czy ekonomiczny? przy bardzo spokojnej jeździ to 6,5-7,5... ale jak troszkę dynamiczniej (ale nie ostro) to już 8,5 łyka... ale na trasie bardzo fajny 4,5-5,5 więcej to tylko przy bardzo wysokich prędkościachwencik pisze:ekonomiczny silnik
Diesle są aż tak wadliwe?
-
- Posty: 834
- Rejestracja: 26 wrz 2007, 21:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warsaw by Night
- Kontakt:
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 21 mar 2007, 12:22
- Imię: pio
- Auto: Corsa C
- Silnik: Z14XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
na pewno moja skoda fabia 1,4TDI pali podobnieBertone84 pisze:czy ekonomiczny? przy bardzo spokojnej jeździ to 6,5-7,5... ale jak troszkę dynamiczniej (ale nie ostro) to już 8,5 łyka... ale na trasie bardzo fajny 4,5-5,5
5l w trasie 6,5 w mieście i to przy normalnej jeździe bo ostro się nie da
więc biorąc pod uwagę pojemność i moc to super ekonomiczny
[External Link Removed for Guests]
- wesoł
- Posty: 4898
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
4,5 L w 2.2 DTi to raczej nie do osiagniecia. Tak jak podaja ze 1.9 TDI tez spala 4 L. Bajki jak nic. 2.0 czy 2.2 pali podobnie no moze ciutke wiecej spali 2.2 ale to tez zalezy od stylu jazdy. Mozna sialo przyjac ze DTI spali od 6 do 7 w cyklu mieszanym. No chyba ze ktos zamula strasznie i jezdzi 50 km/H na 4 czy jeszcze lepiej na 5 biegu co spowoduje wybicie panewek w najblizszym czasie. A jak sie jeszcze ma kolo dwumasowe to tez zrobi papa.
Golfem TDI smigam teraz i troszke mnie spala jak AG 2.0DTL ale buta ma duzo lepszego. Wychodzi mi mniejwiecej jakies 5,6L a silnik ama sprawny w 100%
Golfem TDI smigam teraz i troszke mnie spala jak AG 2.0DTL ale buta ma duzo lepszego. Wychodzi mi mniejwiecej jakies 5,6L a silnik ama sprawny w 100%
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 26 maja 2008, 21:14
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Powiem tak, 200 km polecieć to z kasprowego przy tym silniku chyba że licznik przekłamuje o około 20 %, no i 6,5 litra przy bardzo szybkiej jeździe to też wynik z kosmosu.pio555 pisze:Ja jako użytkownik diesla i benzyny napiszę tak
mam dwa auta Astra F Caravan 1,6 benzyna X16SZ 71KM i Skodę Fabia 1,4 TDI kombi 70KM
robię rocznie ok 30tyś km.(teraz Skodą wcześniej Astrą)
moje wnioski:
astra średnie spalanie ok 7l PB
skoda średnie spalanie ok 6l ON
TDI masakryczne głośne a powyżej 120 to już dramat,Vmax 170 realna prędkość przelotowa 120-130 powyżej tego to już smok (na autostradzie przy średniej 150 zechlał 8l ON)
nigdy nie spaliła mniej niż 5 l mimo ,że instrukcja przewiduje 3,9l
Astra na PB dużo cichsza,da rade i 200km polecieć a spalanie przy b szybkiej jeździe ok 6,5 l w mieście 8 l/100km
ja osobiście uważam,że w dzisiejszym czasach nie ma sensu przepłacać za diesle oczywiście nowe bo kasa dopłacona zwróci za x-lat a koszty serwisu,części są sporo większe niz w benzynie
Nic nie zmieni faktu iż Diesle są bardziej ekonomiczne jeśli chodzi o spalanie paliwa, bardziej wytrzymałe od jednostek benzynowych (wszystkie Tiry jeżdżą na dieslu nie bez przyczyny) oraz są zazwyczaj bardziej elastyczne co przekłada się na frajde z jazdy. Sam zjeździłem kilka benzyniaków, obecnie mam diesla i już raczej do benzyny nie wróce. Miałem Astre 1.6 SZR w automacie i paliła mi po mieście minimum 11 l benzyny a zimą potrafiła spalić i 14-15 więc o ekonomice nie ma tu mowy, osiągi były bardzo przeciętne. Diesel 1,7 Isuzu jeździ jak ,,szatan'' spala max 6 litrów ON i to dla mnie jest wyznacznik, a wszystkie rozwiązania z LPG po paru autach z tym ,,wynalazkiem'' odpadają, ZAWSZE są to kłopoty, raz mniejsze raz większe, ale zawsze kłopoty.
Pozdrawiam.
A i jeszcze coś, odnośnie awaryjności silników diesla, są jednostki fabrycznie nieudane i takich trzeba się wystrzegać, jak kupować diesla to uznanego na rynku (w przypadku Opla to jednostki isusu i nowe Fiatowskie Common Raile CDTI) , jak się poszuka i kupi coś zadbanego to zapomi się o naprawach, oczywiście dieslem trzeba też umieć jeźdizić, nie wkładać mu na zimno i nie gasić odrazu po bardzo szybkiej jeździe, tankować na sprawdzonych stacja, nie lać Bio syfu i innych wynalazków , dbać o wymianę filtrów,oleju oraz okresowo rozrządu i tyle. Stare powiedzenie sprawdza się tu zawsze - JAK DBASZ TAK MASZ
-
- Posty: 834
- Rejestracja: 26 wrz 2007, 21:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warsaw by Night
- Kontakt:
- major_25
- Posty: 672
- Rejestracja: 24 lip 2007, 11:00
- Imię: Tomek
- Auto: brak
- Silnik: brak
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
Potwierdzam jest to możliwe, moze nie w tym akurat silniku ale Altea 1.9 TDI przy ekonomicznej jeździe ( czyli 90km/h do 100 km/h ) można zejść do 4,5 litra.Bertone84 pisze:wesoł napisał/a:
4,5 L w 2.2 DTi to raczej nie do osiagniecia.
zapraszam kolegę na jakąś trasę, wsiądziesz, przejedziesz się ze mną i zobaczysz że się da. Jazda z prędkością 90-100km/h i masz spalanie rzędu 4,5l
Ja osobiście na trasie blisko 400 km, z sporą ilością wyprzedzania tirów gdzie przepisy sie chowają i jazdą tak 110 km/h osiagnołem spalanie ( i to dwa razy ) w granicach 4.9-5.2 litra...
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 834
- Rejestracja: 26 wrz 2007, 21:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warsaw by Night
- Kontakt:
rozmawiamy o tym, że jest to możliwe aby osiągnąć takie spalaniemajor_25 pisze:Michale ale rozmawiajmy o spalaniu przy jeździe standardowej. Bo nie uwierzę że jeździsz 90km/h w trasie
staram się nie przekraczać zbytnio przepisów i na razie na trzech trasach jakich jechałem (Września - Warszawa, Warszawa-Radom-Warszawa oraz Warszawa-Łódź-Warszawa) spalił mi odpowiednio 5,8 (testowanie na autostradzie), 5,4 oraz 5,2l na 100km
- wesoł
- Posty: 4898
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Etam. To ja powiem wam ze w mieszanej jezdzie moj golf MK4 AHF 110KM spalil mi teraz pol baku( 25-26L) i zrobilewm 500 km. Kuzyn tez mial takiego gofra i mowil ze raz jechal do Berlina to wciagnal 4L/100km. Jednak to sa bajki jesli chodzi to co sie odnotowuje w zyciu codziennym. To tak jak kolesia ojciec kupil saxo z silnikiem 1.0 bo mial palic malo a w miescie pali 10-11L bo trzeba dusic zeby ruszyc a w trasie zejdzie do 4,5-5 L ale jedzie 95km/h, nic nie wyprzedza bo i tak niedalby rady i nie robi zadnych gwaltownych ruchow w stylu hamowanie przyspieszanie- poprostu sie snuje. W przyrodzi enic nie ginie i sie nie pojawia z nikad tak tez za wielkich roznic miedzy diesalami nie bedzie. NAwet chlopaki z silnikami 1.4 czy 1.2 TDI w vagach tez mowia ze nie sa wcale ekonomiczne bo pali 5L czyli prawie tyle co 1.9 ale ma nie 65 czy 72 KM tylko 110 130 czy 150 KM.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG