Glosna praca chyba to skrzynia biegow.

karola44-81

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Połaniec
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: karola44-81 »

Ja to jeszcze ci podsune pomysl ze zrzuceniem na chwile paska od pompy wspomagania. Moze to ona tez tak halasowac jak mowisz metal o metal.
Ale z drugiej strony caly czas temat sie kreci obok wcisnietego sprzegla. Ale lozysko oporowe jak masz puszczone sprzeglo to nie jestobciazone. Wtedy jezeli ma luz( podobnie jak docisk) to moze halasowac. Jak wcisniesz sprzeglo to wtedy cala sila spiera sie na lozasku docisku. Tam sa ogromne naprezenia. Wtedy wszelki eminimalne luzy moga si eniwelowac i ni ema co halasowac. Ja tak to sobie tlumacze.
Pewnie w tym momecie zaprzeczylem wogole teorii o wymianie oleju. No ale olej max 50 zl to nie nowe sprzeglo za 500 zl.Sam juz nie wiem.

KeySee

Astro-maniak
Posty: 1873
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:52
Imię: Tomek
Auto: Honda Accord
Silnik: ictdi 2.2
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn/Nottingham

#12

Nieprzeczytany post autor: KeySee »

Co do łożyska oporowego słyszałem teorię troszkę inną. A mianowicie, że hałasuje jak jest sprzęgło wciśnięte. Ale to może ja coś źle zrozumiałem i przekręciłem na swoje.
Tak sobie pomyślałem, że jeszcze chyba podjadę sobie do warsztatu kuzyna i zobaczę co mi powiedzą jego mechanicy.
Pomysł z paskiem wspomagania, nie pomyślałem o nim. A w jaki sposób on by mógł hałasować? I co by wówczas miało do tego sprzęgło?

karola44-81

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Połaniec
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: karola44-81 »

No wlasnie do sprzegla nic. Ale mi pompa halasowala. Slychac ja bylo jak cholera az pewnego dnia poprostu oska razem z kolem pasowam prawie wyleciala.
Ale do sprzegla nie ma to nic . Wiesz tonacy brzytwy sie chwyta.

Marcovip

Astro-maniak
Posty: 155
Rejestracja: 13 wrz 2007, 16:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: Marcovip »

Witam. Temat sie rozwinoł a u mnie wciąż zauważalne inne kolejne zjawiska związane z ta sprawą. No więć u mnei ten dzwięk to brzmi jakby lużna pokrywa metalowa stukała gdzieś. Teraz im dlużej jeżdze zauważam ze puszczając sprzegło to dość poźno załapuje bieg prawie przy koncówce puszcoznego sprzegła a nawet na koncu tak dziwnie delikatnie odskoczy.Przypomne ze ten dzwięk wystepuje gdy jest rozdgrzany silnik i oraz gdy jest na biegu jałowym. Gdy wcisnie sie sprzegło już teog nie ma. Dobrze by bylo wiedzieć co mniej wiecej trzeba zrobic by nie wymieniać czegoś kosztowengo nie potrzebnie. Pozdro

karola44-81

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Połaniec
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: karola44-81 »

Marcovip ot bardzo dokladnie opisales problem sprzegla. Tyle ze nie mam pojecia co jest za to odpowiedzialne. Czy wlasnie tylko lozysko/ mechanizm wysprzeglajacy, czy wogole cale sprzeglo do wymiany.

Co do oleju i dzwieku jaki slysze to w zasadzie nie chodzi mi o sprzeglo w tym momecie. Ale nie wykluczam ze np na 5 biegu sprzeglo wpada w jakis rezonans i przenosi sie to na cale autko jakby jakies tryby ciezko chodzily.

Kolejna opcja jaka obstawiam w moim przypadku to poprostu juz konczace sie lozysko w kole przednim, lub na wyjsciu przegubu wewnetrznego. Chyba jezeli juz to wlasnie ten przegub. Bo jakby w kole to na zakretach zmenialo by sie. A tu jakby ciagle jednostajny dzwiek.

[ Dodano: 2008-11-10, 14:20 ]
Czesc. Teoria z lozyskiem w kole przednim potwierdzila sie. W sobote robile zawieszenie w asterce. Wymienialem koncowki drazkow, silentbloki, poduszki amortyzatorow i lozyska do nich. Granda roboty. Szczescie ze kolega zalatwol mi profesjonalny sciskacz do sprezyn.

