Uszczelniacz opon

Awatar użytkownika
radiesteta

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 28 maja 2009, 21:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: intetrnet
Kontakt:

Uszczelniacz opon

#1

Nieprzeczytany post autor: radiesteta »

Myślę nad pozbyciem się z bagażnika zapasówki i zastąpieniu jej uszczelniaczem do opon.
Co myślicie o tym ? Czy ktoś to stosuje ?
Proszę o informacje zarówno te na + jak i te na -.
Mam nadzieję, ze to odpowiedni dział do tego tematu.

Usunięty użytkownik 3235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Osobiście zestaw naprawczy to według mnie niewystarczające wyjście. Jeżeli chcesz mieć pewność że w przyszłości po złapaniu "gumy" będziesz mógł dalej kontynuować jazdę to pełnowymiarowe koło lub ostatecznie dojazdówka to Ci zagwarantują. Podobno (nie wiem tego na 100%) opona po użyciu zestawu naprawczego nadaje się potem tylko do wyrzucenia. Poza tym zależy też w jaki sposób uszkodzisz oponę, bo czasami uszkodzi się ona w ten sposób, że nawet wulkanizator nie będzie w stanie sobie z tym poradzić (np. uszkodzenia boczne).


Poza tym uzupełnij profil w należyty sposób.

focus

Astro-maniak
Posty: 119
Rejestracja: 26 maja 2008, 19:43
Imię: Kamil
Auto: Astra F
Silnik: 1.4i
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Gostyń (okolice)

#3

Nieprzeczytany post autor: focus »

radiesteta pisze:Co myślicie o tym ?
Jeśli "coś" rozerwie Ci oponę zostajesz bez zapasówki... wniosek prosty

Awatar użytkownika
radiesteta

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 28 maja 2009, 21:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: intetrnet
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: radiesteta »

Jest w tym wiele racji. Nie ma rozwiązania lepszego nad wymiana opony na normalną. Jednak ...skoro to jest mało praktyczne to jak wytłumaczyć fakt, ze ktoś to wymyślił i sprzedaje ?

Usunięty użytkownik 3235

#5

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

radiesteta pisze:skoro to jest mało praktyczne to jak wytłumaczyć fakt, ze ktoś to wymyślił i sprzedaje ?
Większa przestrzeń bagażowa, pozwala np. zamontować jakiś symboliczny dodatkowy schowek, do tego zależnie od rozmiaru koła mamy do czynienia z redukcją masy itd.

IMO taka moda jest teraz na zestawy naprawcze, tylko że "każdy medal ma dwie strony"...

vZaJeCv

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 21 lut 2009, 23:24
Imię: Sebastian
Auto: Astra G
Silnik: 1.8 X18XE1
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wałbrzych

#6

Nieprzeczytany post autor: vZaJeCv »

Ktos to wymyslil i sprzedaje ale gdy
"coś" rozerwie Ci oponę
i
zostajesz bez zapasówki
w szczerym polu,
nie jest to problemem wymyslajacego i sprzedajacego.
Zapasowka ma swoje miejsce, nie zajmuje miejsca pasazera i nie przeszkadza w bagazniku. Takie moje zdanie, nie uzywalem nigdy takiego specyfiku, nie wiem czy dziala.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Ja odpowiem na to:
analyzer64 pisze:Podobno (nie wiem tego na 100%) opona po użyciu zestawu naprawczego nadaje się potem tylko do wyrzucenia.
Otóż wprowadzzenie tego czynnika do wnetrza opony powoduje iz zachodzi reakcja z guma. Jasli potem bedziemy chcieli zalatac taka opone łatka to niestety nie bedzie ona trzymac. Otpowiedzi takiej uzyskalem kiedys w zakladzie gumiarskim w Szczecinie.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

Ja z mojego doswiadczenia ( jakis czas pracy na serwisie ogumienia) mowie

Zdecydowane nie .... po zastosowaniu tego specyfiku jedyna szansa na zycie opony dalej to wyczyszczenie i naprawa tej gumu w kilka godzin po jego zastosowaniu co i tak nie jest łatwe ...
95% klientow po zasosowaniu uszczelniacza odprawialem z kwitkiem >> wymiana opony.
Pozostałe 5% przyjezdzalo z kołem zaraz po zastosowaniu specyfiku na dojazd do warsztatu.

Specyfik ten uszczelni ci dziure co najwyzej po gwozdziu ale nie uszczelni ci opony przebitej na kancie kraweznika o bardziej dyrastycznych uszkodzeniach juz nie wspomne.
No i masz praktycznie gwarancje utray wywazenia koła.

Pełnowymiarowe koło to najlepsza alternatywa w niczym cie nie ogranicza ( czs eksploatacji, predkość jazdy) dla zaoszczedzenia miejsca ... dojazdowka ale czy rzeczywiscie sie tyle zaoszcedzisz miejsca aby skazywac sie na 80km/h na autostradzie (mowa o wycieczkach zagranicznych ;) )?

Pozdro

Awatar użytkownika
radiesteta

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 28 maja 2009, 21:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: intetrnet
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: radiesteta »

Ok dzięki koledzy za informację. Jasne nie ma sensu pakować się w koszty i nowe koło za kilkadziesiąt cm zaoszczędzonego miejsca w bagażniku.
Ale znalazłem to dlatego pytam:

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
grzechu86tonie

Astro-maniak
Posty: 1284
Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
Imię: Grzegorz
Auto: byla Astra F jest Astra G
Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Okolice Ostroleki
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: grzechu86tonie »

analyzer64 pisze:bo czasami uszkodzi się ona w ten sposób, że nawet wulkanizator nie będzie w stanie sobie z tym poradzić (np. uszkodzenia boczne)
ja mialem i mi zalepili :mrgreen: maly guz sie robi w tym miejscu ale toczy sie bez szalństw na boki;)
kupie podłokietnik przód astra g

Zablokowany