Obroty silnika i syczący parownik
- adrian30
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 lis 2008, 12:56
- Imię: Adrian
- Auto: Astra F
- Silnik: X16SZ
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Obroty silnika i syczący parownik
Witam, mam następujące problemy z astrą na które nie znalazłem odpowiedzi:
1. Co jakiś czas jak jadę na LPG to obroty silnika przy zmianie biegu podnoszą się nawet do 4 tyś. a gdy przełączę na benzynę to wręcz odwrotnie auto gaśnie. Jeżeli obroty na LPG są w porządku, to i na benzynie jest ok. Dlaczego?
2.Od jakiegoś czasu gdy odpalam na benzynie to obroty silnika wzrastają od razu do poziomu około 2300-2700 i po mniej więcej 5 sekundach powoli spadają do około 1500 obrotów. Przy ruszaniu gdy nie dodam więcej gazu to gaśnie. Wcześniej tak nie było.
3. Na benzynie mam odcinkę przy 6,3 tyś obrotów, natomiast na LPG obroty przekraczają 7 tyś obrotów i odcinki nie ma. kolega mi mówił że gdy auto pali na gazie to przy ponad 6 tyś obrotów samo powinno się przełączyć na benzynę by mogła załączyć się odcinka. Prawda?
4.Od jakiegoś czasu zauważyłem tak jakby syczał mi parownik LPG. Syczenie jest dość dobrze słychać. Sprawdzałem na węch czy nie ma jakiejś nieszczelności i nic nie wyczułem. Co jest?
1. Co jakiś czas jak jadę na LPG to obroty silnika przy zmianie biegu podnoszą się nawet do 4 tyś. a gdy przełączę na benzynę to wręcz odwrotnie auto gaśnie. Jeżeli obroty na LPG są w porządku, to i na benzynie jest ok. Dlaczego?
2.Od jakiegoś czasu gdy odpalam na benzynie to obroty silnika wzrastają od razu do poziomu około 2300-2700 i po mniej więcej 5 sekundach powoli spadają do około 1500 obrotów. Przy ruszaniu gdy nie dodam więcej gazu to gaśnie. Wcześniej tak nie było.
3. Na benzynie mam odcinkę przy 6,3 tyś obrotów, natomiast na LPG obroty przekraczają 7 tyś obrotów i odcinki nie ma. kolega mi mówił że gdy auto pali na gazie to przy ponad 6 tyś obrotów samo powinno się przełączyć na benzynę by mogła załączyć się odcinka. Prawda?
4.Od jakiegoś czasu zauważyłem tak jakby syczał mi parownik LPG. Syczenie jest dość dobrze słychać. Sprawdzałem na węch czy nie ma jakiejś nieszczelności i nic nie wyczułem. Co jest?
-
- Posty: 757
- Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Radzionków
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
ello
ad 3.
Przy drugiej genearacji instalacji gazowej (a podejzewam ze taka właśnie masz) nie ma odciecia zapłonu ( moja VA jest w stanie krecic sie daleko poza zakres obrotka około 8 tys ).
W systemach wryskowych odciecie zapłonu realizowane jest poprzez odciecie paliwa a instalacja gazowa II generacji nie ma wtyskiwaczy aby moc przestać nimi sterować.
Przełaczanie z gazu na bęzyne przewaznie jest realizowane poprzez pomiar ciśnienia gazu i raczej w II generacji żadko występowało.
Czyli w tym wypadku wszystko masz OK
ad 1, 2
Przeczytać kody komputera, sprawdzić EGR i silnik krokowy biegu jałowego.
ad 4
Moze syczało zawsze ale teraz to dopiero zauwazyles ??
W przeciwnym wypadku sprawdz czy nie czujesz gazu w zbiorniku płynu chłodnicy, może masz pekknięty parownik albo uszkodzona membrane.
Pozdro
ad 3.
Przy drugiej genearacji instalacji gazowej (a podejzewam ze taka właśnie masz) nie ma odciecia zapłonu ( moja VA jest w stanie krecic sie daleko poza zakres obrotka około 8 tys ).
W systemach wryskowych odciecie zapłonu realizowane jest poprzez odciecie paliwa a instalacja gazowa II generacji nie ma wtyskiwaczy aby moc przestać nimi sterować.
Przełaczanie z gazu na bęzyne przewaznie jest realizowane poprzez pomiar ciśnienia gazu i raczej w II generacji żadko występowało.
Czyli w tym wypadku wszystko masz OK
ad 1, 2
Przeczytać kody komputera, sprawdzić EGR i silnik krokowy biegu jałowego.
ad 4
Moze syczało zawsze ale teraz to dopiero zauwazyles ??
W przeciwnym wypadku sprawdz czy nie czujesz gazu w zbiorniku płynu chłodnicy, może masz pekknięty parownik albo uszkodzona membrane.
Pozdro
- adrian30
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 lis 2008, 12:56
- Imię: Adrian
- Auto: Astra F
- Silnik: X16SZ
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Kody jakie wyczytałem:
25 - Wtryskiwacz - zbyt niskie napięcie
33 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie
35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
Wcześniej jeszcze dwa więcej, coś ze spalaniem stukowym i chyba Czujnik położenia przepustnicy ale po skasowaniu błędów tylko te są ponownie. Jak sprawdzić EGR i silnik krokowy i w którym miejscu się znajduje ten EGR bo troche jestem zielony, pierwszy raz mam z tym doczynienia.
Co do syczenia to raczej wcześniej tego nie było, słychać je wyraźnie nawet z odległości 2m od samochodu przy otwartej masce. Oglądałem parownik i na moje oko jest cały, jeszcze rano sprawdze czy nie czuć gazu w zbiorniku płynu chłodnicy i napisze.
25 - Wtryskiwacz - zbyt niskie napięcie
33 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie
35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
Wcześniej jeszcze dwa więcej, coś ze spalaniem stukowym i chyba Czujnik położenia przepustnicy ale po skasowaniu błędów tylko te są ponownie. Jak sprawdzić EGR i silnik krokowy i w którym miejscu się znajduje ten EGR bo troche jestem zielony, pierwszy raz mam z tym doczynienia.
Co do syczenia to raczej wcześniej tego nie było, słychać je wyraźnie nawet z odległości 2m od samochodu przy otwartej masce. Oglądałem parownik i na moje oko jest cały, jeszcze rano sprawdze czy nie czuć gazu w zbiorniku płynu chłodnicy i napisze.
-
- Posty: 757
- Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Radzionków
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
sprawdz ten krokowiec na sam poczatek najbardziej podpada pod wymienione usterki...
Co do lokalizacji ...X16SZ powinien to miec jak patrzysz na silnik masz pokrywe wtryskiwacza / przepustnicy ( to plastikowe cos na 2 wkretach przykrecone na samej gorze doprowadzajace powietrze z filtra) to nizej niz pokrywa wtrysku z lewej strony cos z wtyczka 4 przewody ...
Pozdro
Co do lokalizacji ...X16SZ powinien to miec jak patrzysz na silnik masz pokrywe wtryskiwacza / przepustnicy ( to plastikowe cos na 2 wkretach przykrecone na samej gorze doprowadzajace powietrze z filtra) to nizej niz pokrywa wtrysku z lewej strony cos z wtyczka 4 przewody ...
Pozdro
- adrian30
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 lis 2008, 12:56
- Imię: Adrian
- Auto: Astra F
- Silnik: X16SZ
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Gazu w zbiorniku płynu chłodzącego nie czuć.
Dzisiaj odpaliłem na benzynie obroty wzrosły do 1,5 tyś i utrzymują się na poziomie 1,4-1,6 tyś obrotów delikatnie falując. Na gazie wzrastają do 1,3 tyś i wracają do 900 i się utrzymują bez falowania. Odpalałem go kilka razy odłączając krokowca i przegazowałem, nie ma żadnej różnicy czy jest on podłączony czy nie. Odpala tak samo, obroty są takie same i przy przegazowaniu zachowuje się tak samo, tak PB jak i LPG.
Dzisiaj odpaliłem na benzynie obroty wzrosły do 1,5 tyś i utrzymują się na poziomie 1,4-1,6 tyś obrotów delikatnie falując. Na gazie wzrastają do 1,3 tyś i wracają do 900 i się utrzymują bez falowania. Odpalałem go kilka razy odłączając krokowca i przegazowałem, nie ma żadnej różnicy czy jest on podłączony czy nie. Odpala tak samo, obroty są takie same i przy przegazowaniu zachowuje się tak samo, tak PB jak i LPG.
- adrian30
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 lis 2008, 12:56
- Imię: Adrian
- Auto: Astra F
- Silnik: X16SZ
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
-
- Posty: 757
- Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Radzionków
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
kody usterek, zachowanie silnika sugeruja uszkodzenie krokowca ...
jak chcesz to na siłe moge ci zdiagnozowac uszczelke pod głowica ... podciagne objaw dopiesze teorie tylko po co .
Krokowiec to 1 wtyczka 2 srubku troche benzynki ekstrakcyjnej lub jakiegos WD40 przeczyscic i poskłądac ...
A ty chcesz zeby auto sie naprawilo od pisania postow na forum.
Pozdro
jak chcesz to na siłe moge ci zdiagnozowac uszczelke pod głowica ... podciagne objaw dopiesze teorie tylko po co .
Krokowiec to 1 wtyczka 2 srubku troche benzynki ekstrakcyjnej lub jakiegos WD40 przeczyscic i poskłądac ...
A ty chcesz zeby auto sie naprawilo od pisania postow na forum.
Pozdro
- adrian30
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 lis 2008, 12:56
- Imię: Adrian
- Auto: Astra F
- Silnik: X16SZ
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt: