Ustawiać zbierżność ?
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: jesteś ?
- Kontakt:
Ustawiać zbierżność ?
Witam!
Szukałem odp na forum nic nie znalazłem związanego z moim przypadkiem więc:
Mam taki problem. Astra F
Otóż przed wymianą opon >>>
Ściągało mnie na prawo i kierownice musiałem trzymać lekko skręconą w lewo by jechać prosto. Opony zjechane i "buły" na tylnej.
Dziś po wymianie opon na nówki FS TZ300>>>
Odziwo moge puścić kierownice i jede prosto kierownica też na prosto.
Czy ustawiać zbierżność ? Co robić w takim przypadku ?
Za podpowiedzi z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Szukałem odp na forum nic nie znalazłem związanego z moim przypadkiem więc:
Mam taki problem. Astra F
Otóż przed wymianą opon >>>
Ściągało mnie na prawo i kierownice musiałem trzymać lekko skręconą w lewo by jechać prosto. Opony zjechane i "buły" na tylnej.
Dziś po wymianie opon na nówki FS TZ300>>>
Odziwo moge puścić kierownice i jede prosto kierownica też na prosto.
Czy ustawiać zbierżność ? Co robić w takim przypadku ?
Za podpowiedzi z góry dziękuję.
Pozdrawiam
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 15 paź 2008, 13:40
- Imię: Michal
- Auto: Astra G / Mondeo IV
- Silnik: 1,7 DTI / 2,0 TDCI
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gostomko
- Kontakt:
-
- Posty: 757
- Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Radzionków
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Na starych oponach sciągało ... oponki felerne
Na nowych jedzie prosto ... oponki ok
No ale panowie to ze auto jedzie prosto nie oznacza w 100% ze ma dobrze ustawiona zbiezność i wcale nie jest powiedziane ze auto sciaga jak zbieznosc jest zwalona.
Tak czy inaczej raz na jakis czas zbieznosc trzeba kontrolować / ustawiać.
Pozdro
Na nowych jedzie prosto ... oponki ok
No ale panowie to ze auto jedzie prosto nie oznacza w 100% ze ma dobrze ustawiona zbiezność i wcale nie jest powiedziane ze auto sciaga jak zbieznosc jest zwalona.
Tak czy inaczej raz na jakis czas zbieznosc trzeba kontrolować / ustawiać.
Pozdro
-
- Posty: 770
- Rejestracja: 20 mar 2008, 18:45
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra G Caravan/Volvo S60
- Silnik: Y20DTH
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn/Szczytno/Ostrołęka
- Kontakt:
Przerabiałem to u siebie, na skoszonych już oponach letnich ściągało mnie do prawej i kiere musiałem trzymać lekko w lewo żeby jechał prosto po wymianie opon problemu już nie ma i w tym wypadku nie potrzebna jest zbieżność.
Zbieżność/geometrię robi się najczęściej po jakichś ingerencjach w zawieszenie. Wtedy to konieczność nawet.
Zbieżność/geometrię robi się najczęściej po jakichś ingerencjach w zawieszenie. Wtedy to konieczność nawet.
- wesoł
- Posty: 4898
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Dobra prosta listwa imozna samemu ustawic zbierznosc- wystarczy wiedziec jak to sie robi. Mozna zrobic tez taki prosty przyrzad i pospawac z kontownikow i tez bedzie dobrze ustawiona zbierznosc. Mozna tez ostatecznie pojezdzic troszke i bedzie widac jak scina opony to zrobic korekte ale to juz troszke mniej dokladne i czasochlonne jest.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 08 cze 2009, 18:51
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Luboń
- Kontakt:
Panie i Panowie...
Słowo "zbieżność" ma swoje pochodzenie w innym - "biegać". Zatem wg znanych mi zasad owo "g" w "biegać" wymienia się na "ż" i jest "zbieżność"; mówimy też "bieżący tydzień" lub "bieżący rok"...
Słowo "zbieżność" ma swoje pochodzenie w innym - "biegać". Zatem wg znanych mi zasad owo "g" w "biegać" wymienia się na "ż" i jest "zbieżność"; mówimy też "bieżący tydzień" lub "bieżący rok"...
Jakby co, to...?
-
- Posty: 757
- Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Radzionków
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
wesoł, toś polecioł po bandzie ... a z tym sprawdzeniem czy opony sie ścinaja i wprowadzić korekte bylo jeszcze lepsze.
Jak wiesz to zrobisz fakt ale dokłądność ustawiewienia takiej zbieżności bedzie dyskusyjna ... tym bardziej ze ustawia sie ja z dokładnościa do około 0,5 stopnia i w wyprodukowanym porzez siebie sprzecie trzeba pamiętać o możliwosci korekty krzywej felgi.
Zbieżność ustawia sie poto aby opon nie ścinać i po to aby auto było stabilne w zakrecie i na prostej ... jak opona sie zetnie to juz po ptokach korekat ustawienia zbiezności jej nie wyprostuje.
No i na sam koniec teoria że zbieżność sie robi tylko po wiekszych naprawach kolegi Grzana_Pl, ja mowie ze robi sie to okresowo i i obowiazkowo po naprawach zawieszenia / układu kierowniczego.
A dlaczego okresowo ?? bo wystarczy raz konkretnie gruchnąc w jakaś dziure i delikatnie skrzywoć drazek kierowniczy i zbieznosc ulatuje w siną dal mimo ze wszystko wydaje sie sprawne i na miejscu.
Pozdro
Jak wiesz to zrobisz fakt ale dokłądność ustawiewienia takiej zbieżności bedzie dyskusyjna ... tym bardziej ze ustawia sie ja z dokładnościa do około 0,5 stopnia i w wyprodukowanym porzez siebie sprzecie trzeba pamiętać o możliwosci korekty krzywej felgi.
Zbieżność ustawia sie poto aby opon nie ścinać i po to aby auto było stabilne w zakrecie i na prostej ... jak opona sie zetnie to juz po ptokach korekat ustawienia zbiezności jej nie wyprostuje.
No i na sam koniec teoria że zbieżność sie robi tylko po wiekszych naprawach kolegi Grzana_Pl, ja mowie ze robi sie to okresowo i i obowiazkowo po naprawach zawieszenia / układu kierowniczego.
A dlaczego okresowo ?? bo wystarczy raz konkretnie gruchnąc w jakaś dziure i delikatnie skrzywoć drazek kierowniczy i zbieznosc ulatuje w siną dal mimo ze wszystko wydaje sie sprawne i na miejscu.
Pozdro