14NV problem z silnikiem opel kadett
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 07 cze 2009, 15:24
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: nml
- Kontakt:
14NV problem z silnikiem opel kadett
Witam ! Nie mam pojęcia czy ten silnik byl montowany w Asi .Jest to (chyba) ten sam silnik co c14nz tyle że mój jest gaźnikowy.
Problem jest taki :
Biore ostry zakręt albo jakaś dziura większa i zapala sie kontrolka oleju !!!
Poziom oleju jest w normie na bagnecie. Bagnet oryginalny przed tem nie miałem takiego problemu, osttanio coraz częściej sie zapala.
Czy to moze być oznaka kończącej sie pompki oleju ?
CZy może przewod od czujnika jest luźny??
Następny problem to dzwięk metaliczny dobiegajacy od strone paska rozrządu ! Niestety nie wiem jak opowiedziec o tym ...(bo np. ciezko jest wytlumaczyc żę piosenka Queen'u zaczyna sie tak...)
Kolejne pytanie .
Napotkałem sie na temat o tunerze, silnika c14nz i dowiedzial sie ze można zapodać "góre" od 1.4 mpi
Czy w tym moim silniku tez to przejdzie? co steruje wtryskami? komputer a co zrobic gdy go nie ma tak jak w moim przypadku ?
W małych ilościach ubywa mi płynu chłodniczego a gdy jest zimno na dworzu widać biały dym wydobywający sie z rury wydechowej czy to może byc oznaka zuzycia uszczelki pod głowicą?
Problem jest taki :
Biore ostry zakręt albo jakaś dziura większa i zapala sie kontrolka oleju !!!
Poziom oleju jest w normie na bagnecie. Bagnet oryginalny przed tem nie miałem takiego problemu, osttanio coraz częściej sie zapala.
Czy to moze być oznaka kończącej sie pompki oleju ?
CZy może przewod od czujnika jest luźny??
Następny problem to dzwięk metaliczny dobiegajacy od strone paska rozrządu ! Niestety nie wiem jak opowiedziec o tym ...(bo np. ciezko jest wytlumaczyc żę piosenka Queen'u zaczyna sie tak...)
Kolejne pytanie .
Napotkałem sie na temat o tunerze, silnika c14nz i dowiedzial sie ze można zapodać "góre" od 1.4 mpi
Czy w tym moim silniku tez to przejdzie? co steruje wtryskami? komputer a co zrobic gdy go nie ma tak jak w moim przypadku ?
W małych ilościach ubywa mi płynu chłodniczego a gdy jest zimno na dworzu widać biały dym wydobywający sie z rury wydechowej czy to może byc oznaka zuzycia uszczelki pod głowicą?
Ostatnio zmieniony 08 cze 2009, 10:51 przez abramm, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 6033
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 13 razy
- Pomocny: 129 razy
To normalne, a nie widać wycieków nigdzie?abramm pisze:gdy jest zimno na dworzu widać biały dym wydobywający sie z rury wydechowej
Mozna.abramm pisze:Napotkałem sie na temat o tunerze, silnika c14nz i dowiedzial sie ze można zapodać "góre" od 1.4 mpi
Ale z kolektorami, wiązka i kompem.
Przeczyść zawór nadmiarowy(chyba tak się nazywa), może to starczy.abramm pisze:Biore ostry zakręt albo jakaś dziura większa i zapala sie kontrolka oleju !!!
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 07 cze 2009, 15:24
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: nml
- Kontakt:
Ale gdzie on się znajduje?Przeczyść zawór nadmiarowy(chyba tak się nazywa), może to starczy
A jeśli chodzi o ten dym to jest go bardzo dużo jest taki gęsty no i płynu ubywa, wycieków nie ma, powymienialem wszystkie węże , takze irytujace jest to ze przy odpalaniu chodzi na 3 cylindry dopiero jakj go "kopne" na wyższe obroty jest ok ! bardzo to przeszkadza...
A kiedyśtego nie było... Myśle ze ten silnik sięjuż kończy ....
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 07 cze 2009, 15:24
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: nml
- Kontakt:
Jutro to oblukam czy cos takiego jest. rozumiem ze jak podniose maske to zaraz z przodu patrzac na silnik ta srube znajde? Oleju w płynie nie ma. jednak podczas odkrecanai zbiorniczka slychac wyraznja37 pisze:Zawór jest w pompie, od strony przodu auta, taka śruba na klucz chyba 22.
y syk. i to taki konkretny.
-
- Posty: 6033
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 13 razy
- Pomocny: 129 razy
Będziesz widział, jak maskę podniesiesz, ale lepsze dojście jast z kanału.
Jak ją odkręcisz, to wyjmiesz sprężynę i powinien wylecieć tłok.
Ale jak znam życie nie wyleci, trzeba go wydłubać jakoś i tak wyczyścić, żeby luźno chodził.
Pod sprężynę warto dać podkładkę, będzie większe ciśnienie trzymać.
Jak ją odkręcisz, to wyjmiesz sprężynę i powinien wylecieć tłok.
Ale jak znam życie nie wyleci, trzeba go wydłubać jakoś i tak wyczyścić, żeby luźno chodził.
Pod sprężynę warto dać podkładkę, będzie większe ciśnienie trzymać.
- silvo44
- Posty: 2092
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
- Imię: silvo44
- Auto: AF/VC
- Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: OLKUSZ
- Pomocny: 1 raz
ja37 pisze:A nie ma płynu w oleju?
abramm pisze:Oleju w płynie nie ma
UPG pada ... pomyśl o wymianie ... płyn przedostaje sie do cylindra i wylatuje z rury jako gęsta para wodna ...abramm pisze:W małych ilościach ubywa mi płynu chłodniczego a gdy jest zimno na dworzu widać biały dym wydobywający sie z rury wydechowej czy to może byc oznaka zuzycia uszczelki pod głowicą?
Pozdro...
[External Link Removed for Guests]
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 07 cze 2009, 15:24
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: nml
- Kontakt:
płyny sie nie mieszaja... )silvo44 pisze:
Nie wiem czy sie opłaca wymiana uszczelki w tej "klasie" auta troche to bedzie kosztowalo.plany sei zmienily , jest praca to za jakis czas sie przesiade na Asie
Chociaz sama uszczelka nie jest droga
[External Link Removed for Guests]
ale do tego robocizna (nie mam klucza dynamometrycznego) ... prawdopodobnie planowanie glowicy przy tym wymiana pompy wody... za jednym zarazem termostatu ... pasku rozrzadu... i zlotowki uciekaja szybciej i w wiekszej ilosci niz ten płyn.
- silvo44
- Posty: 2092
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
- Imię: silvo44
- Auto: AF/VC
- Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: OLKUSZ
- Pomocny: 1 raz
... zależy które ... ale nie o to chodzi jeśli już - pytanie ja37 a Twoja odpoabramm pisze:płyny sie nie mieszaja...
abramm pisze:czy sie opłaca wymiana uszczelki w tej "klasie" auta
... za złomowanie są (czy mają być) dopłaty ... może warto skorzystać ...abramm pisze:sie przesiade na Asie
[External Link Removed for Guests]
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 07 cze 2009, 15:24
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: nml
- Kontakt: