Hydrauliczne kompensatory luzu zaworów

ja37

V.I.P.
Posty: 6031
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#11

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

No ja mam 8V, pewnie cię myli podpis :mrgreen:
Tyle mozna uzyskać ze starego dobrego c20ne, a jeszcze będę jechał na strojenie :lol:

Lodówa

Astro-maniak
Posty: 169
Rejestracja: 05 paź 2008, 1:58
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Lodówa »

ja37, A może gsi ma mocniejsze sprężyny zaworowe, lub inaczej zbudowane popychacze?? Swoją drogą - strojenie? Masz turbinkę?

ja37

V.I.P.
Posty: 6031
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

No dobra, pospamujemy.
8V i 16V mają inne popychacze.

Wszystkie 8V 1,8 i 2,0 mają takie same popychacze, ale czy sprężyny to nie wiem, na oko wyglądaja tak samo.
Z drugiej strony masy zaworów sie różnią, wiec może i jest różnica w sprężynach?

Co do strojenia, to muszę, bo moje 8V jeździ na kompie i osprzęcie z c20xe :m

Turbinki nie mam.......jeszcze ;)

AndrewB

Astro-maniak
Posty: 159
Rejestracja: 05 sie 2008, 19:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: AndrewB »

Czy ktos wie jak sprawdzic hydrauliczne kasatory luzu? Poniewaz glowica jest sciagnieta a ktorys z zaworow mi klupal powiedzcie panowie jak sprawdzic ktory?

Usunięty użytkownik 3235

#15

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Przeniosłem i scaliłem temat związany z kompensatorami luzu zaworów

Jednocześnie odpowiem na pytanie. Jeśli kompensatory/szklanki masz wymontowane i olej z nich wyciekł to podejrzewam, że nie sprawdzisz ich. Co innego gdybyś chciał je sprawdzić chwilę po wyjęciu (wtedy olej w nich by był). Wtedy powinny dać się ciężko ścisnąć, natomiast jeśli oleju w nich nie ma lub jest go mało to uważam, że nie ma sensu ich sprawdzać bo nie będzie oporu stawianego przez olej

kolodeus

Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 25 kwie 2008, 22:51
Imię: Łukasz
Auto: Astra F
Silnik: X16SZ
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Wilczyce-Rzeszów
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: kolodeus »

A jezeli mamy uszkodzony, swiezo wyjety z silnika kompensator, to oznaką jego uszkodzenia bedzie zbyt mała siła wystarczajaca do scisniecia czy zupełny brak oleju w środku??
No a jest jakas metoda aby poznac który kompensator klepie bez rozbierania całej głowicy?

pzdr

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Glowicy nie trzeba sciagac zeby wyciagnac te popychacze hudrauliczne. ||Jesli sie je da scisnac dosc mocno to znaczy ze sa do bani z jakiegos powodu9 albo zapchane albo przepuszczaja olej.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

robert1114

Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 24 mar 2008, 18:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: chorzow
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: robert1114 »

czy da sie wymienic szklanki nie sciagajac wałka jesli nie to jak sciagnac wałek a potem go powymianie szklanek załorzyc zeby było ok chodzi o ustawienia czyli rorząd
czy jakos tak ???
uli

Zablokowany