Ustawiać zbierżność ?

daniel0801

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: jesteś ?
Kontakt:

Ustawiać zbierżność ?

#1

Nieprzeczytany post autor: daniel0801 »

Witam!

Szukałem odp na forum nic nie znalazłem związanego z moim przypadkiem więc:

Mam taki problem. Astra F
Otóż przed wymianą opon >>>
Ściągało mnie na prawo i kierownice musiałem trzymać lekko skręconą w lewo by jechać prosto. Opony zjechane i "buły" na tylnej.

Dziś po wymianie opon na nówki FS TZ300>>>
Odziwo moge puścić kierownice i jede prosto kierownica też na prosto.

Czy ustawiać zbierżność ? Co robić w takim przypadku ?
Za podpowiedzi z góry dziękuję.
Pozdrawiam

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

żbierzność sie ustawia przeważnie jak nie jedzie prosto. Więc raczej nie widze potrzeby ustawiania zbierzności w Twoim wypadku. Możliwe ze stare opony były jakieś nierówne i dla tego ciągneło.

Pojeździj i wyczuj czy faktycznie prowadzi się tak jak powinien.
[External Link Removed for Guests]

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

Podjedź do jakiejś stacji diagnostycznej. Sprawdzą Ci zbieżność l i będziesz wiedział czy robić to czy nie.

snajpi84

Astro-maniak
Posty: 205
Rejestracja: 15 paź 2008, 13:40
Imię: Michal
Auto: Astra G / Mondeo IV
Silnik: 1,7 DTI / 2,0 TDCI
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gostomko
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: snajpi84 »

skoro jedzie prosto tak jak powinien to po co szukać kłopotów,

sam kolego zauważyłeś że ściągał na zjechanych oponach.
[External Link Removed for Guests] - jeździdło - Astra G Kombi
[External Link Removed for Guests] - zabawka - Vectra C GTS

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

Na starych oponach sciągało ... oponki felerne

Na nowych jedzie prosto ... oponki ok

No ale panowie to ze auto jedzie prosto nie oznacza w 100% ze ma dobrze ustawiona zbiezność i wcale nie jest powiedziane ze auto sciaga jak zbieznosc jest zwalona.

Tak czy inaczej raz na jakis czas zbieznosc trzeba kontrolować / ustawiać.

Pozdro

Grzana_Pl

Przedstawiciel Regionu
Posty: 770
Rejestracja: 20 mar 2008, 18:45
Imię: Grzesiek
Auto: Astra G Caravan/Volvo S60
Silnik: Y20DTH
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn/Szczytno/Ostrołęka
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Grzana_Pl »

Przerabiałem to u siebie, na skoszonych już oponach letnich ściągało mnie do prawej i kiere musiałem trzymać lekko w lewo żeby jechał prosto po wymianie opon problemu już nie ma i w tym wypadku nie potrzebna jest zbieżność.
Zbieżność/geometrię robi się najczęściej po jakichś ingerencjach w zawieszenie. Wtedy to konieczność nawet.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Dobra prosta listwa imozna samemu ustawic zbierznosc- wystarczy wiedziec jak to sie robi. Mozna zrobic tez taki prosty przyrzad i pospawac z kontownikow i tez bedzie dobrze ustawiona zbierznosc. Mozna tez ostatecznie pojezdzic troszke i bedzie widac jak scina opony to zrobic korekte ale to juz troszke mniej dokladne i czasochlonne jest.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

kornel

Astro-maniak
Posty: 155
Rejestracja: 08 cze 2009, 18:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: kornel »

Panie i Panowie...
Słowo "zbieżność" ma swoje pochodzenie w innym - "biegać". Zatem wg znanych mi zasad owo "g" w "biegać" wymienia się na "ż" i jest "zbieżność"; mówimy też "bieżący tydzień" lub "bieżący rok"... :roll:
Jakby co, to...?

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

wesoł, toś polecioł po bandzie ... ;) a z tym sprawdzeniem czy opony sie ścinaja i wprowadzić korekte bylo jeszcze lepsze.

Jak wiesz to zrobisz fakt ale dokłądność ustawiewienia takiej zbieżności bedzie dyskusyjna ... tym bardziej ze ustawia sie ja z dokładnościa do około 0,5 stopnia i w wyprodukowanym porzez siebie sprzecie trzeba pamiętać o możliwosci korekty krzywej felgi.

Zbieżność ustawia sie poto aby opon nie ścinać i po to aby auto było stabilne w zakrecie i na prostej ... jak opona sie zetnie to juz po ptokach korekat ustawienia zbiezności jej nie wyprostuje.

No i na sam koniec teoria że zbieżność sie robi tylko po wiekszych naprawach kolegi Grzana_Pl, ja mowie ze robi sie to okresowo i i obowiazkowo po naprawach zawieszenia / układu kierowniczego.

A dlaczego okresowo ?? bo wystarczy raz konkretnie gruchnąc w jakaś dziure i delikatnie skrzywoć drazek kierowniczy i zbieznosc ulatuje w siną dal mimo ze wszystko wydaje sie sprawne i na miejscu.

Pozdro

Zablokowany