chlodzenie silnika po wylaczeniu zaplonu
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 24 lip 2008, 11:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: WPR/RST/SG
- Kontakt:
chlodzenie silnika po wylaczeniu zaplonu
co nalezaloby zrobic aby wentylator chlodnicy pracowal po wylaczeniu zaplonu ? w tej chwili, gdy temp. przekroczy 90 stopni wentylator zalacza sie po przekreczeniu kluczyka w stacyjce, w upalne dni musze siedziec w aucie po zgaszeniu silnika i czekac az wentylator przestanie pracowac, nie chce dopuscic do przegrzania silnika (X17DTL) bo jest swiezo po remoncie, przydaloby sie jakies udogodnienie
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 12 mar 2008, 15:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zblewo
- Kontakt:
Jeśli lubisz się bawić to poszukaj na elektrodzie.pl schematu wyłącznika czasowego, jest tego sporo. A jeśli nie to rozejrzyj się po sklepach elektrotechnicznych za tzw. przekaźnikiem czasowym (tylko poszukaj wersji na 12V) i kup do tego wszystkiego jeszcze przekaźnik 12V 40A (co by układu nie spalić). Wtedy tylko montujesz wszystko i z czasówki wyprowadzasz jakiś mały dyskretny przycisk do kabiny. Następnie po wyłączeniu zapłonu i wciśnięciu tego przycisku wentylator będzie pracował przez ustawiony przez Ciebie czas. Według mnie to najprostszy sposób. No chyba, że udałoby się "przeszczepić" układ sterowania wentylatorem z jakiegoś VW, ale to już trzeba byłoby trochę poszperać w tym temacie.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 24 lip 2008, 11:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: WPR/RST/SG
- Kontakt:
wydaje mi sie, ze tutaj chodzi o "zasilanie po stacyjce", cos takiego jak "zasilanie po stacyjce" w radiu, jesli wlaczymy zaplon i temp. jest powyzej 90 stopni to zalacza sie wentylator, w przeciwnym razie nie dziala, dobrym rozwiazaniem byloby jak piszesz zastosowanie osobnego wylacznika, chociaz ja wolalbym zeby wentylator chodzil niezaleznie od tego czy mam przekrecony kluczyk w stacyjce czy nie, rozejrze sie w temacie i sprawdze czy faktycznie wentylator ma cos wspolnego z "zasilaniem po stacyjce"
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 07 mar 2008, 19:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
hm to dziwne. Mam ten sam silniczek i jak zagrzeje mi się woda po ostrzeszej jeździe to jak wyłączę zapłon i wyciągnę kluczyk to wentylator chodzi jeszcze przez jakiś czas chłodząc płyn. Według mnie to może być wina jakiegoś czujnika co steruje pracą wentyatora lub termostatu.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 24 lip 2008, 11:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: WPR/RST/SG
- Kontakt:
to mnie teraz zaskoczyles
w takim razie mam cos uszkodzone (chyba na szczecie) bo juz chcialem przerabiac instalacje jutro jade do mechanika z problemem odpalania to poprosze go zeby zerknal przy okazji na wentylator
OT...w pazdzierniku wracam do gliwic wiec chetnie zobacze jak to wyglada w Twoim aucie Karol
w takim razie mam cos uszkodzone (chyba na szczecie) bo juz chcialem przerabiac instalacje jutro jade do mechanika z problemem odpalania to poprosze go zeby zerknal przy okazji na wentylator
OT...w pazdzierniku wracam do gliwic wiec chetnie zobacze jak to wyglada w Twoim aucie Karol
-
- Posty: 1065
- Rejestracja: 17 lut 2008, 23:00
- Imię: Bartek
- Auto: Astra F, Mondeo Mk II
- Silnik: X30XE, 1,8TD
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Piękne :)
- Kontakt:
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
mazee, W astrze F takie rozwiązanie jest standardem, i jest to kwestia stacyjki. Więc opinie osób z F-kami mogą być mylące bo z fotki wiedze ze to jest G a tam może być to inaczej rozwiązane.
Ale to i tak dziwne by było gdyby był ten układ zalezny od stacyjki jakoś specjalnie, bo to by oznaczało ze ktos go takim zrobił celowo.
Wg. mnie to jest kwestia jakiegoś przekaźnika.
Ale to i tak dziwne by było gdyby był ten układ zalezny od stacyjki jakoś specjalnie, bo to by oznaczało ze ktos go takim zrobił celowo.
Wg. mnie to jest kwestia jakiegoś przekaźnika.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 18 lis 2007, 14:41
- Imię: Michael
- Auto: V850
- Silnik: B5252S
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: MCE
- Kontakt:
Mi się wydaje że to raczej standard w każdym samochodzie (nawet w 126p BIS).
Na zimnym silniku i wyłączonej stacyjce wyciągnij wtyczkę z włącznika termicznego w chłodnicy i zmostkuj - jak wiatrak ruszy (!uważaj żeby Cię nie wciągnęło!) to może być coś z tym oto włącznikiem.
[ Dodano: 2008-08-20, 21:57 ]
Na zimnym silniku i wyłączonej stacyjce wyciągnij wtyczkę z włącznika termicznego w chłodnicy i zmostkuj - jak wiatrak ruszy (!uważaj żeby Cię nie wciągnęło!) to może być coś z tym oto włącznikiem.
[ Dodano: 2008-08-20, 21:57 ]
To że wiatrak pracuje to nic nie daje - przecież tą schłodzoną ciecz rozprowadza pompa napędzana pracującym silnikiemmazee pisze:w tej chwili, gdy temp. przekroczy 90 stopni wentylator zalacza sie po przekreczeniu kluczyka w stacyjce, w upalne dni musze siedziec w aucie po zgaszeniu silnika i czekac az wentylator przestanie pracowac,
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 07 mar 2008, 19:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Tak ale termostat jest otwarty i wentylator powinnien chłodzić, nie wiem czy coś było robione w moim autku ale jak je kupiłem to tak juz było. Nawet w poltku mojego wujasa jak dał po garach i stanoł a temp. cieczy wskoczyła na czerwone i wyłączył silnik to wentylator chodził i chłodził ciecz .venom pisze:rozprowadza pompa
[External Link Removed for Guests]