skrzynia biegow, ciegna ?

Awatar użytkownika
jeyfox

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 21 maja 2009, 22:57
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

skrzynia biegow, ciegna ?

#1

Nieprzeczytany post autor: jeyfox »

WItam

Opel(vauxhall) astra 2000/2001
1.7 DTI Y17DT (108000 mil - 173 809.152 kilometrow)

Problem z biegami pierwszy raz zaobserwowalem jadac na piatym biegu na stosunkowo niskich obrotach. Po krotkiej przejazdzce ciezko wbijaly sie biegi. Jedynym ratunkiem na ta sytuacje bylo wylaczenie silknika i odczekanie 5/10 min. Ostatnio problem sie uaktywnil, tym razem przy czestych zmianach biegow towazyszacych jezdzie po miescie (pierwsze 3 biegi). Musze dodac ze nigdy nie bylo problemow z sama skrzynia, biegi na wylaczonym silniku chodza poprawnie. Osobiscie wydaje mi sie ze przyczyna problemu sa rezregulowane ciegna skrzyni (wodziki) ktore wystarczy ustawic welug takiego samego schematu postepowania przy wymianie skrzyni biegow. Drugim przypuszczeniem to slabe smarowanie drazka do zmiany biegow. Moze ktos mial podobne problemy i poradzil sobie z ta mam nadzieje stosunkowo prosta usterka
Prosze o rade

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Synchronizatory zrobily papa.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
jeyfox

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 21 maja 2009, 22:57
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: jeyfox »

Czy aby napewno ?

Synchronizatory sa dla poszczegolnych biegow wiec w teorii gdy "blokuje sie skrzynia" tylko bieg z zepsutym synchronizatorem nie pozwoliby sie wbic a pozostale chodziliby poprawnie. U mnie problem wystepuje ze wszystkimi biegami a nie sadze ze synchronizatory od wszsykich biegow sa uszkodzone. Ja bym obstawial wodziki
Prosze o wiecej opni z krotkim uzasadnieniem

Big_Joe

Astro-maniak
Posty: 182
Rejestracja: 08 maja 2008, 19:05
Imię: Jarek
Auto: Accord
Silnik: F18b2
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk-Oliwa
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Big_Joe »

Sprzęgło :?:
"We Ride Together,We Die Together" Bad Boys for life

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
jeyfox

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 21 maja 2009, 22:57
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: jeyfox »

W teorii moze byc, przy czestych zmianach rozgrzewa sie i pod wplywem temperatury nie lapie tak jak powinno. Prosze o dalsze komentarze

Ja obstawiam w kolejnosci

1) wodziki (ciegna lewarka zuzyte)
2) regulacja drazka (nalezy przeprowadzic ?)
3) docisk sprzegla
4) sprzeglo
5) synchronizatory
6) olej w skrzyni

Jak wy byscie sie za to zabrali ?
Do czego zajrzec w pierwszej kolejnosci ?

Awatar użytkownika
dampat

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 09 wrz 2008, 8:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Siemianowice SL.
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: dampat »

mam podobnie jak rozgrzeje się to biegi ciężko wchodzą a jak próbuje zrzucić z 5 na luz to coś się blokuje przeprowadziłem regulacje cigna ale to nie pomogło zostaję wymiana oleju a potem sprzęgło

Big_Joe

Astro-maniak
Posty: 182
Rejestracja: 08 maja 2008, 19:05
Imię: Jarek
Auto: Accord
Silnik: F18b2
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk-Oliwa
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Big_Joe »

Słuchaj ja u siebie miałem tak że po nagrzaniu się silnika nie mogłem wpiąć ani wypiąć na luz żadnego biegu.Stojąc na światłach mocowałem się z jedynką (sprzęgło wcale się nie ślizgało)wymieniłem olej w skrzyni nasmarowałem drążek zmiany biegów wszytsko wodziki itp. i zero poprawy.Pewnego dnia stojąc na światłach po 5 minutach walki aby wrzucić 1 pojechałem odstawiłem wymienili mi sprzęgło i od tamtej pory biegi wchodzą malinaaa .Ja jestem za tym że docisk się skończył .... i nie wysprzęgla do końca i stąd ten problem ... :idea:
"We Ride Together,We Die Together" Bad Boys for life

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
jeyfox

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 21 maja 2009, 22:57
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: jeyfox »

Rozmawialem z mechanikiem, zasugerowal w pierwszej kolejnosci sprobowac z olejem w skrzyni, spuscic i zobaczyc czy sa w nim jakies opilki, wlac nowy. Pozniej chyba zabierzemy sie za sprzeglo jak wczesniejsze czynnosci nie powioda sie i problem nie zniknie do tego czasu. Wielkie dzieki za wszelka pomoca, prosze o dalsze kontynuowanie tematu, chetnie poznam inne opinie. Z mojej strony moge zapewnic ze poinformuje jak tylko uda sie naprawic usterke

Badi

Astro-maniak
Posty: 67
Rejestracja: 20 sty 2008, 11:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Badi »

A tak przy okazji - gdzie w Astrze jest korek wlewu oleju do skrzyni?
Astra 1.4 X14NZ
Power from Gliwice ;)
LPG ZAVOLI

Gabson

Astro-maniak
Posty: 99
Rejestracja: 29 maja 2008, 17:24
Imię: Robert
Auto: Astra G
Silnik: 1.7 isuzu
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Siedlce

#10

Nieprzeczytany post autor: Gabson »

Panowie to teraz morze ja ze swoim przypadkiem. Na początku biegi mi wpinały się ciężko, potem na rondzie miałem dziwny trzask i od tego momentu było szarpanie. Postawiłem więc na kanał, zdemontowałem osłonę silnika i okazało się że zerwało mi przednią poduszkę oraz że mam wyciek oleju ze skrzyni. Po oględzinach skrzyni mechanicy stwierdzili że poleciał mi mechanizm różnicowy. Koszt to druga skrzynia + robocizna

Zablokowany