Kupno astra 1.6 1992

marcin84

Astro-maniak
Posty: 170
Rejestracja: 12 sie 2008, 10:43
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra F
Silnik: C16NZ
Lokalizacja: Złoczew
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: marcin84 »

Dzięki za odp. Jak jeszcze coś wiecie to piszcie. Pozdrawiam

bartobbb

Astro-maniak
Posty: 119
Rejestracja: 01 kwie 2008, 12:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: bartobbb »

Gaz do tego silniczka to nawet I generacja podejdzie, co prawda teraz musi być już przepisowo druga minimum, ale też pasuje bez problemów, wiem bo mam. Silniki te bardzo dobrze spisują się na gazie jak i bez niego ;)
Co prawda troche mocy czasem brakuje, no ale coś za coś

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

cena bedzie sie nieznacznie wachac w zaleznosci od regionu . zadaj pytanie kolegom w dziale lodzkim jakie zaklady polecaja izadzwon . pamietaj ze nie oplaca sie za bardzo oszczedzac na instalacji bo mozesz miec klopoty .

[ Dodano: 2008-08-13, 17:37 ]
co do generacji to podaj typ silnika ,bo nie wiadomo czy jest fabryczny
marpas 1954

marcin84

Astro-maniak
Posty: 170
Rejestracja: 12 sie 2008, 10:43
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra F
Silnik: C16NZ
Lokalizacja: Złoczew
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: marcin84 »

Typ silnika to najprawdopodobniej X16SZ jak napisał kolega wcześniej. To jest chyba 8 zaworowy (niech ktoś potwierdzi jak by mógł). A tak ogólnie lepsze są 16 czy 8 zaworowe i różnica jest w mocy czy w spalaniu?
Jeśli zadaje pytania nieodpowiednie do działu to pokierujcie mnie gdzie powinienem pisać.

bartobbb

Astro-maniak
Posty: 119
Rejestracja: 01 kwie 2008, 12:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: bartobbb »

to czy lepsze jest 16v czy 8v to rozmowy się już toczyly w wielu tematach, więc tylko streszczę:
16v - nowsza, bardziej zaawansowana budowa, więcej zaworów, dwa walki, droższe niektóre naprawy, więcej mocy, lepsza dynamika na wyższych obrotach, lubią olej, spalanie niby trochę nizsze
8v - silniki bezkolizyjne (1.6, 1.8 i 2.0), prosta budowa silnika, mniej zaworów, jeden walek, trwalość, tańsze niektóre naprawy, latwość zamontowania gazu pierwszych i drugich generacji, czyli dużo tańszych, mniejsza moc, lepiej ciągną od niskich obrotów,
to tak w skrócie

Sky Knight

Astro-maniak
Posty: 134
Rejestracja: 02 gru 2007, 16:06
Imię: Robert
Auto: Astra Classic F (1998)
Silnik: 1600 cm3
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: Sky Knight »

...kupuj stary tego sedana...ja takim jeżdże i bardzo sobie chwale 8) 9l/100km LPG :idea:
<<<<<< Górny Śląsk >>>>>>

marcin84

Astro-maniak
Posty: 170
Rejestracja: 12 sie 2008, 10:43
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra F
Silnik: C16NZ
Lokalizacja: Złoczew
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: marcin84 »

Właśnie kupiłem to auto. mam w związku z tym parę pytanek:
1. Pokrętłem od dmuchawy włącza się również ogrzewanie szyby tylnej z tego co się zorientowałem. Ale żeby grzało to pokrętło musi być wepchnięte czy wysunięte?
2. Dzisiaj jak jechałem to szyby mi tak zaparowały że nic nie było widać. Włączyłem nawiw na przednią szybę ale to niewiele dawało. Dmuchawa chodziła na full a para jak była tak jest. Czy ja ustawiam coś nie tak, czy to normalne przy takiej pogodzie. Dodam że jak nawiw był tylko na przednią szybę to dmuchało również środkową kratką i bocznymi a wg mnie nie powinno. Boczne szyby również zaparowane.
3. W tych samochodach jest kontrolka od świateł mijania czy jej nie ma?
4. Czasami na postoju szczególnie jak auto jest pochylano w przód lub w tył zapala mi się kontrolka chyba coś od hamulca ( ta z lewej od ręcznego), od czego to jest?
5. Kontrolka z symbolem silnika pali się zawsze jak silnik nie pracuje?
6. W waszych samochodach też tak wolno podnosi się wskazówka temp i poziomu paliwa po przekręceniu kluczyka. Czasami wskazówka obrotomierza nie che mi opadać, miał ktoś coś takiego?

Awatar użytkownika
Andrew

ex-Staff
Posty: 2912
Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
Imię: Andrzej
Auto: Szwedzkie
Silnik: Fiata
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami

#18

Nieprzeczytany post autor: Andrew »

1. pokrętło w czasie grzania jest wyciągnięte, powinna jaśniej się wtedy świecić ta kontrolka w pokrętle
2. może filtr kabinowy jest zalany? Warto sprawdzić jego stan. Nawiew zawsze dmucha kratkami po prostu TTTM tak jak ze środkowego zawsze dmucha zimne :P
3. nie ma
4. warto sprawdzić poziom płynu hamulcowego, może jest go za mało
5. znaczy się na włączonym zapłonie i wyłączonym silniku? Zawsze
6. w habecie również wolno a w sedanie też niewiele szybciej
SAAB, born from jets, killed by assholes

marcin84

Astro-maniak
Posty: 170
Rejestracja: 12 sie 2008, 10:43
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra F
Silnik: C16NZ
Lokalizacja: Złoczew
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: marcin84 »

Tylko ja nie jestem pewien czy ta kontrolka po lewo od ręcznego jest od płynu, ale płyn sprawdzałem i jest ok.
A jak się dostać do tego filtra kabinowego?

pio555

Astro-maniak
Posty: 180
Rejestracja: 21 mar 2007, 12:22
Imię: pio
Auto: Corsa C
Silnik: Z14XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: pio555 »

A jak się dostać do tego filtra kabinowego?
[External Link Removed for Guests]
masz opis
[External Link Removed for Guests]

Zablokowany