Witam.
Tak jak w temacie, chcialbym aby wszyscy wypowiedzieli sie na temat mycia chlodnicy powietrza - intercoolera.
Ostatnio pojechalem do serwisu opla i zadalem im pytanie:
'panowie czy myjecie chlodnice powietrza - chodzilo akurat o opla omegę
- A pan z serwisu zrobil oczy i po chwili powiedzial: jakoś ją wymyjemy, ale ogólnie ich się nie myje!
Patrze na gościa i nie wierzę ????? - więc zadaję następne pytanie - a jakim preparatem to robicie?
A gościu w tej chwili mnie polożyl i odpowiada - z zewnątrz to trochę wody i powietrze spręzone i będzie git!!!! :k
A ja mu, że wnętrze jest ważniejsze - on na to - chemii nie mamy ale jakoś to wymyjemy.
Po tych odpowiedziach doszedlem do wniosku, że to strata mojego czasu ciągnąc tą rozmowę dalej.
Z wlasnego doświadczenia wiem, że intercooler jest w środku brudny (powodem jest mgla olejowa zasysana z odpowietrzenia silnika) i co jakiś czas jest dobrze ją wyczyścic.
A co do środków chemicznych to jest takie coś jak : ACC - Air Cooler Cleaner firmy Unitor.
Pozdrawiam wszystkich i życzę jak najmniej takich rozmów w serwisie jak powyżej
Mycie chlodnicy powietrza
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 03 wrz 2008, 10:55
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kolobrzeg
- Kontakt:
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 07 mar 2008, 19:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Ja bym proponował użyć jakiegoś środka chemicznego co rozpuszcza oleje i smary (wlać do wnętrz i polać z zewnątrz) poczekać aż syf się rozpuści umyć, karcherem i przedmuchać sprężonym powietrzem. Oczywiście zrobić to na zdemontowanym interculerze sam się do tego przymieżam na wiosne bo z zewnątrz mam cały zasyfiony.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 03 wrz 2008, 10:55
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kolobrzeg
- Kontakt:
Właśnie o to chodzi, że to nie jest taka trudna rzecz do zrobienia - wystarczy wlać do środka płyn do mycia naczyń i gorącą wodę - odczekać i wypłukać a na koniec przedmuchać powietrzem.
Niestety w serwisie opla niechętnie chcą to zrobić i robią z tego wielką sprawę.
Również na wiosnę biorę to we własne ręce.
Niestety w serwisie opla niechętnie chcą to zrobić i robią z tego wielką sprawę.
Również na wiosnę biorę to we własne ręce.
- wesoł
- Posty: 4898
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
IC musi byc zawsze troche wilgotny od oleju. Nawet nowa turbina przpuszcza olej. Mycie nie ma sensu bo i tak jak zaraz bedziesz jezdzil to olej pojawi sie ponownie. Umyc mozna IC jak ci cie turbałka wysra i zawali olejem. Wymieniasz turbine i icka czyscisz i dalej smigasz. IC sie nie czysci w zsadzie bo to glupiego robota. Ped powietrza sam zabiera te drobinki oleju do komory spalania.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 03 wrz 2008, 10:55
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kolobrzeg
- Kontakt:
Turbinka mi się nie wysypała - a co do mycia to wiem, że ma to sens.
Intercooler w moim aucie nie był myty już osiem lat i wiem, że jest tam taki syf, że turbina nie da rady wszystkiego przedmuchać.
Z upływem czasu osadzający się olej tworzy bardzo ciężki do usunięcia nalot i tym zaślepia przelot - z czym się wiąże sprawność układu dolotowego
[External Link Removed for Guests]
Na tym zdjęciu jest wymontowany intercooler z dużego silnika który pracuje na ciśnieniu doładowania 2 bary i co jakiś czas trzeba przeprowadzać czyszczenie ponieważ ciśnienie powietrza z turbo nie może tego zrobić, a z czasem przerwy między lamelami są coraz mniejsze i sprawność tego układu spada.
W silnikach samochodowych tego nie widzimy, ponieważ nie mamy danych (manometry przed IC i za nim) ale z wzrostem zanieczyszczenia różnica wzrasta.
Sprawa jest jasna, że jak układ dolotowy nie jest sprawny to sprawność silnika spada:
-brak mocy
-większa turbodziura i inne.
To jest tak jak byśmy mieli brudny filtr powietrza.
Intercooler w moim aucie nie był myty już osiem lat i wiem, że jest tam taki syf, że turbina nie da rady wszystkiego przedmuchać.
Z upływem czasu osadzający się olej tworzy bardzo ciężki do usunięcia nalot i tym zaślepia przelot - z czym się wiąże sprawność układu dolotowego
[External Link Removed for Guests]
Na tym zdjęciu jest wymontowany intercooler z dużego silnika który pracuje na ciśnieniu doładowania 2 bary i co jakiś czas trzeba przeprowadzać czyszczenie ponieważ ciśnienie powietrza z turbo nie może tego zrobić, a z czasem przerwy między lamelami są coraz mniejsze i sprawność tego układu spada.
W silnikach samochodowych tego nie widzimy, ponieważ nie mamy danych (manometry przed IC i za nim) ale z wzrostem zanieczyszczenia różnica wzrasta.
Sprawa jest jasna, że jak układ dolotowy nie jest sprawny to sprawność silnika spada:
-brak mocy
-większa turbodziura i inne.
To jest tak jak byśmy mieli brudny filtr powietrza.