Opałówka

Ragnarok

Astro-maniak
Posty: 468
Rejestracja: 18 maja 2008, 3:31
Imię: Staszek
Auto: Mondeo Mk2 kombi
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

Opałówka

#1

Nieprzeczytany post autor: Ragnarok »

CO mozecie poiedziec o tankowaniu oleju opalowego do turbo diesla, jakie sa minusy dla silnika. Z tego co ja wiem to on niczym sie nie rozni prawie od ropy poza barwa i tym ze jest suchy, ale wystarczy dolac miolu i jest ok. Czy napepwno?

Grzana_Pl

Przedstawiciel Regionu
Posty: 770
Rejestracja: 20 mar 2008, 18:45
Imię: Grzesiek
Auto: Astra G Caravan/Volvo S60
Silnik: Y20DTH
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn/Szczytno/Ostrołęka
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Grzana_Pl »

Jeszcze nie słyszałem, o czymś takim żeby opałówkę lać zamiast ON.
Owszem zamiast diesla do poloneza koleś zalewał olej z biedronki to to było ale takich cudów nie widziałem.

graba

Astro-maniak
Posty: 770
Rejestracja: 26 maja 2007, 17:16
Imię: Piotrek
Auto: Astra G
Silnik: Z14XEP
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Słupsk

#3

Nieprzeczytany post autor: graba »

kiedys zgadałem się z kolesiami w Aso Opel w Slupsku wlasnie o oleju opałowym

był klient, który kupil nowiutką Zafirę w dieslu i przez rok czasu jexdził tylko i wyłącznie na opale.

Silnik pojeżdził tylko rok...do remontu. koles stracił gwarancję i wydal 5 tys. na remonty w ASO

także z tego co wiem to nie polecam bo szybko zarżniesz silnik
Jeżeli trzeci dzień z kolei nie chce ci się pracować, to znaczy, że już środa ;)

salus1973

Astro-maniak
Posty: 137
Rejestracja: 16 lip 2008, 16:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: salus1973 »

Opał jest w miarę tolerowany w starszych wolnossących dieselach, natomiast w nowszych silnikach to co potencjalnie zaoszczędzisz na paliwie z nawiązką zostawisz u mechanika.A przy tym czy jazda i zastanawianie się czy jakiś organ kontrolny zatrzyma Cię , wsadzi ci wężyk do zbiornika a później dowali grzywnę jest opłacalne?
DKW F- 102>>FSO 1500>>AUDI 80 1,6>>VW GOLF I 1,6>>FSM 126p>>VW GOLF II 1,6>>FIAT TIPO 1,4>> OPEL ASTRA F 1,6 8V CARAVAN>>jest CHRYSLER GRAND CARAVAN

Ragnarok

Astro-maniak
Posty: 468
Rejestracja: 18 maja 2008, 3:31
Imię: Staszek
Auto: Mondeo Mk2 kombi
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Ragnarok »

Wiec tak rozwoze pizze i nie chce dodawac i interesu ;P
poruszam sie peudeotem z 91 roku SRD Turbo i wsumie na opale jezdzi bez wiekrzych roznic. Boje sie tylko o turbinke, przez co sie zastanawiam czy dolewajac Mixolu aby zredukowac prawdopodobienstwo jej uszkodzenia.

zbynio_s

Astro-maniak
Posty: 466
Rejestracja: 09 paź 2007, 20:14
Imię: Zbigniew
Auto: Vectra B kombi + Peugeot 406 1,9 TD
Silnik: X25XE
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Dys k.Lublina

#6

Nieprzeczytany post autor: zbynio_s »

Powiem tak swego czasu w mojej byłej firmie wszystkie auta latały na oranżadzie, przebiegi miesięczne od 10k km do 15 k km i nic sie z nimi nie działo. Oczywiście były to diesle starszej generacji 97 w górę zarówno wolnossące jak i uturbione. Co do nowych diesli to raczej bym nie próbował za dużo jest do stracenia a zarówno pompo wtryski jak i Common Rally jest bardzo wrażliwe na jakość paliwa.
Ragnarok, jeżeli chodzi o turbinę to nie wiem w czym ma pomóc ten mixol, bo ona jest smarowana z układu smarowania silnika, bardziej obawiał bym się o pompę wtryskową i same wtryski.

Ragnarok

Astro-maniak
Posty: 468
Rejestracja: 18 maja 2008, 3:31
Imię: Staszek
Auto: Mondeo Mk2 kombi
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Ragnarok »

No a diesle smarowane sa po czesci paliwem. I wlasnie nie dolalem miolu i po sporej ilosci km mi prawie wysiadla rurbina, nie wiele brakowalo zeby sie zatarla na stacji dolalem mixolu, przejechalme troche delikatnie i juz wszysto jest ok ;D

zbynio_s

Astro-maniak
Posty: 466
Rejestracja: 09 paź 2007, 20:14
Imię: Zbigniew
Auto: Vectra B kombi + Peugeot 406 1,9 TD
Silnik: X25XE
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Dys k.Lublina

#8

Nieprzeczytany post autor: zbynio_s »

Z tego co się orientuję to w dieslach paliwem smarowane są pompy wtryskowe i wtryskiwacze, o smarowaniu paliwem turbiny pierwsze słyszę.

riko

Astro-maniak
Posty: 199
Rejestracja: 28 lut 2008, 22:41
Imię: Ryszard
Auto: Astra g kombi
Silnik: 1.6/16v lpg
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Budy Barcząckie
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: riko »

W kadecie 1.6 diesel jeżdziłem na opale 50/50 mieszanym ze zwykłym olejem napędowym i jakoś jechał.Mało tego na dodatek lałem czasem olej rzepakowy z biedronki[po całej bańce 5litrów]i terz dawał kadecina radę i nie czuł silnik zbytniej różnicy.Jedynie po rzepaku śmierdziało za mną plackami nawet jeśli tankowałem kolejny raz zwykłe paliwo,dlaczego?ponieważ olej rzepakowy opada na dno zbiornika i jest pierwsze zasysane do spalania...Wniosek jest jeden-jeżeli już coś mieszać to tylko w połowie i nie na zimę bo te kombinowane oleje gęstnieją w układzie podczas mrozów i jest przez to utrudniony rozruch...
Caravan do końca...

kola

Astro-maniak
Posty: 204
Rejestracja: 10 lis 2007, 22:08
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: kola »

Koledzy z tego co wiem to jeżdżenie na opale jest nielegalne...ale dopóki nie złapią to jest ok.Ja miałem już 3 kontrole na diesla,ale to w Niemczech było.Tak że na opale za granicę lepiej się nie wybierać.

Zablokowany