Ale nie o tym :) .
Jak juz mialem wyciagniety caly MCperson i wyciagniety przegub z piasty to sprawdzalem lozysko. I sumialo dos ostro z prawej strony. Z lewej jeszcze nic nie bylo slychac.
Cholera ze nie wiedzialem ze sa tammontowane 3 typy lozysk. Podobno sa dostepne o srednicy zewnetrznej 64mm, 66mm, 72mm. Wewnetrzna ro 34mm wysokosc lozyska 37. Takie dane udalo mi sie wyszukac. Jakbym wiedzial to bym dokonal pomiarow na pacjecie. A teraz szukaj wiatru w polu. A drugi raz tylko na pomiar nie chce mi sie rozbebeszac wszystkiego.

Pytania. Czy to prawda ze sa 3 typy?
Jakie u mnie bedzie ?? 1,7DR sedan rok 1992, ABS, kola 14", hamulce wentylowane.

Po skreceniu wszystkiego jednak ten halas z lozyska sie nasilil niz bylo poprzednio. Nastepne kroki lokalizacji halasu bede robil po wymianie lozysk w obu kolach. Oleju narazie w skrzyni nie wymienilem bo i tak zawieszenie kosztowalo mnie prawie 300 zl.

[ Dodano: 2008-11-10, 14:25 ]
Co do tych lozysk. Postanowilem ze zainwestuje na przyszlosc i kupie SKF. Moze wiecie jakie oznaczenia maja lozska SKF montowane w naszych niuniach?? Na allegro widze w tej chwili jedno pod szyldem skf ale za 97 zl :shock: . Gosc sprytnie zdjecie zrobil bo nie widac numerow i nie podal wymiarow. Jakbym mial numery to spokojnie moglbym sie dowiedziec u dystrybutorow SKF na Polske ile u nich takie chodza. Moz euda sie kupic duuuzo taniej w zwyklym sklepie z lozyskami. No przeciez to ni eprom kosmiczny tylko poczciwy stary opel ze zwyklymi lozyskami.

[ Dodano: 2008-11-10, 15:14 ]
Jednak dalo sie znalesc. Ale i tak nie bardzo rozwiazalo to moj problem.
dane z [External Link Removed for Guests]

Samochód do zestawu
Producent samochodu OPEL
Model główny ASTRA F (56_, 57_), 1991-09 - 1998-09
Model podrzędny 1.7 D, 1992-07 - 1998-09, 60 HP
Kod silnika 17 DR
Pojemność 1700 cc
Grupa produktów Wheel bearing kits & Wheel bearing and brake kits
Wynik wyszukiwania = Brak dostępnych zestawów! Zestaw nie jest juŜ produkowany!
Oznaczenie zestawu Pozycja Uwagi
VKBA 3410 Front axle Bearing 39x74x39 mm
VKBA 736 Front axle Bearing 39x72x37 mm
VKBA 3422 Rear axle Except ABS
VKBA 3409 Rear axle With ABS

Jak widac sa 2 typy na przod. Sklaniamsie do VKBA 736 bo wychodzi ze jest blizsze kadetowi , model 3410 podchodzi tez do Omegi to pewnie to odpada.
Moz ektorys z was wymienial i powie cos wiecej??

Znalazlem tez zamienniki:
SKF No: VKBA 736
FAG No: 713 6441 70
FEBI No: 03189
KAGER No: 83-0117
RUVILLE No: 5315
SWAG No: 40 90 3189
MAGNETI No: 361111181572, KKR1572, R153.15
OPTIMAL No: 201 032
CX No: CX011
Nr. oryginalny:
Opel - 16 03 191
Opel - 90486460


SKF No: VKBA 3410
FAG No: 713 6441 90
FEBI No: 04838
KAGER No: 04838
RUVILLE No: 5326
SWAG No: 40 90 4838
MAGNETI No: 361111182932, KKR2932, R153.26
OPTIMAL No: 201 228
CX No: CX219
Nr. oryginalny:
Opel - 16 03 196
Opel - 90510542

Zablokowany