Strona 1 z 1

Zawor podcisnienia

: 08 wrz 2009, 12:37
autor: karola44-81
Cześć.
Chyba uszkodził mi się ten zaworek. Po spięciu rurek razem silnik jak powinien osiąga niższe obroty.
Niestety nie mogę znaleźć namiarów na taki zawór. Jak on się nazywa, może wiecie gdzie go dostać?
fotka czujnika przy termostacie. Obrazek

Pomóżcie. Wieczory i poranki coraz chłodniejsze i dobrze by było, aby to działało.

: 08 wrz 2009, 12:59
autor: Usunięty użytkownik 3235
Jeżeli chodzi Ci o te rurki to jest to zawór termiczny. Oryginalny to koszt około 130zł.

: 08 wrz 2009, 13:05
autor: karola44-81
Tak te rurki. Dziala na zasadzie, ze jak sie nagrzeje plyn( silnik) to zawor otwiera uklad podcisnieniowy, grucha cofa dzwignie od dawki paliwa- sinik schodzi na nizsze obroty.
Chodzi o to, ze nagrzany silnik ma wysokie obroty jalowe. Co prawda ni eprzeszkadza mi to, ale nie wiem jakto wplywa na dawkowani epompy, wiec jej zywotnosc, oraz zuzycie paliwa. Objawy wystepuja od ok 2-3 dni.

Masz namiary na ten zawor, jakis link do sklepu, cz ymoze jakis katalog?

: 08 wrz 2009, 18:18
autor: Dracid
Dla silnika 17D zawór ten ma numer 8 51 633 i kosztuje w ASO 129,77 PLN. Do tego podkładka uszczelniająca: nr 20 91 005, koszt 0,95 PLN.

: 12 wrz 2009, 18:49
autor: karola44-81
Hm. Dzieki za odpowiedz . Wlasnie chcialem zapytac o numer oryginalny takiego zaworka, a tu prosze. Czy tenzaworek jest identyczne w silnikach 1,7D i 1,7DR ? Bo jak sie okazuje mam DR. Masz moze informacje przy jakiej temperaturze on sie otwiera?

: 13 wrz 2009, 19:57
autor: Dracid
Niestety, takiej informacji nie posiadam. W moim DTL-u otwiera się on mniej więcej po 3 minutach od uruchomienia i zostawienia silnika na luzie.

: 13 wrz 2009, 22:55
autor: Cobrettii
karola44-81, Powinien otwierać się podobnie )( ogólnie silnik ten sam tylko turbo dodane i kare drobiazgów ). Jedź do jakiegoś sklepu z częściami, katalog w łapę i sam szukaj ( ja tak często robię ), masz już początkowe namiary na ten zaworek.