Chce kupic Astre II - jaka??
Chce kupic Astre II - jaka??
Witam.
Tak jak w temacie. Waham sie tylko miedzy silnikami benzynowymi i diesla - przy czym wole raczej diesla. I teraz, jakie sa wersje tych silnikow, pojemnosci, moce, momenty i jak z awaryjnoscia?
Dzieki
Tak jak w temacie. Waham sie tylko miedzy silnikami benzynowymi i diesla - przy czym wole raczej diesla. I teraz, jakie sa wersje tych silnikow, pojemnosci, moce, momenty i jak z awaryjnoscia?
Dzieki
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
co do awaryjności diesli to nie powiem za dużo
ja osobiście szukałbym silnika Y20DTH czyli 2.0DTi
w astrze g jest kilka silników diesla
1998-1999 - X17DTL
Moc maksymalna 50 kW (68 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4500 obr/min
Moment maksymalny 132 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 1800...3250 obr/min
2000-2003 - Y17DT (isuzu)
Moc maksymalna 55 kW (75 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4400 obr/min
Moment maksymalny 165 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 1800...3000 obr/min
do XII 1999 X20DTL lub Y20DTL 2.0 Di 16V
Moc maksymalna 60 kW (82 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4300 obr/min
Moment maksymalny 185 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego
- silnik X20DTL 1800...2500 obr/min
- silnik Y20DTL 1500...2750 obr/min
od I 2000 Y20DTH 2.0 DTi 16V
Moc maksymalna 74 kW (100 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4300 obr/min
Moment maksymalny 230 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 1500...2500 obr/min
wiadomo dlaczego 2.0DTi największa moc, największy moment no i tak na logikę to coś musiało być nie tak z silniczkiem 20DTL skoro zastąpili go właśnie tym DTi prawda?
jeszcze godny polecenia jest ten 1.7 isuzu - choć jak na astrę g to ma za mało mocy
a to jest spis silniczków za stronki astra-g.de
Technische Daten zum Astra G
Technische Daten... die Motorenwahl
Kennzeichnung Hubraum (cm3) Bauart Leistung in kW (PS) bei U/min Drehmoment in Nm bei U/min Verdichtung Kraftstoff von 0-100 km/h in s Höchstgeschwindigkeit in km/h (Limo/Caravan/Coupe/Cabrio)
X12XE 1199 DOHC 48 (65)/5600 110/4000 10,1:1 95 bleifrei 16,0 165/-/-/-
Z12XE 1199 DOHC 55 (75)/5600 110/4000 10,1:1 95 bleifrei 15,0 170/-/-/-
X14XE 1399 DOHC 66 (90)/6000 125/4000 10,1:1 95 bleifrei 11,5 190/?/-/-
Z14XE 1399 DOHC 66 (90)/6000 125/4000 10,1:1 95 bleifrei 13,0 180/?/-/-
X16SZR 1598 OHC 55 (75)/5200 128/2800 9,6:1 95 bleifrei 14,5 170/?/?/?
Z16SE 1598 OHC 63 (85)/5400 138/2600 9,6:1 95 bleifrei 13,5 180/177/-/-
X16XEL 1598 DOHC 74 (100)/6000 150/3600 10,5:1 95 bleifrei 11,5 188/183/-/190 (D3-Abgasnorm)
Z16XE 1598 DOHC 74 (100)/6000 150/3600 10,5:1 95 bleifrei 11,5 188/183/-/190 (D4-Abgasnorm)
X18XE1 1796 DOHC 85 (115)/5400 170/3400 10,5:1 95 bleifrei 10,0 200/195/-/- (D3-Abgasnorm)
Z18XEL 1796 DOHC 85 (115)/5400 170/3800 10,5:1 95 bleifrei 10,0 200/195/205/202 (D4, weniger Leistung)
Z18XE 1796 DOHC 92 (125)/5600 170/3800 10,5:1 95 bleifrei 9,5 205/200/210/207
X20XEV 1988 DOHC 100 (136)/5600 188/3400 10,8:1 95 bleifrei 9,0 208/?/-/?
