Świece iskrowe oraz kable zapłonowe.

kiler530

Astro-maniak
Posty: 369
Rejestracja: 09 sie 2008, 20:16
Auto: Astra f Combi
Silnik: 1,6 SZR
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Ślesin
Kontakt:

Świece iskrowe oraz kable zapłonowe.

#1

Nieprzeczytany post autor: kiler530 »

Witam mam takie pytanie co dają przy świecach iskrowych co to za różnica 1 elektrodowe 2 elektrodowe a nawet 4 elektrodowe.
Tu mam taki link
[External Link Removed for Guests]
opel podaje ze orginalnie ma 2 elektrody a wy jakie macie świece i ile macie tych elektrod?
Ja mam ngk 1 eletrodowe jakoś narazie działają. I jakie kable polecacie oraz co ile sie wymienia te kable i świece.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-09-28, 16:42 ]
aha i jakie firmy polecacie a co wg was to totalna kiszka
Nie ważny jest samochód tylko kierowca

Awatar użytkownika
Andrew

ex-Staff
Posty: 2912
Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
Imię: Andrzej
Auto: Szwedzkie
Silnik: Fiata
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami

#2

Nieprzeczytany post autor: Andrew »

Nie wiem jak w innych modelach ale w astrach były stosowane dwa rodzaje świec. Modele przed liftingiem mają świece jednoelektrodowe na klucz 21 i można je bez problemu wkręcać ręką. Po lifcie stosowano już dwuelektrodowe na klucz 16 i są osłonięte metalową tuleją przez co nie da się ich wkręcić ręcznie. Co do kilku elektrod to chyba i tak nie powoduje jakichś zmian bo iskra i tak powstaje na jednej elektrodzie, jeśli chodzi o markę to używam NGK.
SAAB, born from jets, killed by assholes

kiler530

Astro-maniak
Posty: 369
Rejestracja: 09 sie 2008, 20:16
Auto: Astra f Combi
Silnik: 1,6 SZR
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Ślesin
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: kiler530 »

czyli jak mam na klucz 21 to te na 16 nie wejdą mi?
i jeszcze jedno czy ma jakies znaczenie świece niby lepsze do gazu czy cos
czy to ściemka?
Nie ważny jest samochód tylko kierowca

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: dresat »

kiler530, Nigdy nie kombinowałem ze "świecami do gazu"; zawsze wymieniam na oplowskie z niebieskim paskiem i pomykam dalej. ;)
myśleć...też bym umiał!

Awatar użytkownika
Andrew

ex-Staff
Posty: 2912
Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
Imię: Andrzej
Auto: Szwedzkie
Silnik: Fiata
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami

#5

Nieprzeczytany post autor: Andrew »

kiler530 pisze:czyli jak mam na klucz 21 to te na 16 nie wejdą mi
nie da rady bo w 16 jest mniejszy gwint. Słyszałem, że właśnie jednoelektrodowe są lepsze do gazu, że niby dają lepszą iskrę, ale jak to jest w rzeczywistości to nie wiem. Najlepiej to byłoby to sprawdzić organoleptycznie ale to samobójstwo :mrgreen:
SAAB, born from jets, killed by assholes

Zablokowany