chlodzenie silnika po wylaczeniu zaplonu

mazee

Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 24 lip 2008, 11:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: WPR/RST/SG
Kontakt:

chlodzenie silnika po wylaczeniu zaplonu

#1

Nieprzeczytany post autor: mazee »

co nalezaloby zrobic aby wentylator chlodnicy pracowal po wylaczeniu zaplonu ? w tej chwili, gdy temp. przekroczy 90 stopni wentylator zalacza sie po przekreczeniu kluczyka w stacyjce, w upalne dni musze siedziec w aucie po zgaszeniu silnika i czekac az wentylator przestanie pracowac, nie chce dopuscic do przegrzania silnika (X17DTL) bo jest swiezo po remoncie, przydaloby sie jakies udogodnienie ;)

remiq88

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 12 mar 2008, 15:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zblewo
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: remiq88 »

Jeśli lubisz się bawić to poszukaj na elektrodzie.pl schematu wyłącznika czasowego, jest tego sporo. A jeśli nie to rozejrzyj się po sklepach elektrotechnicznych za tzw. przekaźnikiem czasowym (tylko poszukaj wersji na 12V) i kup do tego wszystkiego jeszcze przekaźnik 12V 40A (co by układu nie spalić). Wtedy tylko montujesz wszystko i z czasówki wyprowadzasz jakiś mały dyskretny przycisk do kabiny. Następnie po wyłączeniu zapłonu i wciśnięciu tego przycisku wentylator będzie pracował przez ustawiony przez Ciebie czas. Według mnie to najprostszy sposób. No chyba, że udałoby się "przeszczepić" układ sterowania wentylatorem z jakiegoś VW, ale to już trzeba byłoby trochę poszperać w tym temacie.

mazee

Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 24 lip 2008, 11:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: WPR/RST/SG
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: mazee »

wydaje mi sie, ze tutaj chodzi o "zasilanie po stacyjce", cos takiego jak "zasilanie po stacyjce" w radiu, jesli wlaczymy zaplon i temp. jest powyzej 90 stopni to zalacza sie wentylator, w przeciwnym razie nie dziala, dobrym rozwiazaniem byloby jak piszesz zastosowanie osobnego wylacznika, chociaz ja wolalbym zeby wentylator chodzil niezaleznie od tego czy mam przekrecony kluczyk w stacyjce czy nie, rozejrze sie w temacie i sprawdze czy faktycznie wentylator ma cos wspolnego z "zasilaniem po stacyjce"

X17DTL

Astro-maniak
Posty: 145
Rejestracja: 07 mar 2008, 19:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: X17DTL »

hm to dziwne. Mam ten sam silniczek i jak zagrzeje mi się woda po ostrzeszej jeździe to jak wyłączę zapłon i wyciągnę kluczyk to wentylator chodzi jeszcze przez jakiś czas chłodząc płyn. Według mnie to może być wina jakiegoś czujnika co steruje pracą wentyatora lub termostatu.
[External Link Removed for Guests]

mazee

Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 24 lip 2008, 11:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: WPR/RST/SG
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: mazee »

to mnie teraz zaskoczyles :shock:
w takim razie mam cos uszkodzone (chyba na szczecie) bo juz chcialem przerabiac instalacje :mrgreen: jutro jade do mechanika z problemem odpalania to poprosze go zeby zerknal przy okazji na wentylator

OT...w pazdzierniku wracam do gliwic wiec chetnie zobacze jak to wyglada w Twoim aucie Karol ;)

Obał

Astro-maniak
Posty: 1065
Rejestracja: 17 lut 2008, 23:00
Imię: Bartek
Auto: Astra F, Mondeo Mk II
Silnik: X30XE, 1,8TD
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Piękne :)
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Obał »

tez mam dtl-a i tego nie mam
Obrazek

KeySee

Astro-maniak
Posty: 1873
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:52
Imię: Tomek
Auto: Honda Accord
Silnik: ictdi 2.2
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn/Nottingham

#7

Nieprzeczytany post autor: KeySee »

ja w benzyniaku X16SZR mam tak samo jak opisuje mazee.

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

mazee, W astrze F takie rozwiązanie jest standardem, i jest to kwestia stacyjki. Więc opinie osób z F-kami mogą być mylące bo z fotki wiedze ze to jest G :P a tam może być to inaczej rozwiązane.

Ale to i tak dziwne by było gdyby był ten układ zalezny od stacyjki jakoś specjalnie, bo to by oznaczało ze ktos go takim zrobił celowo.

Wg. mnie to jest kwestia jakiegoś przekaźnika.
[External Link Removed for Guests]

venom

Astro-maniak
Posty: 141
Rejestracja: 18 lis 2007, 14:41
Imię: Michael
Auto: V850
Silnik: B5252S
Województwo: śląskie
Lokalizacja: MCE
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: venom »

Mi się wydaje że to raczej standard w każdym samochodzie (nawet w 126p BIS).
Na zimnym silniku i wyłączonej stacyjce wyciągnij wtyczkę z włącznika termicznego w chłodnicy i zmostkuj - jak wiatrak ruszy (!uważaj żeby Cię nie wciągnęło!) to może być coś z tym oto włącznikiem.

[ Dodano: 2008-08-20, 21:57 ]
mazee pisze:w tej chwili, gdy temp. przekroczy 90 stopni wentylator zalacza sie po przekreczeniu kluczyka w stacyjce, w upalne dni musze siedziec w aucie po zgaszeniu silnika i czekac az wentylator przestanie pracowac,
To że wiatrak pracuje to nic nie daje - przecież tą schłodzoną ciecz rozprowadza pompa napędzana pracującym silnikiem ;)
Obrazek

X17DTL

Astro-maniak
Posty: 145
Rejestracja: 07 mar 2008, 19:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: X17DTL »

venom pisze:rozprowadza pompa
Tak ale termostat jest otwarty i wentylator powinnien chłodzić, nie wiem czy coś było robione w moim autku ale jak je kupiłem to tak juz było. Nawet w poltku mojego wujasa jak dał po garach i stanoł a temp. cieczy wskoczyła na czerwone i wyłączył silnik to wentylator chodził i chłodził ciecz .
[External Link Removed for Guests]

Zablokowany