X20XER 1998 DOHC 118 (160)/6500 188/4300 10,8:1 95 bleifrei 8,2 220/-/-/-
Z20LET 1998 DOHC 141 (192)/5400 250/1950-5300 8,8:1 95 bleifrei 7,5 240/231/245/242
Z22SE 2198 DOHC 108 (147)/5800 203/4000 10:1 95 bleifrei 8,8 214/208/218/216
X17DTL 1689 OHC 50 (68)/4500 132/1800 22,1:1 Diesel 17,0 163/158/-/-
Y17DT 1689 DOHC 55 (75)/4400 165/1800 18,4:1 Diesel 14,5 170/165/-/-
Z17DTL 1689 DOHC 59 (80)/4400 170/1800 18,4:1 Diesel 15 173/?/-/-
X20DTL 1995 SOHC 60 (82)/4300 185/1800-2500 18,5:1 Diesel 14,5 175/170/-/- (D3-Diesel-Abgasnorm)
Y20DTL 1995 SOHC 60 (82)/4300 185/1500-2750 18,5:1 Diesel 14,5 175/170/-/- (Euro3-Diesel-Abgasnorm)
Y20DTH 1995 SOHC 74 (100)/4300 230/1950 18,5:1 Diesel 12,0 188/183/-/-
Y22DTR 2172 SOHC 92 (125)/4000 280/1500-2750 18,5:1 Diesel 10,0 203/200/207/205
Y22DTR 2172 SOHC 86 (117)/4000 270/1500-2750 18,5:1 Diesel 13,0 ?/?/?/?
Z16CNG 1598 DOHC 71 (97)/6000 140/3800 12,5:1 Erdgas 14,5 -/177/-/- (nur Caravan)
ja osobiście szukałbym silnika Y20DTH czyli 2.0DTi
w astrze g jest kilka silników diesla
1998-1999 - X17DTL
Moc maksymalna 50 kW (68 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4500 obr/min
Moment maksymalny 132 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 1800...3250 obr/min
2000-2003 - Y17DT (isuzu)
Moc maksymalna 55 kW (75 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4400 obr/min
Moment maksymalny 165 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 1800...3000 obr/min
do XII 1999 X20DTL lub Y20DTL 2.0 Di 16V
Moc maksymalna 60 kW (82 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4300 obr/min
Moment maksymalny 185 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego
- silnik X20DTL 1800...2500 obr/min
- silnik Y20DTL 1500...2750 obr/min
od I 2000 Y20DTH 2.0 DTi 16V
Moc maksymalna 74 kW (100 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4300 obr/min
Moment maksymalny 230 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 1500...2500 obr/min
wiadomo dlaczego 2.0DTi największa moc, największy moment no i tak na logikę to coś musiało być nie tak z silniczkiem 20DTL skoro zastąpili go właśnie tym DTi prawda?
jeszcze godny polecenia jest ten 1.7 isuzu - choć jak na astrę g to ma za mało mocy
a to jest spis silniczków za stronki astra-g.de
Technische Daten zum Astra G
Technische Daten... die Motorenwahl
Kennzeichnung Hubraum (cm3) Bauart Leistung in kW (PS) bei U/min Drehmoment in Nm bei U/min Verdichtung Kraftstoff von 0-100 km/h in s Höchstgeschwindigkeit in km/h (Limo/Caravan/Coupe/Cabrio)
X12XE 1199 DOHC 48 (65)/5600 110/4000 10,1:1 95 bleifrei 16,0 165/-/-/-
Z12XE 1199 DOHC 55 (75)/5600 110/4000 10,1:1 95 bleifrei 15,0 170/-/-/-
X14XE 1399 DOHC 66 (90)/6000 125/4000 10,1:1 95 bleifrei 11,5 190/?/-/-
Z14XE 1399 DOHC 66 (90)/6000 125/4000 10,1:1 95 bleifrei 13,0 180/?/-/-
X16SZR 1598 OHC 55 (75)/5200 128/2800 9,6:1 95 bleifrei 14,5 170/?/?/?
Z16SE 1598 OHC 63 (85)/5400 138/2600 9,6:1 95 bleifrei 13,5 180/177/-/-
X16XEL 1598 DOHC 74 (100)/6000 150/3600 10,5:1 95 bleifrei 11,5 188/183/-/190 (D3-Abgasnorm)
Z16XE 1598 DOHC 74 (100)/6000 150/3600 10,5:1 95 bleifrei 11,5 188/183/-/190 (D4-Abgasnorm)
X18XE1 1796 DOHC 85 (115)/5400 170/3400 10,5:1 95 bleifrei 10,0 200/195/-/- (D3-Abgasnorm)
Z18XEL 1796 DOHC 85 (115)/5400 170/3800 10,5:1 95 bleifrei 10,0 200/195/205/202 (D4, weniger Leistung)
Z18XE 1796 DOHC 92 (125)/5600 170/3800 10,5:1 95 bleifrei 9,5 205/200/210/207
X20XEV 1988 DOHC 100 (136)/5600 188/3400 10,8:1 95 bleifrei 9,0 208/?/-/?
