Tracie opon o nadkole
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 31 mar 2009, 11:40
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Tracie opon o nadkole
Witam.
Mam takie problem:
Moja Astraka kupiona od Niemca ma założone sprężyny obniżające o ok. 3cm.
Niedawno zmieniłem oponki na letnie 215/45/17. Wcześniej miałem profil 40 ale kierowałem się poprawą komfortu i kupiłem 45.
Wczoraj podczas jazdy z 3 pasażerami na niby prostych drogach z lekkimi nierównościami okazało się, że oponki trą o nadkole. Nawet przy 50 km/h.
Dziś zauważyłem ślady na oponkach od tych otarć.
Jak rozwiązać ten problem. Czy pomoże montaż tzw. gum usztywniających na sprężynach czy może zmienić sprężynki na takie co mniej mi obniżą dupę w Astrze? Choć wolałbym dobre i tańsze rozwiązanie.
Pomóżcie koledzy!
Mam takie problem:
Moja Astraka kupiona od Niemca ma założone sprężyny obniżające o ok. 3cm.
Niedawno zmieniłem oponki na letnie 215/45/17. Wcześniej miałem profil 40 ale kierowałem się poprawą komfortu i kupiłem 45.
Wczoraj podczas jazdy z 3 pasażerami na niby prostych drogach z lekkimi nierównościami okazało się, że oponki trą o nadkole. Nawet przy 50 km/h.
Dziś zauważyłem ślady na oponkach od tych otarć.
Jak rozwiązać ten problem. Czy pomoże montaż tzw. gum usztywniających na sprężynach czy może zmienić sprężynki na takie co mniej mi obniżą dupę w Astrze? Choć wolałbym dobre i tańsze rozwiązanie.
Pomóżcie koledzy!
-
- Posty: 1129
- Rejestracja: 02 sty 2007, 19:09
- Imię: Łukasz
- Auto: chrysler 300M
- Silnik: 2,7
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia-Cisowa
- Kontakt:
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 14 lut 2009, 20:52
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
-
- Posty: 259
- Rejestracja: 04 lut 2008, 19:12
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 07 cze 2009, 15:24
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: nml
- Kontakt:
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Złe ET felg i dlatego trze. Mozna powiedziec ze poza wszelkimi manewrami podnoszacymi auto to nic sie nie wymysli. Moze jeszcze dalo by sie zmniejszyc ET jakby dac do jakiegos zakladu z tokarnia co by troszke stoczyli od strony wewnetrznej felge. Napewno nie bedzie mozna za duzo zebrac tego materialu( zalezy od konstrukcji felgi) ale moze 4 mm sie da. Tak aopcja wchodzi w gre jesli tylko lekko przyciera ale i tak latwiej, prosciej i taniej zagiac same ranty w nadkolach. Czasem sa takie felgi zrobione ze mozna zebrac tego materialu duzow iecej bo nawet pnad 10 mm le to naprawed nieliczne sa- w tych co to sie zaklada sruby duzo dluzsze zeby je przykrecic. Dobre ET w astrze G to tak powyzej 40 a najlepiej to 45 i mamy spokoj. Oczewiscie tez wazna jest szerokosc felgi i przy rozmiarze 17 cali to chyba standardem jest 7,5 cala szerokie. Przy 16calowych to 6 do 7" a przy 15 to 5,5-6 i dlatego przy 15" mozna zalozyc fele z ET duzo mniejszym np 33 lub 35 bez obaw.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 165
- Rejestracja: 07 gru 2007, 21:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: potęgowo
- Kontakt:
ja u siebie mam taki sam problem trze mi opona o nadkole:/ dzisiaj szlifowalem nadkole od wewnętrzenej strony bo mialem tam zakładana reperaturkę i ponoc reperaturka jest szersza niz standardowe nadkole. zeszlifowalem okolo 6 mm i kurcze nadal przy komplecie z tylu trze mi opona o nadkole jak wjade gdzies w dziurę. opony mam 195/60 15 " nie wiem co teraz zrobic ale chyba wrzuce gumy na spiny. dodam ze od 2 tygodni mam nowe standardowe zawieszenie
moja asterka
[External Link Removed for Guests]
sprzedam części silnikowe astra 1.4 oraz dużo części do astry 1.6 [External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
sprzedam części silnikowe astra 1.4 oraz dużo części do astry 1.6 [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 07 cze 2009, 15:24
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: nml
- Kontakt:
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Ciekawi mnie czy cokolwiek miales wspolnego z konstrukcja zawieszenia ze tak gadasz. Za miekkie bo wywalone zawieszenie. Sprezyny powinny byc takie jakie sa fabrycznie Za twarde nie dobrze i za miekkie niedobrze. Co innego ze ludziska sobie wstawiaja inne springi- obnizajace. Wcale nie oznacza ze sa krótsze sprezyny i ze nizej zejda jak sie zaladuje pojazd osobami czy towarem. Amorki decyduja o tym jak bedzie tlumic drgania-i np one nie maja takiego wplywu na to czy bedzie trzec choc w niektorych przypadkach ich wymiana pomogla( ale one nie decyduja o wyokosci auta).abramm pisze:za miekkie zawieszenie , tzn wyj***e już i dlatego za głęboko schodził , gumy rozwiały problem
Także ET alu nie mialo u mnie nic wspolnego
Jest Złe ET co by nie bylo. Malo sie o tym mowi ale to w zasadzie najwazniejszy parametr ktory decyduje czy felgi podejda czy nie. Momo to ET dobiera sie jeszcze do szerokosci felgi. W zasadzie srednica felgi nie ma znaczenia. Ja mialem w swojej AG 3 komplety alu- 15", 16", 17" Zadne nie tarly a opony mialy standardowe mozna powiedziec ( takie co sa najbardziej dostepne i najtansze). NAjmniejszym kolem byla 17" ( chodzi o srednice calego kola z opona) a najwieksza byla 15" zimowa. Najmniejsze Et jakie w nich bylo to 39 a najwieksze to 45
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 31 mar 2009, 11:40
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt: