Wyważanie kół

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

Damiano co tu rozumiec powinno sieunikac takich ciezarkow na kole juz pisze dlaczego...
Właśnie dlatego ze zgubienie takiego ciezarka np na krawezniku powoduje spore niewywazenie i to jest logiczne ale czesto jest tak ze nie masz mozliwosci od razu wywazyc gdzie skol i to jest problem ...

Jest jeszcze cos takiego jak "układanie opony na obreczy" i przesuniecie wzgledem siebie opony z felga o np 1/3 obrotu moze spowodowac zmiane niewywazen przy ktorych max uzyty ciezarek wyniesie np 15g co robi spora roznice do 50g a zgubienie ciezarka 15g jest o niebo mniej szkodliwe dla komfortu i zawieszenia.

Ja generalnie starałem sie tak wszystko spasowac aby nie przybjac ciezarka wiekszego niz 25g.

A i nie sadze że przy 3 km/h to 3 kg to po pierwsze tylko spoooooro mniej ale przy 150 km/h 51 kg jest prawdopodobne
Z prostego powodu ze to funkcja kwadratowa i przyrost siły działajacej jest w kwadracie predkosci wiec jak przy 3km 3kg to przy 150 powinno byc 7500 kg a to małoprawdopodobne nie wiem skad te 3kg wzioles i jak to odniopsles do 51 kg.


Pozdrawiam

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

wencik, u mnie tyczy sie stalówek
[External Link Removed for Guests]

bobi

Astro-maniak
Posty: 1810
Rejestracja: 16 cze 2007, 17:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: bobi »

u mnie 10 zł za jednego alumka, mam nadzieje że sie to nie zmieniło, jutro po pracy od razu jade bo mam nówki opony i nie chciałbym ich zniszczyć przez przypadek bo tych ciężarków to kilka było :/
ASTEROIDALNY STAN NIEWAŻKOŚCI .... ;]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Thomas87

Przyjaciel forum
Posty: 1987
Rejestracja: 12 mar 2008, 23:15
Imię: Tomasz
Auto: Astra J
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Wdzięczny: 3 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: Thomas87 »

Tylko pamiętajcie że jeżeli felga jest krzywa to wyważania nic nie pomoże. Owszem, maszyna wyważy koła do 000, ale felga będzie biła i jedynym rozwiązaniem wtedy jest prostowanie.

karola44-81

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Połaniec
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: karola44-81 »

Czesc.
Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze niewywazenie kola i amortyzator ida zawsze w parze.

Swego czasu wywazalem noweczki opony 4 razy. Wkoncu udalo sie je tak ustawic ze delikatne bicie na kierownicy wystepowalo po przekroczeniu dopiero 130km/h.

Ale wtedy przyszedl czas na wymiane amortyzatorow. Po ich wymianie absolutnie ustaly jakiekolwiek drgania kierownicy.

Jeszcze wazne pytanie. Jak zmusic kolesia co wywaza mi kola na zmiane tolerancji maszyny?

z tego co sie orientuje w moim warsztacie oponiarskim maja ustawione maszyny na 5g.
Czy jest mozliwosc ustawienia maszynki np na dokladnosc 1g?

Oczywiscie odwazniki sa robione z pewna norma i szeregiem, ale czy zmiana z tych 5g na 1g dokladnoisci na maszynie w urzytkowaniu kola ma spory wplyw?

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

Kolego karola44-81 generalnie z tolerancja jest jeden podstawowy problem ... co ci da ustawienie tolerancji na 1g skoro ciezarki ida co 5g kazdy nastepny jest o 5g ciezejszy od poprzedniego.

Z własnego doswiadczenia wiem że dobry zestaw maszyna / obsluga na tolerancji 5g wywazy koła tak ze nie bedzie problemu.

Pozdro

Awatar użytkownika
Thomas87

Przyjaciel forum
Posty: 1987
Rejestracja: 12 mar 2008, 23:15
Imię: Tomasz
Auto: Astra J
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Wdzięczny: 3 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: Thomas87 »

Na większości wyważarkach posiadasz tolerancję 5g a i tak jak rzezniol pisze, ciężarki są po są po minimum 5g.

xoyo

Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 12 lip 2008, 17:16
Imię: Jarek
Auto: OPEL Astra
Silnik: 2.0 DI
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

#18

Nieprzeczytany post autor: xoyo »

Witam
Podepnę się pod temat, trochę z innej beczki. U Etzolda za każdym razem jak pisze o zdjęciu koła to daje taką uwagę:
"Zaznaczyć farbę połozenie tarczy koła przedniego do piasty, aby wyrównoważone koło mogło być zamontowane w tym samym położeniu"
Czy jest to aż takie ważne że po zamontowaniu koła ono będzie obrócone o pare stopni albo nawet o 180? Troche tego nie rozumiem i nie widzialem w żadnym warsztacie jak do tej pory żeby ktoś tego przestrzegał.

Pozdro
DIESEL INSIDE

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

jest to wazne pod warunkiem ze maszkoła wywazoną cała masę wirujaca ( koło + tarcza + piasta...) sa takie wywazarki i sa takie wywazenia.
Powyższe wywazenie powinno sie robic po kazdej wymianie np tarcz lub łozyska, piasty ...

W przypadku wywazania samej felgi z opona nie ma to zadnego znaczenia.

Nadmienie tu ze nie wiem jak wyważa fabryka.

Pozdro

Robcio

Astro-maniak
Posty: 834
Rejestracja: 05 maja 2008, 13:55
Imię: Robert
Auto: Astra F
Silnik: 1.8 16V X18XE
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: Robcio »

nigdy tego nie stosowałem i nic mi nie bije :) ale podejrzewam ze sa wyjatki do tej jego reguły bo jak ktos zmieni tarcze to oznaczenie tez zniknie :) ja np stosuje lekkie dociagniecie koła zanim opuszcze auto na ziemie zeby do piasty równo doszło :)
Moja Asterka Hachback: [External Link Removed for Guests]
Naklejki na Tylną Boczna Szybe [External Link Removed for Guests]

GG: 4248226, tel. 505-816-217

Zablokowany