X20XER 1998 DOHC 118 (160)/6500 188/4300 10,8:1 95 bleifrei 8,2 220/-/-/-
Z20LET 1998 DOHC 141 (192)/5400 250/1950-5300 8,8:1 95 bleifrei 7,5 240/231/245/242
Z22SE 2198 DOHC 108 (147)/5800 203/4000 10:1 95 bleifrei 8,8 214/208/218/216
X17DTL 1689 OHC 50 (68)/4500 132/1800 22,1:1 Diesel 17,0 163/158/-/-
Y17DT 1689 DOHC 55 (75)/4400 165/1800 18,4:1 Diesel 14,5 170/165/-/-
Z17DTL 1689 DOHC 59 (80)/4400 170/1800 18,4:1 Diesel 15 173/?/-/-
X20DTL 1995 SOHC 60 (82)/4300 185/1800-2500 18,5:1 Diesel 14,5 175/170/-/- (D3-Diesel-Abgasnorm)
Y20DTL 1995 SOHC 60 (82)/4300 185/1500-2750 18,5:1 Diesel 14,5 175/170/-/- (Euro3-Diesel-Abgasnorm)
Y20DTH 1995 SOHC 74 (100)/4300 230/1950 18,5:1 Diesel 12,0 188/183/-/-
Y22DTR 2172 SOHC 92 (125)/4000 280/1500-2750 18,5:1 Diesel 10,0 203/200/207/205
Y22DTR 2172 SOHC 86 (117)/4000 270/1500-2750 18,5:1 Diesel 13,0 ?/?/?/?
Z16CNG 1598 DOHC 71 (97)/6000 140/3800 12,5:1 Erdgas 14,5 -/177/-/- (nur Caravan)
Ja polecam silnik 2.2 DTI- sprawdzona konstrukcja:) W Astrze silniczek zapewnia genialne osiagi i wrazenia z jazdy:)
Jesli sie postarasz to mozesz zejsc nawet do 6,5 litra po miescie (przy jezdzie a'la taksowka):)
Na zadnym biegu i zakresie obrotow nie ma najmniejszych problemow z przyspieszeniem!
polecam:
[External Link Removed for Guests]
Jesli sie postarasz to mozesz zejsc nawet do 6,5 litra po miescie (przy jezdzie a'la taksowka):)
Na zadnym biegu i zakresie obrotow nie ma najmniejszych problemow z przyspieszeniem!
polecam:
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 1129
- Rejestracja: 02 sty 2007, 19:09
- Imię: Łukasz
- Auto: chrysler 300M
- Silnik: 2,7
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia-Cisowa
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
DTI to silnik z wtryskiem z pompa rotacyjna. CDTI do silnik z systemem common raill.
Jak widac roznica dotyczy wtrysku, silniki CDTI sa stosunkowo krotko na rynku, ale sa duzo mniej trwale od DTI. Bierze sie to chyba z tego, ze sa to silniki o wiele bardzie wyzylowane.
Roznica jest duza w kulturze pracy, CDTI jest cichszy, mocniejszy, ale tak jak mowie, praktycznie kazdy mechanik, ktory ma do czynienia z dieslem poleci Ci DTI. Nawet byl taki artykul bodajze w AUTO SWIAT, ze odkad wprowadzono Common Rail, to silniki diesla przestaly miec opinie tych "nie do zdarcia"... Coz na ostateczna opinie przyjdzie nam poczekac jeszcze pare lat, kiedy rynek zasypie sie DIESLAMI z czlonem "C" z solidnymi przebiegami i wtedy bedzie mozna porownac ich zywotnosc z silnikami typu TDI.
pozdrawiam
Jak widac roznica dotyczy wtrysku, silniki CDTI sa stosunkowo krotko na rynku, ale sa duzo mniej trwale od DTI. Bierze sie to chyba z tego, ze sa to silniki o wiele bardzie wyzylowane.
Roznica jest duza w kulturze pracy, CDTI jest cichszy, mocniejszy, ale tak jak mowie, praktycznie kazdy mechanik, ktory ma do czynienia z dieslem poleci Ci DTI. Nawet byl taki artykul bodajze w AUTO SWIAT, ze odkad wprowadzono Common Rail, to silniki diesla przestaly miec opinie tych "nie do zdarcia"... Coz na ostateczna opinie przyjdzie nam poczekac jeszcze pare lat, kiedy rynek zasypie sie DIESLAMI z czlonem "C" z solidnymi przebiegami i wtedy bedzie mozna porownac ich zywotnosc z silnikami typu TDI.
pozdrawiam