[VectraB]2.0 DTi

major_25 Nie określono
Awatar użytkownika
Przyjaciel forum
Posty: 672
Rejestracja: 24 lip 2007, 11:00
Imię: Tomek
Auto: brak
Silnik: brak
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk
Kontaktowanie:

[VectraB]2.0 DTi

Nieprzeczytany post #1 autor: major_25 » 27 lis 2008, 9:50

W weekend jeszcze wszystko było cacy aż w niedziele padł mi termostat i przestał mi się dogrzewać silnik. Obecnie dochodzi do ok. 80st i koniec.... Jak jadę w trasie to jeszcze ma mniej.

Stojąc sobie na światłach dzisiaj i mając temperaturę ciut poniżej 80st (i przejechaniu 20 km) zauważyłem że z rury wydobywa się dym. Kolor jest szaro-siwo-jasny.

Czy może to być efekt otwartego termostatu i niedogrzania silnika?

Check'a żadnego nie ma. Olej jest piękny ciemny bez "masełka" pod korkiem, oleju nie przybywa. Płyn chłodzący też w normie.

Mocy ma tak jak miał, nie szarpie, pali tyle ile ma palić...

CO to może być??

-------------


Fakt że gubię trochę płynu ale tak było odkąd kupiłem VB a gubię go przy nagrzewnicy


-----------------


to jest magia..

raz dymi a raz nie dymi..

a jak dymi to jest taki kolor jak w starym STARZE i taki sam mają zapach spaliny.... Czy mimo że tankuję na stacjach tego samego koncernu mogło się trafić gorsze paliwo i stąd takie dymienie?


--------------------

no i cuda się dzieją z tym dymieniem... kolejne obserwacje dały następujące odkrycie: Im silnik cieplejszy tym bardziej dymi....jak stoje sobie w korku i temp. rosnie to zaczynam bardzo dymic...









No to temat do dyskusji... :D


żadnych objawów padniętej uszczelki nie ma
Obrazek

karola44-81 Nie określono
Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Lokalizacja: Połaniec
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #2 autor: karola44-81 » 27 lis 2008, 11:58

NA mysl przyszla mi odrazu opcja z gorszym Paliwem.
Ale raczej to juz wykluczyles.
Moze to rzeczywiscie problem sterowania silnikiem. Komp (jest ?? ) dostal info o niskiej temp silnika i sie przestawil w jakis tryb awaryjny albo cusik. Wymieiles juz ten termostat?? Moze po zerowaniu musi sie znowu nauczyc sterowania od nowa.

Teraz przyziemnie. W jakim stanie sa filtry paliwa i powietrza?? Takie siwe dymienie w starym kadecie kiedys tam u nas mialo przyczyne w przestawionym zaplonie. Kolo na wale korbowym dostalo lizu i na klinie przestawialo sie minimalnie. Ale tamten dym byl taki , ze odrazu w oczy gryzlo i taaaaaaaaaki siwiutenki.

major_25 Nie określono
Awatar użytkownika
Przyjaciel forum
Posty: 672
Rejestracja: 24 lip 2007, 11:00
Imię: Tomek
Auto: brak
Silnik: brak
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk
Kontaktowanie:

Nieprzeczytany post #3 autor: major_25 » 27 lis 2008, 12:14

karola44-81 pisze:NA mysl przyszla mi odrazu opcja z gorszym Paliwem.
Ale raczej to juz wykluczyles.

też mi to przyszło do głowy. Auto tankowane jest zawsze do pełna. I w piątek zatankowane pod korek ale w baku było jeszcze ok. 20 L "starego" paliwa. Powrót do domu ok. 30km. W weekend, tak zacząłem liczyć sobie zrobiłem ok.10-15km. I w poniedziałek znowu jeżdżenie i zaczęło dymić.

Teraz znowu zatankuje jutro do pełna i zobaczymy co z tego wyjdzie....



Jeszcze VRx podpowiedział żebym podskoczył na badanie zawartości CO2 w ukł. chłodzenia.

[ Dodano: 2008-11-28, 22:24 ]
wczoraj zalałem do pełna znowu na innej stacji. Znowu zostało ok. 20L starego paliwa a reszta to nowe.

Po weekendzie okaże sie jakie są tego efekty
Obrazek


Wróć do „Ogólne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości