2.0 DTI i 2.0 DTH - Auto Świat Nr 43 z 2008 r. (wkładka)

bush Nie określono
Awatar użytkownika
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 20 paź 2008, 13:45
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontaktowanie:

2.0 DTI i 2.0 DTH - Auto Świat Nr 43 z 2008 r. (wkładka)

Nieprzeczytany post #1 autor: bush » 20 paź 2008, 14:04

Witam. Jestem na tym forum świeży bo wcześniej miałem inny samochodzik.. ale do rzeczy. Wpadła mi dzisiaj w ręce wkładka z Auto Świata - Poradnik ekspoatacyjny dla właścicieli aut Opla.. i tam na dole na stronie Astry czytam- Oznaczenie modelu 2.0 DTI, rocznki - 1999 - 03 itd. ale chodzi mi o moment obrotowy 205 Nm przy 1650 obrotów (myślę sobie-mało w instrukcji było więcej) lecę dalej na stronę vectry i tam 2 modele - 2.0 DTI i 2.0 DTH pierwszy to ten sam co na stronie astry a drugi (2.0DTH) 230 Nm przy 1950 obrotów.. więc wychodzi na to,że mam 205 Nm przy 1650, a nie jak w instrukcji 230 przy 1950.. (tylko mi ciągnie od 1950 bo wcześniej to muł.. Nie wydaje mi się,że taki temat był - podobne owszem ale bez konkretów.. Chciałbym żeby wypowiedzieli się fachowcy w tym temacie jak to jest na prawdę..

Struna Nie określono
Klubowicz AKP
Posty: 1562
Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
Imię: Artur
Auto: AG
Silnik: Y20DTH
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

Nieprzeczytany post #2 autor: Struna » 20 paź 2008, 18:23

Zacznijmy od tego że 2.0 DTI i DTH to to samo. Albo coś źle Ci się przeczytało, albo jakiś redaktor źle napisał, bo to też zdarza się wcale nie rzadko. Y20DTH (oznaczenie z klapy 2.0 DTI lub DTI_16V) ma 230 Nm.
[align=center]Obrazek[/align]

bush Nie określono
Awatar użytkownika
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 20 paź 2008, 13:45
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #3 autor: bush » 20 paź 2008, 22:45

Wg tego co tu przeczytałem na forum oczywiście.. na klapie DTI a silnik Y2.0DTH owszem.. tylko z tej wkładki wynika,że w astrach tego silnika nie montowali tylko ten słabszy (tzn oni zasugerowali ,że na klapie DTH - tak mi się wydaje - wszystko jak w moim pierwszym poście).. i nie przywidziało mi się;> może warto się zagłębić w temat bardziej i czy czasem Ci z Auto Świata nie mają racji.. Ogólnie widzę brak zainteresowania tematem, spodziewałem się większej reakcji.

major_25 Nie określono
Awatar użytkownika
Przyjaciel forum
Posty: 672
Rejestracja: 24 lip 2007, 11:00
Imię: Tomek
Auto: brak
Silnik: brak
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #4 autor: major_25 » 21 paź 2008, 11:01

bush pisze:tylko mi ciągnie od 1950 bo wcześniej to muł..


bo tak jest.... bo od ok. 1800-1900 włącza się turbina i wtedy się zaczyna rozpędzać
Obrazek

bush Nie określono
Awatar użytkownika
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 20 paź 2008, 13:45
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #5 autor: bush » 21 paź 2008, 11:21

no właśnie wiem i dałem przykład ale wg AŚ nikt w Astrze nie powinien mieć tego silnika.. Z całym szacunkiem dla Auto Świata zainteresowało mnie co piszą na temat tego silnika i chciałbym się dowiedzieć skąd to biorą i jaka jest prawda (przypominam,że rozchodzi się o oznaczenie DTI/DTH i moment obrotowy 205/230 Nm).. Póki co dzięki za odpowiedzi, ale zachęcam,żebyście rzucili okiem na to co tam jest..

[ Dodano: 2008-10-22, 11:02 ]
Cóż widzę,że albo nikt nie wie jak to jest z tym momentem, albo nikogo nie interesuje ten parametr a to on właśnie czyni jazdę przyjemną - im większy moment tym mocniej wciska w siedzenie a wyprzedzanie trwa chwilę - w przypadku diesli bez większego kręcenia silnika na obroty.. dodam jeszcze,że niby tamten silnik miał oznaczenie X20DTH i w vectrach wycofali go w 2000 roku a w astrach pozostał to 2003..

Struna Nie określono
Klubowicz AKP
Posty: 1562
Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
Imię: Artur
Auto: AG
Silnik: Y20DTH
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

Nieprzeczytany post #6 autor: Struna » 22 paź 2008, 11:37

bush, ja może dziś wyskoczę do kiosku po ten nr AŚ. A co do silnika. X20DTH nie był nigdy montowany w Astrach. W Astrach od 2000 roku był tylko Y20DTH. Dlatego może ten X20DTH ma 205Nm, ale nie ma on nic wspólnego z Astrą.

X20DTH spełniał Euro2, natomiast Y20DTH spełnia Euro3.
[align=center]Obrazek[/align]

bush Nie określono
Awatar użytkownika
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 20 paź 2008, 13:45
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #7 autor: bush » 22 paź 2008, 15:37

no właśnie oni tak napisali,że był montowany w astrach.. napisałem do AŚ ale chyba mnie olali.. tam jest wiele ciekawych rzeczy, z którymi bym się nie zgodził ale trzeba wziąć pod uwagę.. tam jest taka drobna historyjka:

"Dwulitrowy turbodiesel, oferowany od końca 1996 r., wykorzystuje wtrysk bezpośredni paliwa. Była to pierwsza tego typu konstrukcja w Oplu klasy średniej. (akurat jest to o vectrze) Na tle wielu jednostek z końca lat 90 nowością było zastosowanie 16-zaworowej głowicy. Wyposażone w nia silniki rozwijają moc 82 (oznaczenie X20DTL) oraz 101 KM (X20DTH). W 2000 r. zaprzestano produkcji słabszej wersji, a mocniejsza odmiana przeszła drobne modyfikacje (zmieniono oznaczenie na Y20DTH)."

to cytat z tej wkładki w AŚ. poprostu trzeba zobaczyć ta wkładkę i tabelkę z silnikami i danymi..

elo Nie określono
Awatar użytkownika
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 25 maja 2008, 9:15
Lokalizacja: koło Wroclawia
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #8 autor: elo » 01 lis 2008, 18:44

Było już kilka razy na forach oplowskich, ale może na tym nie.
X20dth - montowany tylko w Vectrze - 205 Nm,
Y20dth - montowany od roku modelowego 2000 (czyli produkcja już w roku 1999) w Astrze II - 230 Nm
Obydwa mają na klapie oznaczenie DTI_16V (nie DTL, jak to ktoś kiedyś sugerował :roll: ).
KTK # 30

bush Nie określono
Awatar użytkownika
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 20 paź 2008, 13:45
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #9 autor: bush » 13 lis 2008, 20:46

Oki dzięki Panowie za zainteresowanie. Pozdrawiam


Wróć do „Ogólne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości