymieniałem termostat. Wentylator mam jednobiegowy. włancza mi się przy 100 stopniach. Gdy temperatura dochodzi do tych 100 stopni ale za jakis czas spada. Nie wiem czy tak ma być czy moze chłodnice należy przeczyścic ewentualnie wymienić. A dodam ze mam wlany płyn zamiast wody i silnik isuzu diesla 1.7 TDS. Za jakakolwiek pomoc z góry dzieki
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
- Pinus
- Posty: 11
- Rejestracja: 16 sie 2008, 21:54
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bukowno
- Kontakt: