2.0 DTI i 2.0 DTH - Auto Świat Nr 43 z 2008 r. (wkładka)
- bush
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 paź 2008, 13:45
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
2.0 DTI i 2.0 DTH - Auto Świat Nr 43 z 2008 r. (wkładka)
Witam. Jestem na tym forum świeży bo wcześniej miałem inny samochodzik.. ale do rzeczy. Wpadła mi dzisiaj w ręce wkładka z Auto Świata - Poradnik ekspoatacyjny dla właścicieli aut Opla.. i tam na dole na stronie Astry czytam- Oznaczenie modelu 2.0 DTI, rocznki - 1999 - 03 itd. ale chodzi mi o moment obrotowy 205 Nm przy 1650 obrotów (myślę sobie-mało w instrukcji było więcej) lecę dalej na stronę vectry i tam 2 modele - 2.0 DTI i 2.0 DTH pierwszy to ten sam co na stronie astry a drugi (2.0DTH) 230 Nm przy 1950 obrotów.. więc wychodzi na to,że mam 205 Nm przy 1650, a nie jak w instrukcji 230 przy 1950.. (tylko mi ciągnie od 1950 bo wcześniej to muł.. Nie wydaje mi się,że taki temat był - podobne owszem ale bez konkretów.. Chciałbym żeby wypowiedzieli się fachowcy w tym temacie jak to jest na prawdę..
-
- Posty: 1562
- Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
- Imię: Artur
- Auto: AG
- Silnik: Y20DTH
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- bush
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 paź 2008, 13:45
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Wg tego co tu przeczytałem na forum oczywiście.. na klapie DTI a silnik Y2.0DTH owszem.. tylko z tej wkładki wynika,że w astrach tego silnika nie montowali tylko ten słabszy (tzn oni zasugerowali ,że na klapie DTH - tak mi się wydaje - wszystko jak w moim pierwszym poście).. i nie przywidziało mi się;> może warto się zagłębić w temat bardziej i czy czasem Ci z Auto Świata nie mają racji.. Ogólnie widzę brak zainteresowania tematem, spodziewałem się większej reakcji.
- major_25
- Posty: 672
- Rejestracja: 24 lip 2007, 11:00
- Imię: Tomek
- Auto: brak
- Silnik: brak
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk
- Kontakt:
- bush
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 paź 2008, 13:45
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
no właśnie wiem i dałem przykład ale wg AŚ nikt w Astrze nie powinien mieć tego silnika.. Z całym szacunkiem dla Auto Świata zainteresowało mnie co piszą na temat tego silnika i chciałbym się dowiedzieć skąd to biorą i jaka jest prawda (przypominam,że rozchodzi się o oznaczenie DTI/DTH i moment obrotowy 205/230 Nm).. Póki co dzięki za odpowiedzi, ale zachęcam,żebyście rzucili okiem na to co tam jest..
[ Dodano: 2008-10-22, 11:02 ]
Cóż widzę,że albo nikt nie wie jak to jest z tym momentem, albo nikogo nie interesuje ten parametr a to on właśnie czyni jazdę przyjemną - im większy moment tym mocniej wciska w siedzenie a wyprzedzanie trwa chwilę - w przypadku diesli bez większego kręcenia silnika na obroty.. dodam jeszcze,że niby tamten silnik miał oznaczenie X20DTH i w vectrach wycofali go w 2000 roku a w astrach pozostał to 2003..
[ Dodano: 2008-10-22, 11:02 ]
Cóż widzę,że albo nikt nie wie jak to jest z tym momentem, albo nikogo nie interesuje ten parametr a to on właśnie czyni jazdę przyjemną - im większy moment tym mocniej wciska w siedzenie a wyprzedzanie trwa chwilę - w przypadku diesli bez większego kręcenia silnika na obroty.. dodam jeszcze,że niby tamten silnik miał oznaczenie X20DTH i w vectrach wycofali go w 2000 roku a w astrach pozostał to 2003..
-
- Posty: 1562
- Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
- Imię: Artur
- Auto: AG
- Silnik: Y20DTH
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- bush
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 paź 2008, 13:45
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
no właśnie oni tak napisali,że był montowany w astrach.. napisałem do AŚ ale chyba mnie olali.. tam jest wiele ciekawych rzeczy, z którymi bym się nie zgodził ale trzeba wziąć pod uwagę.. tam jest taka drobna historyjka:
"Dwulitrowy turbodiesel, oferowany od końca 1996 r., wykorzystuje wtrysk bezpośredni paliwa. Była to pierwsza tego typu konstrukcja w Oplu klasy średniej. (akurat jest to o vectrze) Na tle wielu jednostek z końca lat 90 nowością było zastosowanie 16-zaworowej głowicy. Wyposażone w nia silniki rozwijają moc 82 (oznaczenie X20DTL) oraz 101 KM (X20DTH). W 2000 r. zaprzestano produkcji słabszej wersji, a mocniejsza odmiana przeszła drobne modyfikacje (zmieniono oznaczenie na Y20DTH)."
to cytat z tej wkładki w AŚ. poprostu trzeba zobaczyć ta wkładkę i tabelkę z silnikami i danymi..
"Dwulitrowy turbodiesel, oferowany od końca 1996 r., wykorzystuje wtrysk bezpośredni paliwa. Była to pierwsza tego typu konstrukcja w Oplu klasy średniej. (akurat jest to o vectrze) Na tle wielu jednostek z końca lat 90 nowością było zastosowanie 16-zaworowej głowicy. Wyposażone w nia silniki rozwijają moc 82 (oznaczenie X20DTL) oraz 101 KM (X20DTH). W 2000 r. zaprzestano produkcji słabszej wersji, a mocniejsza odmiana przeszła drobne modyfikacje (zmieniono oznaczenie na Y20DTH)."
to cytat z tej wkładki w AŚ. poprostu trzeba zobaczyć ta wkładkę i tabelkę z silnikami i danymi..
- elo
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 maja 2008, 9:15
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: koło Wroclawia
- Kontakt:
- bush
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 paź 2008, 13:45
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt: