14NV problem z silnikiem opel kadett

abramm

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 07 cze 2009, 15:24
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: nml
Kontakt:

14NV problem z silnikiem opel kadett

#1

Nieprzeczytany post autor: abramm »

Witam ! Nie mam pojęcia czy ten silnik byl montowany w Asi .Jest to (chyba) ten sam silnik co c14nz tyle że mój jest gaźnikowy.


Problem jest taki :


Biore ostry zakręt albo jakaś dziura większa i zapala sie kontrolka oleju !!!
Poziom oleju jest w normie na bagnecie. Bagnet oryginalny przed tem nie miałem takiego problemu, osttanio coraz częściej sie zapala.
Czy to moze być oznaka kończącej sie pompki oleju ?
CZy może przewod od czujnika jest luźny??

Następny problem to dzwięk metaliczny dobiegajacy od strone paska rozrządu ! Niestety nie wiem jak opowiedziec o tym ...(bo np. ciezko jest wytlumaczyc żę piosenka Queen'u zaczyna sie tak...)


Kolejne pytanie .
Napotkałem sie na temat o tunerze, silnika c14nz i dowiedzial sie ze można zapodać "góre" od 1.4 mpi
Czy w tym moim silniku tez to przejdzie? co steruje wtryskami? komputer a co zrobic gdy go nie ma tak jak w moim przypadku ?


W małych ilościach ubywa mi płynu chłodniczego a gdy jest zimno na dworzu widać biały dym wydobywający sie z rury wydechowej czy to może byc oznaka zuzycia uszczelki pod głowicą?
Ostatnio zmieniony 08 cze 2009, 10:51 przez abramm, łącznie zmieniany 2 razy.

ja37

V.I.P.
Posty: 6030
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

abramm pisze:gdy jest zimno na dworzu widać biały dym wydobywający sie z rury wydechowej
To normalne, a nie widać wycieków nigdzie?
abramm pisze:Napotkałem sie na temat o tunerze, silnika c14nz i dowiedzial sie ze można zapodać "góre" od 1.4 mpi
Mozna.
Ale z kolektorami, wiązka i kompem.
abramm pisze:Biore ostry zakręt albo jakaś dziura większa i zapala sie kontrolka oleju !!!
Przeczyść zawór nadmiarowy(chyba tak się nazywa), może to starczy.

abramm

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 07 cze 2009, 15:24
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: nml
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: abramm »

Przeczyść zawór nadmiarowy(chyba tak się nazywa), może to starczy
Ale gdzie on się znajduje?
A jeśli chodzi o ten dym to jest go bardzo dużo jest taki gęsty no i płynu ubywa, wycieków nie ma, powymienialem wszystkie węże , takze irytujace jest to ze przy odpalaniu chodzi na 3 cylindry dopiero jakj go "kopne" na wyższe obroty jest ok ! bardzo to przeszkadza...
A kiedyśtego nie było... Myśle ze ten silnik sięjuż kończy .... :(

ja37

V.I.P.
Posty: 6030
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

abramm pisze:eśli chodzi o ten dym to jest go bardzo dużo jest taki gęsty no i płynu ubywa, wycieków nie ma,
Coś z uszczelką pod głowica się stało.

A nie ma płynu w oleju?

Zawór jest w pompie, od strony przodu auta, taka śruba na klucz chyba 22.

abramm

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 07 cze 2009, 15:24
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: nml
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: abramm »

ja37 pisze:Zawór jest w pompie, od strony przodu auta, taka śruba na klucz chyba 22.
Jutro to oblukam czy cos takiego jest. rozumiem ze jak podniose maske to zaraz z przodu patrzac na silnik ta srube znajde? Oleju w płynie nie ma. jednak podczas odkrecanai zbiorniczka slychac wyrazn
y syk. i to taki konkretny.

ja37

V.I.P.
Posty: 6030
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Będziesz widział, jak maskę podniesiesz, ale lepsze dojście jast z kanału.
Jak ją odkręcisz, to wyjmiesz sprężynę i powinien wylecieć tłok.
Ale jak znam życie nie wyleci, trzeba go wydłubać jakoś i tak wyczyścić, żeby luźno chodził.
Pod sprężynę warto dać podkładkę, będzie większe ciśnienie trzymać.

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

ja37 pisze:A nie ma płynu w oleju?
abramm pisze:Oleju w płynie nie ma
:shock: :shock: :lol:
abramm pisze:W małych ilościach ubywa mi płynu chłodniczego a gdy jest zimno na dworzu widać biały dym wydobywający sie z rury wydechowej czy to może byc oznaka zuzycia uszczelki pod głowicą?
UPG pada ... pomyśl o wymianie ... płyn przedostaje sie do cylindra i wylatuje z rury jako gęsta para wodna ...
Pozdro...
[External Link Removed for Guests] Obrazek
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki

abramm

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 07 cze 2009, 15:24
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: nml
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: abramm »

silvo44 pisze::shock: :shock: :lol:
płyny sie nie mieszaja... :))

Nie wiem czy sie opłaca wymiana uszczelki w tej "klasie" auta troche to bedzie kosztowalo.plany sei zmienily , jest praca to za jakis czas sie przesiade na Asie :)

Chociaz sama uszczelka nie jest droga

[External Link Removed for Guests]

ale do tego robocizna (nie mam klucza dynamometrycznego) ... prawdopodobnie planowanie glowicy przy tym wymiana pompy wody... za jednym zarazem termostatu ... pasku rozrzadu... i zlotowki uciekaja szybciej i w wiekszej ilosci niz ten płyn.

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#9

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

abramm pisze:płyny sie nie mieszaja...
... zależy które ... :lol: :!: ale nie o to chodzi jeśli już - pytanie ja37 a Twoja odpo :shock:
abramm pisze:czy sie opłaca wymiana uszczelki w tej "klasie" auta
abramm pisze:sie przesiade na Asie
... za złomowanie są (czy mają być) dopłaty ... może warto skorzystać ...
[External Link Removed for Guests] Obrazek
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki

abramm

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 07 cze 2009, 15:24
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: nml
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: abramm »

Napisalem ze płyny sie nie mieszaja, tzn nei ma plynu w oleju i oleju w plynie...
Narazie na zlomach za kasacje płaca tylko za silnik i za skrzynie okolo 100 zlotych bedzie.....także nei weseło to wygląda narazie sie pobujam kadecikiem az klęknie :)

Zablokowany