bylo VB, bedzie Astra Coupe

triplex

bylo VB, bedzie Astra Coupe

#1

Nieprzeczytany post autor: triplex »

Witajcie

Dotychczas jezdzilem VB z rocznika 96 1.8 16V + instalka LPG IIgen. i defakto bylem zadowolony
Pod koniec sierpnia jade do niemiec po tytulowa asterke, zawsze podobala mi sie ta buda, a ze finanse sa akuratnie wiec czemu nie

mam tylko problem z wlasciwym wyborem silnika

biore pod uwage trzy typy :

1. Benzyna 1.8 16V 125km (Z18XE)
2. Benzyna 2.2 16V 147km (Z22SE)
3. Diesel 2.2 16V 125km (Y22DTR)

Przyznam sie ze dotychczas moim faworytem byl diesel, aczkolwiek od paru osob slyszalem cos w stylu "jesli opel to tylko benzyna" ..no i troszke sie boje, a niechcialbym pozniej aby zona mnie udusila jak bedzie trzeba wiecznie dokladac

Obydwa silniczki benzynowe beda musialy byc zagazowane (czyli jakies +3k pln na sekwencje). Tylko nie wiem jak z awatyjnoscie wersji 2.2 oraz dynamika 1.8

Cena ladnej sztuki z 2.2 DTI wynosi ok 38k z rocznika 03/04, natomiast z benzyna 2.2 okolo 6k mniej

Poradzcie prosze bo jestem skolowany i juz calkowicie nie mam pomyslow

gangsta

#2

Nieprzeczytany post autor: gangsta »

wiesz co wez sobie lepiej kup
ASTRA G BERTONE COUPE z silnikiem 2.0 16V o mocy 190KM

triplex

#3

Nieprzeczytany post autor: triplex »

gangsta pisze:wiesz co wez sobie lepiej kup
ASTRA G BERTONE COUPE z silnikiem 2.0 16V o mocy 190KM
sorry, ale to mialo byc smieszne ?

w topicu pytam o diesla 2.2 i benzyne 1.8, czyli autka raczej oszczedne a kolego wyskakuje z 2.0T

gangsta

#4

Nieprzeczytany post autor: gangsta »

nie pisze calkiem powaznie a co 1.8 to bym nie bral tego silnika wolalbym 2.2

triplex

#5

Nieprzeczytany post autor: triplex »

a moze jakas sensowna argumentacja dlaczego akurat 2.2 ?

jak z awaryjnoscia, dostepnoscia zamiennikow i spalaniem tego w porownaniu z 1.8 ?

gangsta

#6

Nieprzeczytany post autor: gangsta »

bo moj kumpel ma 1.8 i strasznie nazeka na ten silnik zamula jak na ta bude

ale najlepszy to 2.0 turbo

pnkra

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: pnkra »

Ja polecam Y22DTR. Moja rodzina ma Viki C z tym silnikiem o przebiegu ponad 120tys. km i wg mnie bardzo przyzwoicie się zachowuje w tym aucie - fajna dynamika i niskie spalanie, wysoka kultura pracy. Nie było jeszcze sytuacji, żeby coś się w silniku zepsuło, ale słyszałem, że trzeba pilnować okolic turbiny pod kątem wycieków oleju, wg. innych użytkowników zdarzają się jakieś nieszczelności
w układzie podciśnienia turbiny.

triplex

#8

Nieprzeczytany post autor: triplex »

gangsta pisze:bo moj kumpel ma 1.8 i strasznie nazeka na ten silnik zamula jak na ta bude

ale najlepszy to 2.0 turbo
chyba zyjemy w innym swiecie :) ...a zdecydowanie w innym swiecie pod wzgledem zarobków


troche sie boje kupic uzywanego diesla, bo wielu burakow nie ma pojecia ze turbo trzeba chlodzic. Chyba jednak 1.8 bez gazu bedzie

Kostek

Astro-maniak
Posty: 1399
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Marcin
Auto: Vectra C
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2004
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Kostek »

na twoim miejscu sklonilbym sie jednak na Y22DTR. Ostatnimi czasy mialem okazje sie przekonac co potrafia diesle i musze przyznac, ze jak na to spalanie, osiagi sa niesamowite, jednostki sa naprawde bez awaryjne, oraz maja ogromny moment obrotowy. Nie wspomne o efektywnym chipowaniu, ktore przynosi wiecej korzysci niz w innych silnikach ;) Wiec gdybys chcial sie babrac w silniku to zamiast tego uzbierac na chip i spadnie ci spalanie i do stadniny zawita kolo 20 koników :D :D :D

Co do obaw odnosnie turbo. Po to wlasnie oglada sie samochod przed zakupem, patrzysz czy nie kopci, czy turbo nie pracuje za glosno, czy nie klekocze nieciekawie i jak masz obiekcje to dajesz na warsztat. Wszycho...

POZDRO ;)
JADĄ, JADĄ, JADĄ ŚWIRY JADĄ!!!
Obrazek
Obrazek

pnkra

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: pnkra »

Kostek pisze:Nie wspomne o efektywnym chipowaniu, ktore przynosi wiecej korzysci niz w innych silnikach
Tych silników się nie chipuje. Nie da rady. Jedyna opcja w tym przypadku to box.
[External Link Removed for Guests]

Zablokowany