Wyważanie kół
-
- Posty: 1810
- Rejestracja: 16 cze 2007, 17:38
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Wyważanie kół
Mam pytanko dokładnie jak w temacie, czyli jakie są skutki jazdy na nieważonych kołach Dodam tylko że koła były wyważone, ale gdy leżał przed założeniem na samochód odpadło kila ciężarków z felgi. Podczas jazdy nie czuć żadnych drgań ani nic takiego. Zastanawiam się tylko czy ma to wpływ na zużycie opon lub na jakieś mechanizmy w zawieszeniu.
ASTEROIDALNY STAN NIEWAŻKOŚCI .... ;]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 23 wrz 2007, 10:23
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Czasami nie wyważone koła dają znać o sobie przy większych prędkościach miedzy 90 a 110
Najczęściej objawia się to drganiami na kierownicy
Najczęściej objawia się to drganiami na kierownicy
szołtys
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
a więc skutki - przy drganiach pewnie zużyją Ci się szybciej pewne elementy układu kierowniczego takie jak końcówki drążków kierowniczych itp wyważenie nie jest takie drogie - więc chyba warto wydać pare złotych - gorzej jak felga jest krzywa i trzeba ją prostować
Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram
Przynajmniej się staram
-
- Posty: 400
- Rejestracja: 06 sty 2008, 20:08
- Imię: Damian
- Auto: Renault Megane
- Silnik: 1.9 dCi 130 km
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sławków
- Kontakt:
Bobiku kochany niewyważone koła maja OGROMNY pływ na autko. Wyważenie kół jest istotne nie tylko ze względu na komfort jazdy, czy ci bedzie kiera drgała czy nie.Inaczej dochodzi do szybkiego zużycia zawieszenia, układu kierowniczego, łożysk, opon. Nawet jeden zgubiony 50-gramowy ciężarek to poważna sprawa. Przy prędkości 150 km/h siła, z którą takie koło "bije", wynosi aż 51 kg. Jeśli koła nie są wyważone, zachowanie auta jest nieprzewidywalne jak jeżdzisz ostro to nie wiem czy wiesz, ale nawet jednorazowe awaryjne (ostre - ham do konća) hamowanie może spowodować obrót opony na feldze lub miejscowe wytarcie bieżnika i wtedy juz musisz jechac wyważyc kółeczka...niestety.... wiec lepiej to zrobic... tak jak malowałem falegi i musialem wywazyc mimo to ze wywazałem na jesień bo mialem nowe opony bo jak by nie było doszło ok 0,4 litra nowego lakieru...
-
- Posty: 757
- Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Radzionków
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Ello
Tak sie skąłda ze jakis czas pracowałem na serwisie ogumienia ...
Damiano Ciezarek 50 g to to kawał ołowiu, jak na koła 14 - 15` to juz sa ekstremalne niewywazenia.
Niewywazenie z grubsza powoduje szybsze zuzywanie sie elementow układu jezdnego, kierowniczego i zawieszenia w tym opon - to jest element bijacy po kieszeni.
Wieksze niewywazenia powoduja drgania kierownicy czasami przy różnych predkosciach - to jest element komfortu
Ale co najwazniejsze przy ekstremalnych niewywazeniach i ekstremalnych warunkach moze prowadzic do utraty panowania nad pojazdem to jest element bezpieczeństwa a bezpieczensto jest najwazniejsze.
Za moich czasow wywazenie koła kosztowało 5 - 10 zł za sztuke zalezy od felgi i upodobań właściciela pojazdu.
Tak wiec duzo kasy to to nie jest a moze zaoszczedzic spooro nerwow i wydatkow na przyszlosc ...
Swoja droga ciekawe co ci nabili na te felgi skoro ci te ciezarki odpadły chyba że ze starosci
Pozdro
Tak sie skąłda ze jakis czas pracowałem na serwisie ogumienia ...
Damiano Ciezarek 50 g to to kawał ołowiu, jak na koła 14 - 15` to juz sa ekstremalne niewywazenia.
Niewywazenie z grubsza powoduje szybsze zuzywanie sie elementow układu jezdnego, kierowniczego i zawieszenia w tym opon - to jest element bijacy po kieszeni.
Wieksze niewywazenia powoduja drgania kierownicy czasami przy różnych predkosciach - to jest element komfortu
Ale co najwazniejsze przy ekstremalnych niewywazeniach i ekstremalnych warunkach moze prowadzic do utraty panowania nad pojazdem to jest element bezpieczeństwa a bezpieczensto jest najwazniejsze.
Za moich czasow wywazenie koła kosztowało 5 - 10 zł za sztuke zalezy od felgi i upodobań właściciela pojazdu.
Tak wiec duzo kasy to to nie jest a moze zaoszczedzic spooro nerwow i wydatkow na przyszlosc ...
Swoja droga ciekawe co ci nabili na te felgi skoro ci te ciezarki odpadły chyba że ze starosci
Pozdro
-
- Posty: 400
- Rejestracja: 06 sty 2008, 20:08
- Imię: Damian
- Auto: Renault Megane
- Silnik: 1.9 dCi 130 km
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sławków
- Kontakt:
-
- Posty: 1810
- Rejestracja: 16 cze 2007, 17:38
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
i tak mam zamiar na dniach jechać je wyważać tym razem już gdzie indziej gsdzie to robiłem wcześniej z innymi felgami, co prawda jest to 40 zł za komplet no ale lepiej wydać 40 zł za komplet niż potem 10 razy więcej za inne rzeczy Dzięki za pościki :>
ASTEROIDALNY STAN NIEWAŻKOŚCI .... ;]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt: