Wyważanie kół
-
- Posty: 757
- Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Radzionków
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Damiano co tu rozumiec powinno sieunikac takich ciezarkow na kole juz pisze dlaczego...
Właśnie dlatego ze zgubienie takiego ciezarka np na krawezniku powoduje spore niewywazenie i to jest logiczne ale czesto jest tak ze nie masz mozliwosci od razu wywazyc gdzie skol i to jest problem ...
Jest jeszcze cos takiego jak "układanie opony na obreczy" i przesuniecie wzgledem siebie opony z felga o np 1/3 obrotu moze spowodowac zmiane niewywazen przy ktorych max uzyty ciezarek wyniesie np 15g co robi spora roznice do 50g a zgubienie ciezarka 15g jest o niebo mniej szkodliwe dla komfortu i zawieszenia.
Ja generalnie starałem sie tak wszystko spasowac aby nie przybjac ciezarka wiekszego niz 25g.
A i nie sadze że przy 3 km/h to 3 kg to po pierwsze tylko spoooooro mniej ale przy 150 km/h 51 kg jest prawdopodobne
Z prostego powodu ze to funkcja kwadratowa i przyrost siły działajacej jest w kwadracie predkosci wiec jak przy 3km 3kg to przy 150 powinno byc 7500 kg a to małoprawdopodobne nie wiem skad te 3kg wzioles i jak to odniopsles do 51 kg.
Pozdrawiam
Właśnie dlatego ze zgubienie takiego ciezarka np na krawezniku powoduje spore niewywazenie i to jest logiczne ale czesto jest tak ze nie masz mozliwosci od razu wywazyc gdzie skol i to jest problem ...
Jest jeszcze cos takiego jak "układanie opony na obreczy" i przesuniecie wzgledem siebie opony z felga o np 1/3 obrotu moze spowodowac zmiane niewywazen przy ktorych max uzyty ciezarek wyniesie np 15g co robi spora roznice do 50g a zgubienie ciezarka 15g jest o niebo mniej szkodliwe dla komfortu i zawieszenia.
Ja generalnie starałem sie tak wszystko spasowac aby nie przybjac ciezarka wiekszego niz 25g.
A i nie sadze że przy 3 km/h to 3 kg to po pierwsze tylko spoooooro mniej ale przy 150 km/h 51 kg jest prawdopodobne
Z prostego powodu ze to funkcja kwadratowa i przyrost siły działajacej jest w kwadracie predkosci wiec jak przy 3km 3kg to przy 150 powinno byc 7500 kg a to małoprawdopodobne nie wiem skad te 3kg wzioles i jak to odniopsles do 51 kg.
Pozdrawiam
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
-
- Posty: 1810
- Rejestracja: 16 cze 2007, 17:38
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
u mnie 10 zł za jednego alumka, mam nadzieje że sie to nie zmieniło, jutro po pracy od razu jade bo mam nówki opony i nie chciałbym ich zniszczyć przez przypadek bo tych ciężarków to kilka było :/
ASTEROIDALNY STAN NIEWAŻKOŚCI .... ;]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 291
- Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Połaniec
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Czesc.
Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze niewywazenie kola i amortyzator ida zawsze w parze.
Swego czasu wywazalem noweczki opony 4 razy. Wkoncu udalo sie je tak ustawic ze delikatne bicie na kierownicy wystepowalo po przekroczeniu dopiero 130km/h.
Ale wtedy przyszedl czas na wymiane amortyzatorow. Po ich wymianie absolutnie ustaly jakiekolwiek drgania kierownicy.
Jeszcze wazne pytanie. Jak zmusic kolesia co wywaza mi kola na zmiane tolerancji maszyny?
z tego co sie orientuje w moim warsztacie oponiarskim maja ustawione maszyny na 5g.
Czy jest mozliwosc ustawienia maszynki np na dokladnosc 1g?
Oczywiscie odwazniki sa robione z pewna norma i szeregiem, ale czy zmiana z tych 5g na 1g dokladnoisci na maszynie w urzytkowaniu kola ma spory wplyw?
Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze niewywazenie kola i amortyzator ida zawsze w parze.
Swego czasu wywazalem noweczki opony 4 razy. Wkoncu udalo sie je tak ustawic ze delikatne bicie na kierownicy wystepowalo po przekroczeniu dopiero 130km/h.
Ale wtedy przyszedl czas na wymiane amortyzatorow. Po ich wymianie absolutnie ustaly jakiekolwiek drgania kierownicy.
Jeszcze wazne pytanie. Jak zmusic kolesia co wywaza mi kola na zmiane tolerancji maszyny?
z tego co sie orientuje w moim warsztacie oponiarskim maja ustawione maszyny na 5g.
Czy jest mozliwosc ustawienia maszynki np na dokladnosc 1g?
Oczywiscie odwazniki sa robione z pewna norma i szeregiem, ale czy zmiana z tych 5g na 1g dokladnoisci na maszynie w urzytkowaniu kola ma spory wplyw?
-
- Posty: 757
- Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Radzionków
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Kolego karola44-81 generalnie z tolerancja jest jeden podstawowy problem ... co ci da ustawienie tolerancji na 1g skoro ciezarki ida co 5g kazdy nastepny jest o 5g ciezejszy od poprzedniego.
Z własnego doswiadczenia wiem że dobry zestaw maszyna / obsluga na tolerancji 5g wywazy koła tak ze nie bedzie problemu.
Pozdro
Z własnego doswiadczenia wiem że dobry zestaw maszyna / obsluga na tolerancji 5g wywazy koła tak ze nie bedzie problemu.
Pozdro
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 lip 2008, 17:16
- Imię: Jarek
- Auto: OPEL Astra
- Silnik: 2.0 DI
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
Witam
Podepnę się pod temat, trochę z innej beczki. U Etzolda za każdym razem jak pisze o zdjęciu koła to daje taką uwagę:
"Zaznaczyć farbę połozenie tarczy koła przedniego do piasty, aby wyrównoważone koło mogło być zamontowane w tym samym położeniu"
Czy jest to aż takie ważne że po zamontowaniu koła ono będzie obrócone o pare stopni albo nawet o 180? Troche tego nie rozumiem i nie widzialem w żadnym warsztacie jak do tej pory żeby ktoś tego przestrzegał.
Pozdro
Podepnę się pod temat, trochę z innej beczki. U Etzolda za każdym razem jak pisze o zdjęciu koła to daje taką uwagę:
"Zaznaczyć farbę połozenie tarczy koła przedniego do piasty, aby wyrównoważone koło mogło być zamontowane w tym samym położeniu"
Czy jest to aż takie ważne że po zamontowaniu koła ono będzie obrócone o pare stopni albo nawet o 180? Troche tego nie rozumiem i nie widzialem w żadnym warsztacie jak do tej pory żeby ktoś tego przestrzegał.
Pozdro
DIESEL INSIDE
-
- Posty: 757
- Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Radzionków
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
jest to wazne pod warunkiem ze maszkoła wywazoną cała masę wirujaca ( koło + tarcza + piasta...) sa takie wywazarki i sa takie wywazenia.
Powyższe wywazenie powinno sie robic po kazdej wymianie np tarcz lub łozyska, piasty ...
W przypadku wywazania samej felgi z opona nie ma to zadnego znaczenia.
Nadmienie tu ze nie wiem jak wyważa fabryka.
Pozdro
Powyższe wywazenie powinno sie robic po kazdej wymianie np tarcz lub łozyska, piasty ...
W przypadku wywazania samej felgi z opona nie ma to zadnego znaczenia.
Nadmienie tu ze nie wiem jak wyważa fabryka.
Pozdro
-
- Posty: 834
- Rejestracja: 05 maja 2008, 13:55
- Imię: Robert
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.8 16V X18XE
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
nigdy tego nie stosowałem i nic mi nie bije ale podejrzewam ze sa wyjatki do tej jego reguły bo jak ktos zmieni tarcze to oznaczenie tez zniknie ja np stosuje lekkie dociagniecie koła zanim opuszcze auto na ziemie zeby do piasty równo doszło
Moja Asterka Hachback: [External Link Removed for Guests]
Naklejki na Tylną Boczna Szybe [External Link Removed for Guests]
GG: 4248226, tel. 505-816-217
Naklejki na Tylną Boczna Szybe [External Link Removed for Guests]
GG: 4248226, tel. 505-816-217